lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu Postapokalipsa (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-postapokalipsa/)
-   -   [Komentarze] Góra Szeptów (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-postapokalipsa/19041-komentarze-gora-szeptow.html)

Lua Nova 12-11-2020 17:14

Przy Łasicy mi to nie przeszkadza w sumie, dobrze wyczułeś tą mendę ;) Jak przegniesz dam znać :p
Przy Amelii przeszkadzało by mi bardziej.

Ketharian 14-11-2020 20:41

[b]Moi drodzy, akcja poszła do przodu jak z bicza, więc wykorzystamy weekend do poluzowania tempa. Jak się sprawy mają na ten moment? Odnaleźliście powód zatoru, przeżyliście ekscytujące spotkanie z formą życia spoza Enklawy i koniec końców wyczuliście jakieś diaboliczne wstrząsy sejsmiczne. Co do sprzątania zatoru, odpływ uważam za skutecznie odetkany. Teraz pora postanowić, co dalej.

Poproszę zatem wszystkich graczy, którzy są w stanie odpisać do niedzielnego wieczora o posty fabularne przedstawiające mętlik w ich głowach, emocje i wrażenia z udziału w tej niezwykłej wyprawie na Dno.

Ketharian 16-11-2020 16:23

Szanowni, dotarliście przed oblicze starszyzny i możecie teraz opromienić się glorią herosów, którzy powstrzymali w osadniku straż przednią zastępów Lucyfera! Wykorzystajcie okazję, aby podkreślić swoje bohaterstwo albo przerazić starszych na śmierć wizją otwartych piekielnych czeluści. Myślę, że możemy się umówić na termin do co najmniej środowego wieczoru, jeśli Wam pasuje. Mędrzec będzie chciał wysłuchać każdego z Was, razem z uwagami i wnioskami odnośnie pochodzenia stwora i źródła wstrząsów (w zależności od kolejności i tempa pojawiających się postów dorzucę również wpis dedykowany cargo).

Dodatkowo chciałem dopisać kilka słów komentarza do ostatniego wpisu Joera. Jego postać jako biofreak korzysta na co dzień z przeróżnych biostymulantów, które w dodatku potrafi samemu produkować. Aby przygotować się na ewidentnie rychły szturm Lucyfera, Świrek wpompował sobie w żyły lokalny odpowiednik Energy Bumpa i usunął tym samym dwa z trzech swoich punktów wyczerpania. Co może być ciekawe dla Was - pozostałych BG - również Wy możecie korzystać z tych specyfików, jeśli nakłonicie Świrka do podzielenia się zapasami (i strzykawką).

rudaad 19-11-2020 07:25

Trzyłapka została z nami czy sobie poszła na opatrywanie ran?

Ketharian 19-11-2020 07:45

Cichy ją zabrał ze sobą, ale jeśli Altego jest wygłodniała, śpieszę uspokoić - rybostwór pozostał na stole!

Ketharian 21-11-2020 16:51

Skrót zasad walki w ABM

Przejrzałem podręcznik pod kątem zasad walki i wyglądają one następująco. Najpierw określamy kolejność działania na podstawie wartości Inicjatywy (jest to wartość stała określana na etapie tworzenia postaci i później ewentualnie podnoszona albo poprzez wykup atutów albo przez biostymulanty).

Tak więc najszybsza postać zawsze reaguje jako pierwsza (w przeciwieństwie do wielu innych systemów, gdzie Inicjatywa zawiera pewien element losowości).

Kiedy nadchodzi pora działania postaci, wykonuje ona czynności w oparciu o pulę swoich Punktów Akcji. Każda czynność pochłania od 1 do 3 PA. Punkty niezużyte w danej rundzie generują dla postaci bonus ochronny do początku jej następnej rundy, zwany asekuracją.

Standardowe ataki kosztują 2 PA. Każdy atak jest testem przeciwstawnym, gdzie ofiara ma prawo do darmowego testu obrony. Istnieje możliwość dopalenia ataku dodatkowymi PA poprzez rezygnację z innych poczynań w danej rundzie. Posłużę się tutaj przykładem Łasicy - mając 7 Punktów Akcji, przepatrywacz może zadać trzy ciosy pięścią za 2 PA każdy albo dwa, ale za 3 PA, gdzie każdy dodatkowy punkt przekłada się na bonus +1 do testu ataku. Zwiadowca mógłby też pokusić się o tylko jeden cios, ale bardzo starannie zaplanowany, za 7 PA i z premią +5 do trafienia.

Celowanie w wybraną lokację ciała nie wymaga zużycia dodatkowych PA, ale automatycznie generuje premię +2 do testu obronnego ofiary (ta zasada akurat nie do końca wydaje się przemyślana przez autora, bo wydaje mi się, że powinno owocować karą -2 do testu ataku).

Dodatkowo zasady wspominają o krytycznej porażce, jeśli wynik testu obronnego dwukrotnie przekroczy swą wartością wynik testu ofensywnego, a także o efektach trafienia krytycznego, kiedy ofiara ataku otrzymuje 6+ ran netto.


Co do Inicjatywy członków naszej drużyny, wykonałem obliczenia dla postaci Rudaad i Joera.

Altego - wyniki rzutów 5k6 to 3, 5, 4, 2, 2 = 7, 9, 8, 6, 6 = 36/5 = 7.2

Świrek - wyniki rzutów 5k6 to 3, 6, 3, 2, 1 = 5, 8, 5, 4, 3 = 27/5 = 5.4

Joer 22-11-2020 00:09

Spoko...świrek ma dar apokalipsy zwiekszający to o 1.5 ale i tak działa ostatni w razie czego.

Ketharian 22-11-2020 10:51

OK, pora na pierwszą konfrontację w trybie mechanicznym. Mamy parę antagonistów, Łasicę z Inicjatywą 8,1 oraz Altego z 7,2. Lua zadeklarowała defensywę i przesuwa wszystkie swoje Punkty Akcji do asekuracji. Albinoska uderza raz za 2 PA i podbija cios ośmioma punktami premii! (6 PA bazowo + 4 za szał trwający jedną turę).

Altego: test ataku to Garda 4 + 1k12 + 8 premii

Łasica: test obrony to Garda 2 + 1k8 + 7 premii

Testy wykonałem poprzez forumową kostnicę w poście nr 71, odpowiednio 1 dla Altego i 7 dla Łasicy. Wynk 13:16. Przepatrywacz w ostatniej chwili uchylił się przed uderzeniem, wymknął się unikiem, a albinoska nie straciła równowagi i jest gotowa do dalszej walki, jeśli zamierzacie się wdać w regularną bijatykę. Zanim jednak przejdzimy do następnej tury, szansę faktycznej reakcji uzyskują Świrek jako ostatni w turze 1 oraz Magik jako pierwszy w turze 2.

Jako MG potrzebuję deklaracji, czy zamierzacie poprzestać na tej utarczce czy rozpocząć ostrą bijatykę, bo starszyzna kątem oka widzi przez szybę w ścianie, co tam właśnie wyrabiacie.

rudaad 22-11-2020 10:52

Zależy od reakcji reszty tak naprawdę.

Ketharian 29-11-2020 21:42

Szanowni, pora przygotować się na wyprawę Waszego życia! Pamiętajcie, żeby wszelką kontrabandę (na przykład granaty Altego) dobrze ukryć przed ciekawskimi spojrzeniami Łowców, bo nawet faworytom starszyzny grozi konfiskata takich skarbów!

Piłeczka w Wasze ręce! Opisy przygotowań do wyprawy mile widziane. Dajcie znać przez meśka, ile ewentualnie byście potrzebowali na nie czasu.

Następna scena przeniesie nas do zbrojowni Enklawy.

P.S. Rudaad już zaczęła działać i ma ciekawe pomysły ;-)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:28.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172