lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu Inne (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-inne/)
-   -   [autorski/DBZ] Gdy zabraknie bohatera - komentarze (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-inne/18667-autorski-dbz-gdy-zabraknie-bohatera-komentarze.html)

Nami 26-02-2020 13:22

Kogo będę musiała skopać żeby móc swobodnie podziurawić Ziemię? :C

Mike 26-02-2020 14:36

Możesz skopać ogródek, połączysz dwa w jednym. A i pożyteczne będzie :P

Nami 26-02-2020 14:38

Cytat:

Napisał Mike (Post 871557)
Możesz skopać ogródek, połączysz dwa w jednym. A i pożyteczne będzie :P

Już się boi.

Col Frost 26-02-2020 16:22

Uderz w Ziemię, a android się odezwie ;)

Col Frost 27-02-2020 23:57

Uwaga, moi drodzy. Kolejny komunikat, tym razem wyjątkowo długi.

Słyszę pozytywne opinie na temat systemu walki, stworzonego na potrzeby tej sesji, jednakże sam dostrzegam w nim sporo niedociągnięć. I dlatego też planuję wprowadzić do niego istotne zmiany, zgodnie z tym co pisałem chyba jeszcze w rekrutacji, że takowe zmiany, w oparciu o obserwacje z gry, będą się pojawiać. Oczywiście plany planami, ale ostateczny głos należy do Was, czyli do graczy, grona do którego zaliczam również Nami. Myślę, że najlepiej będzie jeśli zdecyduje większość, czyli w tym wypadku musiałaby to być przynajmniej trójka z Was. Nie chciałbym jednak operować w systemie czystego za lub przeciw, także jeżeli macie jakieś uwagi lub własne pomysły na zmiany, piszcie.

Dla przypomnienia link do zasad, dostępny również w pierwszym poście tego tematu: https://docs.google.com/document/d/1...DZ7GmdwwM/edit

W docu wprowadziłem już planowane zmiany, na razie widnieją obok starych, a dla rozróżnienia są napisane czerwonym kolorem. Wszystkie zmiany opisuję też poniżej, wraz z uzasadnieniem ich wprowadzenia. Dopóki nie dojdziemy do porozumienia co do nowych zasad, gramy oczywiście według starych. Ewentualna zmiana nastąpi dopiero wraz z początkiem nowej tury, a która to będzie tura, o ile w ogóle jakaś, zobaczymy.

Zacznę więc od tego co mi się w obecnym systemie nie podoba. Założenie było takie by gracze, w oparciu o pięć cech swojej postaci, mogli rozgrywać walki taktycznie, korzystając z nich wszystkich, lub przynajmniej większości. Jednak ponieważ system nie był wcześniej testowany, okazało się, że pewne cechy mają przewagi nad innymi (konkretnie są to Szybkość i Wytrzymałość) i w zasadzie kluczem do zwycięstwa jest ich dopakowanie i używanie. Drugi problem jest taki, że nawet jeśli ktoś gra na innych cechach, to i tak w zasadzie w kółko używa tych samych. Chciałbym natomiast by taktykę walki dostosowywać do przeciwnika. I temu mają m.in. służyć poniższe zmiany. Gotowi? Zaczynamy.

1) Pierwszą zmianą będą testy na inicjatywę. Nadal będą oparte na Szybkości i połowie Zręczności, ale od tej pory gracz nie będzie musiał rzucać wszystkimi dostępnymi kośćmi. Jeśli np. ma 3 Szybkości i 2 Zręczności to może rzucić czterema kośćmi, ale równie dobrze trzema, dwoma lub jedną (jakąś rzucić musi).

Czym podyktowana jest ta zmiana? Wyobraźcie sobie sytuację, że postać z dużą szybkością walczy z trzema minionami z niską (zapewne jedna osoba dostrzega pewne podobieństwo do bieżącej sytuacji). W zasadzie w każdej rundzie wygrywa ona inicjatywę, atakuje pierwsza, a potem dostaje potężny wspólny atak od trzech minionów. W tym przypadku duża szybkość okazuje się wadą. Co prawda był to zabieg umyślny, aby osłabić nieco Szybkość, ale nie sprawdził się w swojej roli. I właśnie dlatego daję możliwość takiej postaci z dużą Szybkością "dostosować" się do tempa rywali i wcisnąć gdzieś między nich w trakcie rundy, uniemożliwiając im wspólny atak. Oczywiście to iloma kośćmi rzucać, gracz musi ustalić sam na podstawie obserwacji z walki.

2) Zmianie ulega przelicznik kości na obronę. Już nie będzie tak, że najbardziej korzystnie będzie się bronić tą samą cechą, którą jest się atakowanym. Wprowadzam system papier, kamień, nożyce. Konkretnie wygląda on tak: Siła > Energia ki > Zręczność > Szybkość > Siła. Wytrzymałość jest nadal najbardziej wszechstronną cechą w obronie, ale już nie jest najlepszym możliwym wyborem przeciwko każdej cesze (prócz samej Wytrzymałości). Zmiany możecie porównać na docu, gdzie są i stare i nowe przeliczniki. Przy okazji przeliczniki uległy generalnie obniżeniu, aby zmniejszyć liczbę skutecznych obron, które niepotrzebnie przedłużały walkę.

3) Bonusy dla cech. Do tej pory Szybkość i Wytrzymałość dawały swojego rodzaju bonusy do gry, czego pozbawione były pozostałe cechy. Szybkość pomagała w testach na inicjatywę, a także w ucieczce bądź jej powstrzymywaniu, z kolei dobra Wytrzymałość wystarczała by się skutecznie bronić. Jakiś tam bonus miała też Zręczność, ale jednak sporo mniejszy. Od tej pory każda cecha będzie dawała coś od siebie. Oto te bonusy:

a) Siła - zmniejszy poniesione obrażenia, konkretnie co drugi punkt Siły, stracony w wyniku trafienia przeciwnika, będzie się liczył jako dwa stracone punkty (czyli otrzymując dwa trafienia, będzie trzeba zdjąć tylko 1 pkt. Siły)

b) Zręczność - prócz tego, że nadal będzie się liczyć w testach na ucieczkę i inicjatywę (w tym drugim częściowo) to gdy będziemy atakować za jej pomocą wszystkie remisy będą uznawane za trafienia

c) Szybkość - tu nie wprowadzam żadnych zmian

d) Wytrzymałość - jej bonusem jest pozostanie najbardziej wszechstronną cechą do obrony, choć już nie tak mocną jak do tej pory

e) Energia ki - za jej pomocą będzie można wykonywać ataki obszarowe, szczegóły ich dotyczące niżej (tu ukłon w stronę Lorda Melkora, bo to on mi ten pomysł podsunął)


4) Atak obszarowy. Walcząc z kilkoma przeciwnikami można za pomocą Energii ki zaatakować ich wszystkich jednocześnie. Generalnie będzie to wyglądało tak jakby jeden gracz wykonywał atak na każdego przeciwnika z osobna, choć kośćmi rzucał będzie tylko raz. Jedyna istotna różnica jest taka, że choć rzuca wszystkimi dostępnymi kośćmi to nie każdy wynik będzie się liczył (szczegóły na docu), bo w końcu atakując więcej osób ta energia rozchodzi się po większym obszarze, więc w konkretnym miejscu jest trochę słabsza. Każdy atakowany broni się oczywiście oddzielnie. W sumie to trochę takie odwrócenie wspólnego ataku.

5) Poza tym wrzuciłem na doca kilka uzupełnień. Lepiej wyjaśniłem jak wygląda ucieczka przed większą liczbą przeciwników, albo o co chodzi z wynikami walki z pkt. 2. Poprawiłem też akapit dotyczący wspólnego ataku, bo okazało się, że jest jeszcze opisany pierwotnym założeniem takiego ruchu, które jednak zdążyło ulec zmianie jeszcze (chyba) przed startem sesji, a na pewno przed pierwszą walką, tylko zapomniałem zmienić zapis (w tym miejscu dziękuję Nami za zwrócenie mi na to uwagi). Tego ostatniego już nie zaznaczałem na czerwono.

I to tyle. Dajcie znać co myślicie. Czy popieracie te zmiany, czy też nie, czy może podoba Wam się tylko część z nich. A może macie jakieś własne pomysły?

Ach tak, na koniec najważniejsze. Zważywszy na poważne zmiany w systemie (o ile przejdą), naturalnie zezwolę Wam na przerobienie statystyk Waszych postaci na potrzeby tego nowego. Wystarczy, że zmienicie je w swoich docach (do wszystkich mam linki) i dacie mi znać tutaj czy na PW. Jeśli ktoś uzna, że nie chce wprowadzać zmian, niech też da o tym znać.

Statystki NPC-ów pozostaną bez zmian żeby nie marnować Waszych dotychczasowych obserwacji.

Teraz już chyba wszystko.

Pozdrawiam serdecznie

EDIT:
P.S. Gdyby ktoś miał ochotę na przeprowadzenie treningowej walki w nowym systemie to służę ;)

Nami 28-02-2020 00:02

Ja lubię stary system tylko dlatego, że dzięki niemu jestem OP :blazen:

Col Frost 28-02-2020 00:08

Cytat:

Napisał Nami (Post 871696)
Ja lubię stary system tylko dlatego, że dzięki niemu jestem OP :blazen:

Rozumiem, że to głos przeciw zmianom? :)

Nami 28-02-2020 00:14

Nie zagłosuję póki nie przyjrzę się zmianom i ich ze mną nie przetestujesz <3

Lord Melkor 28-02-2020 08:19

Na pierwszy rzut okay wygląda nieźle ale pewnie trzeba przetestować, rozumiem za aktualną walkę Marduk toczy na starych zasadach? Myślę że coś ala Papier Nożyce Kamień przy obronie to dobry pomysł. Jestem raczej na tak.

Col Frost 28-02-2020 09:56

Cytat:

Napisał Lord Melkor (Post 871717)
pewnie trzeba przetestować

To oczywiste. Ale testowanie odbędzie się znów w trakcie gry. Chyba że ktoś ma ochotę przetestować system poza sesją. To da się zorganizować.

Cytat:

Napisał Lord Melkor (Post 871717)
rozumiem za aktualną walkę Marduk toczy na starych zasadach?

Tak. Dopóki większość graczy nie zaakceptuje zaproponowanych zmian, gramy według starych reguł. No i na pewno nie będę wprowadzał nowych zasad w połowie walki ;)

Cytat:

Napisał Lord Melkor (Post 871717)
Myślę że coś ala Papier Nożyce Kamień przy obronie to dobry pomysł.

Żeby nie było niedomówień. Papier, kamień, nożyce, ale w rozumieniu, że jedna cecha ma nad drugą przewagę, niekoniecznie zawsze ją pokonuje. Trochę jak w prostszych strategiach. Piechota ma bonus do walki z kawalerią, kawaleria z artylerią, a artyleria z piechotą, ale nie znaczy to, że piechota nie może wygrać z artylerią ;)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:33.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172