lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu Fantasy (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-fantasy/)
-   -   [Warsztaty DSA] Dyskusja (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-fantasy/17568-warsztaty-dsa-dyskusja.html)

Autumm 31-10-2017 12:56

Mechanika wygląda fajnie, ale jak z zastosowaniem jej w realiach PBF? Jak sobie wyobrażasz "dyskutowanie" z każdym graczem rzutów i czekanie na decyzję, ile punktów gdzie przesuwa? Czy zamierzasz to robić sam, automatycznie?

Ardel 31-10-2017 13:24

Przesuwanie punktów i tak wychodzi zawsze na dwa sposoby - albo test jest zdany, bo wystarczyło punktów. Albo nie zdany, bo nie wystarczyło. Więc będzie to automatyczne, ale z wytłumaczeniem co się wydarzyło.

Ryo 31-10-2017 13:47

Nie będzie możliwości rozgrywania choćby co niektórych problemów fabularnie bez rzucania kością? O ile rozumiem kości w walce czy przy jakichś zakładach, gdzie może wystąpić sporo okoliczności losowych, to nie bardzo sobie to wyobrażam przy wszelakiego rodzaju dyplomacjach czy dyskusjach, którymi trzeba będzie coś załatwiać. Znaczy się, ja uważam, że kości powinny być jedynie dodatkiem czy wspomaganiem, a nie głównym silnikiem gry i zastępować kombinowanie.

Ardel 31-10-2017 13:54

Jeżeli gracze będą mieli sporo czasu i nikt nie będzie chciał im przeszkodzić - nie ma sensu rzucać. W przypadku rozmów dyplomatycznych i handlu (przynajmniej przy sprawach, które mają wpływ na rozwój sytuacji) - rzuty raczej będą, modyfikowane przez wspomniane przez ciebie kombinowanie. Zawsze trzeba pamiętać o tym, że intelekt i charyzma postaci nie są intelektem i charyzmą gracza. A MG też nie jest subiektywny, więc jeżeli założy, że BN ma tyle a tyle statystyk związanych z rozmowami, to się tego trzyma a nie bazuje na tym, jak spodobała mu się wypowiedź gracza. To bardziej uczciwe.

Eleishar 31-10-2017 13:54

Ryo o ile rozumiem twój punkt widzenia, o tyle te warsztaty mają nas uczyć zawiłości mechaniki.
BTW Ardel, czy testy danej kategorii (np. Społeczne) zawsze przeprowadza się z tej samej puli atrybutów, czy to zależy od sytuacji?

@up widzę że ktoś mnie ubiegł ;)

Ardel 31-10-2017 13:57

O tym będzie później, przy opisach umiejętności. Dużo atrybutów się pokrywa, ale czasem się od siebie różnią. Można korzystać także z zasad uproszczonych i zawsze wykorzystywać tę samą pulę atrybutów - ma to sens przy jednostrzałówkach i krótkich sesjach, ale w przypadku forum (gdzie jest dużo czasu na wszystko) i przy dłuższych rozgrywkach preferuję skomplikowańsze zasady.

Eleishar 31-10-2017 15:12

Spoko spoko, to poczekam na objaśnienia. Rozumiem że brak umiejętności nie powoduje kary do testów? Brak możliwości poprawy wyniku jest chyba wystarczającą karą ;)

Ardel 31-10-2017 15:27

Zazwyczaj brak umiejętności nie skutkuje karą (zakłada się, że bohater posiada wszystkie na poziomie 0). Jednak w przypadku niektórych zdolności daje się karę -3. Przykładem jest astronomia, żegluga na statku morskim (gdy postać pływała tylko po jeziorach) czy latanie na smoku (gdy postać latała jedynie na miotle).

Dhratlach 31-10-2017 18:58

No, jak dla mnie wszystko w tej kwestii jasne :D

Ardel 31-10-2017 19:01

Dobrze. Jeżeli nie będzie więcej pytań, to jutro wrzucam dalszą część podstaw mechaniki.

I jak już to omówimy, to przedstawię w jaki sposób tworzy się postać - będziecie mogli na podstawie tego opisać mi jakieś koncepty postaci. I będzie trzeba się powoli decydować kto będzie grać. Ale nawet jak ktoś odpadnie, bo odpaść was paru musi, to i tak zachęcam do śledzenia tematu i zadawania pytań - mam nadzieję, że się zapalicie do DSA tak samo, jak ja i będę mógł potem tutaj w jakieś wasze sesje pograć!


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:30.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172