lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu Fantasy (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-fantasy/)
-   -   [Warsztaty DSA] Dyskusja (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-fantasy/17568-warsztaty-dsa-dyskusja.html)

Ardel 30-10-2017 16:41

Nie do końca rozumiem pytanie, stąd będzie przykład.

Postać ma 12 mądrości, 13 intuicji i 10 charyzmy. Umiejętność empatia ma rangę 7.

Ktoś zadaje postaci zagadkę, załóżmy, że nie jest powiązana z umiejętnościami. MG decyduje, że testujemy mądrość, zagadka jest trudna (test -2).

Na czas testu mądrość postaci wynosi: 12-2 = 10. Gracz rzuca k20, wypada 6 i test jest zdany.

Złodziej stara się zawrzeć przyjaźń z bohaterem, by potem go okraść. MG pozwala przetestować umiejętność empatię, a jako że złodziej nie jest ani specjalnie dobry i pomimo kiepskiego wyglądu płacił złotem w karczmie, MG decyduje, że test będzie łatwy (test +1).

Na czas testu mądrość wyniesie 12+1=13, intuicja 13+1=14, a charyzma 10+1=11. Gracz rzuca 3k20 i po kolei dla mądrości wyszedł rzut 15, dla intuicji 5 i dla charyzmy 13. Rzut na mądrość nie byłby zdany, ale gracz wydaje z puli punktów 2 i zmniejsza wynik z 15 do 13. Intuicja jest zdana. Charyzma ponownie nie, ale gracz ma jeszcze 5 punktów empatii, wykorzystuje 2 i zmniejsza rzut do 11. Test się udaje, zostały 3PU, co daje 1 poziom jakości. MG mówi graczowi, że postać nie wzbudza zaufania i przypomina sytuację z zapłatą złotem.

Dhratlach 30-10-2017 16:49

Czyli testujemy Atrybut modyfikowany przez okoliczność, a następnie obniżamy rzuty przez umiejętności. Co nam zostanie z umiejętności to idzie w Jakość, czyli poziom sukcesu. Dobra, chyba ogarniam.

Pytanie dla jasności. Wszystkie trzy rzuty muszą się udać, tak?

Ardel 30-10-2017 17:25

Tak. Wszystkie trzy rzuty muszą się udać, i warto pamiętać o tym, że rzuca się w odpowiedniej kolejności (tj. nie można wybrać, który rzut idzie do którego atrybutu). Na sesjach z turlanymi kostkami można mieć trzy kolorowe kostki albo decydować przykładowo, że ta najbardziej po lewej jest pierwsza itd.

Kerm 30-10-2017 17:27

Cytat:

gracz wydaje z puli punktów
a) w kolejnym teście ponownie ma tę samą pulę punktów (np. 7 z empatii, jak w przykładzie)?;
b) gracz, jak rozumiem, zna poziom testu?

Eleishar 30-10-2017 17:36

Myślę że tak, w końcu to gracz decyduje o wydatku punktów.

Ardel 30-10-2017 17:37

Tak, w kolejnym teście znów jest pełna pula punktów. Stąd rozróżnienie na rangę umiejętności (czyli wartość stałą) oraz punkty umiejętności (które na początku testu równe są randze). Dużo podobnych nazw potrafi tutaj zmylić, ale w praktyce jest to dość proste.

Gracz zna poziom testu, inaczej żonglowanie punktami umiejętności nie miałoby sensu. Dokładny poziom testu poznaje oczywiście dopiero w momencie samego testowania, przed podjęciem czynności może tylko się spodziewać jak trudne to będzie (jak w przykładzie z kładkami - jak będzie szeroka i sucha to test pewnie będzie łatwy, ale jak łatwy dowie się w momencie zadeklarowania akcji).

Eleishar 30-10-2017 17:40

Generalnie mechanika przypomina chociażby Warhammera, to pierwszy system który mi na myśl przychodzi. Opanowanie jej nie powinno być trudne.

Komtur 30-10-2017 19:24

No to teraz czekamy na profesje.

Morfik 30-10-2017 20:22

Czyli to, co najciekawsze ;-) Przynajmniej dla mnie :-P

Eleishar 30-10-2017 20:28

Profesja w pewnym sensie definiuje postać, więc czekam niecierpliwie ;)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:56.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172