[Strzelaj i Łup] San Agotago (18+) - Komentarze Witam na sesji PvP w klimatach kartelowych. Będzie mi miło was gościć podczas bitwy, która będzie chyba jedną z najbardziej widowiskowych podczas wielkich łowów. Przypominam by zapoznać się z zasadami oraz założeniami z rekrutacji. Przy tworzeniu scenerii do walki możecie wymyślać co tylko chcecie. Postaram się to jakoś oznaczyć na mapie, którą postaram się tworzyć na bieżąco. Ruszajcie głową. Pamiętajcie też, że zawsze możecie wykonać kolejny ruch Orientacja i dodać kolejne elementy scenografii. Starajmy się utrzymać klimat. Osoby, które będą się starały pracować razem ze mną nad fikcją, mogą liczyć na dodatkowy punkt długu losu. Czasem może to się okazać jedyne, co was uratuje. Jest nas mało, jeśli ktoś chce stworzyć dodatkową postać już teraz, nie widzę takiej okazji. Może być ona powiązana z główną (tak możecie tworzyć pary). Zasada będzie jednak taka, że nie można takiej postaci wskazać bezpośrednio jako następnej do wykonywania ruchu, chyba, że pozostała w kolejce jako ostatnia. Gramy na forum, może to przyciągnie więcej graczy. Bo rekrutacja jest cały czas otwarta. Przypominam też, że posty kończymy możliwie dokładnym mechanicznym opisem wariantów w zależności od wyniku na kostkach plus wskazaniem następnego gracza. Liczę na dość sprawne odpisy. W przypadku urlopów itp. Dajcie znać będziemy, albo zastępować, albo taka osoba po prostu ucieknie i wróci w następnej batalii. Zaczynamy od sceny uczty. Gramy storytelingowo, chyba że ktoś będzie chciał wszcząć jakiś konflikt, to poturlam. Choć wolałbym nie. Możecie zarysować swoje postacie. Turlanie kostkami zostawiacie mnie lub turlacie sami na stronie: https://www.rolldicewithfriends.com/...ago?dice_set=1 W razie uwag lub sugestii piszcie, krzyczcie lub od razu strzelajcie. Powodzenia i niech Święta Panienka ma was w opiece! |
Witam wszystkich, życzę dobrej zabawy:). A teraz, ucztujmy! :D |
Witam MG i współgraczy. Życzę owocnych łowów, przynajmniej do czasu, gdy spotkacie moją postać :P Poniżej wklejam drugą postać, w razie gdyby powinełaby mi się noga. Dzisiaj postaram się zrobić pierwszy odpis. GABRIEL VILLALOBOS Umiejętności: Kombinuj +1 Biegaj 0 Strzelaj -1 Wygląd: Wysoki, postawny brunet o ciemnych oczach. Ruchy (Handlarz bronią): Pan życia i śmierci Wiem, czego szukać Opis: Neurochirurg dziecięcy, członek Mensy, arcymistrz szachowy. Jako pięciolatek został sklasyfikowany jako geniusz, szkołę średnią ukończył w wieku czternastu lat. Pochodzi z szanowanej rodziny lekarzy, poszedł drogą swojego ojca i dziadka, z wyróżnieniem ukończył studia medyczne w USA, lecz praktykę postanowił kontynuować w rodzinnym kraju. Po rozpadzie Meksyku miał możliwość emigrować z kraju jak reszta rodziny, lecz w poczuciu odpowiedzialności za swoich małych pacjentów zdecydował się zostać, co było poważnym błędem. Pewnego dnia na jego stół operacyjny trafił syn kuzyna samego El Presidente. Dziecko nie przeżyło operacji a winę zrzucono na Gabriela, który został aresztowany i skazany na udział w świętych łowach. |
Witamy, witamy. Tak urocze twarze przy stole dla umarłych zawsze miło zobaczyć. Padło w prywatnych wiadomościach pytanie o grę i mechanikę. Sesja będzie wyglądała w taki sposób. Mamy dwójkę graczy. 1. MG opisuje scenerię. Np. park z drzewami, po środku którego znajduje się fontanna. 2. Pierwszy gracz (wybrany losowo) rzuca na Orientację i wychodzi mu 7 ma więc 3 punkty do wydania. Decyduje się na rzekę płynącą przez całą mapę i jeden mostek - łącznie 3 punkty. Później decyduje że jego postać schowa się za drzewem niedaleko mostku. Na koniec wskazuje drugiego gracza jako następnego do działania. 3. Drugi rzuca 10 ma więc aż 5 punktów. Decyduje się więc na umiejscowienie domku na drzewie za 3 punkty dającego dużą przewagę oraz jezioro w rogu mapy. Sam siada w domku na drzewie. Niema już kogo wskazać więc tura przygotowania się kończy. 4. MG dokłada kilka elementów. choćby fontannę, altanę i grupę naganiaczy nadbiegającą z jednej strony. 5. Rzucamy kostkami osłony i losujemy pierwszego gracza (niech znowu będzie nasz nr 1). 6. Pierwszy gracz wyrzucił marną osłonę. Decyduje się więc na ruch w kierunku fontanny. Rzuca na Zmianę pozycji i deklaruje że biegnie do ławeczki przy fontannie (dorysowujemy ławeczkę) wyrzucił 11 więc dostanie +1 do kostki. Na koniec wskazuje drugiego gracza jako następnego (jeśli było by więcej graczy może wskazać innego) 7. Ten na dachu strzela do chowającego się za ławką i wyrzuca 5. Więc spudłował. MG w takim wypadku MG twierdzi, że postać drugiego gracza wychyliła się i wystawiła na strzał przeciwnika. Rzucamy na obrażenia i odejmujemy je od osłony. Podobnie jak w pierwszej turze nie ma nikogo do wskazania więc losujemy pierwszego gracza. I tak toczy się bitwa. Jeśli coś w tym przykładzie nie jest jasne - mówcie. |
Ok, to moje pytania. 1. Skąd wiem ile coś kosztuje? "Decyduje się na rzekę płynącą przez całą mapę i jeden mostek - łącznie 3 punkty". 2. Gdzie i w jaki sposób piszemy deklaracje co robimy? W sesji? Będą bardzo krótkie i będzie się to wlekło. 3. Rzuty wykonuje MG (wolałbym żeby tak było), czy sam mam rzucać? Przepraszam jeśli moje pytania są mało mądre. Niestety nie znam żadnych systemów i jest to dla mnie trochę czarna magia. Ale szybko się uczę:). Ps. W końcu Daniel Luna czy Diego Luna? |
Odpowiedzi Ad 1. Informacje w podręczniku przy ruchu Orientacja (str. 15) dla jasności wkleję cytat: Cytat:
Ad 2. Najlepiej to zobrazować przykładem: ---================-- Robin zaklął, widząc że przeciwnicy mają go jak na widelcu.. Niemal nic go nie chroniło od tej strony. Lada chwila runie na niego lawina pocisków. Nie czekał ani sekundy. Spojrzał w stronę fontanny i zobaczył niewielką zardzewiałą ławkę z solidnymi drewnianymi deskami. Nie czekał, skoczył w tamtą stronę z nisko pochyloną głową. ---================--- Ad.3 Jeśli nie chcesz sam rzucać, to powyższa deklaracja wystarczy (czyli taka w której podajesz opcje na wszystkie wyniki, w przypadku biegaj, opcja dotyczy tylko wyniku 7-9 bo gracz może wybrać, że bierze połowę osłony, a przeciwnicy się nie ruszają, czy ruch jednego z przeciwników). MG poturla i poda ci wynik. Jeśli chcesz sam rzucać, wtedy w spoilerze podaj wynik rzutu i ewentualne wybory zależne od wyniku. Dodatkowo Może wam to uciekło, ale ruch zmiana pozycji jest w tym systemie kluczowy. Służy on do przerzucenia kostki osłony. Ranę (eliminację) zadaje się wtedy kiedy trafiasz przeciwnika, a on ma osłonę równą 0. Jeśli ma, choć 1 osłony i go trafiasz nie zadajesz mu obrażeń (są wyjątki jeśli się ma odpowiednią broń). Pamiętajcie, rzucacie tylko wy, przeciwnicy (NPC) więc mogą się poruszać tylko, kiedy wy się poruszacie i strzelać tylko, kiedy wy strzelacie. W każdej turze gracz wybiera jeden z ruchów Orientacja - do modyfikacji mapy Strzelanie - by zadawać obrażenia Zmiana pozycji - by regenerować osłonę Prowadzenie - wtedy kiedy prowadzisz pojazd Negocjacje - do przekonywania NPCów Epicka akcja - dowolny epickie działanie jaki sobie wymażysz - skutki mogą być dowolne, ale MG może też w efekcie wywołać dowolne konsekwencje - większe lub mniejsze... U wrót śmierci - rzucasz kiedy dostajesz ranę. (tu też mała uwaga jedynie wynik 10+ pozwala dalej walczyć wynik 7-9 oznacza koniec walki i to czy postać przeżyje zależy od tego, kto tę walkę wygrał). Dodatkowo po walce można wykonać ruchy zależne od wybranej profesji. Pamiętajcie też o regułach ze strony 8 dotyczącej ruchów MG. Za każdym razem jeśli wypadnie 7-9 lub 6- MG niezależnie od wyborów gracza ma prawo wykonać któryś z następujących ruchów. • zadaj obrażenia zgodne z wydarzeniami w świecie gry; • wprowadź Kozaka; • Kozak ucieka, by wrócić w przyszłości; • wysadź coś w powietrze; • rozbij pojazd; • zmodyfikuj mapę; • użyj etykiet broni graczy przeciwko nim; • zaoferuj pakt z diabłem • zaoferuj gorszy wynik; Uwaga powyższa lista nie jest zamknięta. MG może proponować różne rzeczy, może zmniejszać osłony graczowi ,przemieszczać npców czy poruszać pojazdami... MG może wtedy zmienić wszystko. Może również wykonać więcej niż jeden ruch, czyli poruszyć kilkoma przeciwnikami, albo zadać obrażenia kilku graczom, jest to jednak uzależnione od fikcji. Jeśli przeciwnik strzeli z rakietnicy albo wysadzi ukryte ładunki wybuchowe, to efekt może być szerszy i bardziej spektakularny. Więc nawet jeśli u specjalisty pisze że na 7-9 wybiera jedno działanie i nie ma skutków ubocznych, to oznacza że on sam ich nie wybiera, a jedynie wybiera je MG. Nawet w przypadku ruchu Strzelanie MG może wykonać dodatkowy ruch niezależnie od konsekwencji samego ruchu. Może ale nie musi. Ruchy MG będą zawsze umocowane fabularnie. Więc zasada: Wy strzelacie oni do was strzelają, wy się ruszacie oni się ruszają - będzie w większości obowiązywać. Również w przypadku zastoju na sesji MG może coś podumać i wykonać jakiś ruch. Jeśli macie uwagi odnośnie ruchów piszcie. Bo jest dużo niuansów: Dla przykładu, coś, co może nie być oczywiste ruch "Przenośna ściana" żołnierza służy tylko do utworzenia nowej osłony na mapie (powiedzmy że u nas do nadania cech istniejącej osłonie), nie gwarantuje automatycznej regeneracji aktualnej osłony - to realizowane jest ruchem zmiana pozycji. Czy zmiana pozycji może być wykonana na tej samej osłonie? - Odpowiedź brzmi tak i nie, w tym wypadku zależy to od fikcji. Jeśli to ściana to można podbiec do okna, albo obiec budynek z drugiej strony i teoretycznie wykorzystać tę samą osłonę. Zalecam tutaj dopytanie się MG przed ruchem. Walka wręcz? - nie ma czegoś takiego w tym systemie. W ostateczności będziemy to traktować jako Epicką Akcję. Umiejętność uzależnimy od opisu. Czy strzelanie może spowodować zadanie obrażeń strzelcowi przez innego gracza? - tak, pod warunkiem że są przeciwnikami. Postaram się to uzgadniać w sytuacjach niepewnych (sojusze i te sprawy) z poszczególnymi graczami, ale MG ma tutaj decydujące słowo. |
Ok, dzięki mistrzu. Trochę rozjaśniłeś, chociaż i tak część rzeczy jest dla mnie trudna. Jeszcze raz poczytam podręcznik i spróbuję jakoś ogarnąć. Na początku najwyżej będę zadawał pytania na priv. To co mnie troszkę martwi to częstotliwość logowania się Mike'a. Mam nadzieję, że trochę się zepnie jak zobaczy, że sesja ruszyła. Bo my a Arthurem to pewnie nawet codziennie możemy odpisywać, szczególnie że elaboratów pisać nie trzeba. |
przeszkoda, obszar trudnego terenu (2) To jak odczytywać ? Jak w filmach ściana ognia przez którą bohater przeskoczy ? |
Odczytujesz że to jest obszar, którego nie da się przekroczyć lub trudno się po nim poruszać. np zawalona ściana, spora kałuża oleju. Może też być jak najbardziej pożar, może być przewrócona ciężarówka, wiszące przewody linii energetycznych, które nieustannie iskrzą. Ja w skazałem naturalną przeszkodę w formie rzeki. Oczywiście można tworzyć ciekawsze systemy. Jak np basen pod napięciem z wyłącznikiem. Gracz zawsze może mieć wpływ na otoczenie. Wystarczy odrobina wyobraźni i parę rzutów na oriętacje. |
Liczy się show, więc postaram się o zabójcze otoczenie XD I jak według MG wygląda ruch "w płomieniach" berserka ? |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:05. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0