lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu Science-Fiction (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-science-fiction/)
-   -   [CP/noir] 3((3 |-|0|\/|0 - komentarze (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-science-fiction/14425-cp-noir-3-3-0-0-komentarze.html)

Autumm 15-07-2014 23:12

[CP/noir] 3((3 |-|0|\/|0 - komentarze
 
Tu pytamy, czemu MG nie odpisuje na czas... :D

Witam wszystkich grających (cała jedna osoba) i czytających (mam nadzieję, że więcej). Tu będą głównie tematy techniczne, więc raczej nic ciekawego, ale można też tu zadawać pytania, chwalić/ganić, radzić etc.

Sesja niedługo.

PS: Jak ktoś chce dołączyć - optymalnie w sesji byłby duet - to pytać.pisać.dzwonić.cokolwiek.

Pinn 16-07-2014 00:46

Zacznijmy od jakiejś niezłej akcji w pierwszym poście. Coś z przytupem :-)

Autumm 16-07-2014 08:37

http://lastinn.info/sesje-rpg-scienc...3-3-0-0-a.html

Post poszedł. Jestem lekko na wylocie, więc nie mam czasu na dogłębne wykładnie :D

Avek max. 200 px. W pierwszym poście chciałabym żebyś przedstawił postać - kto, co, jak. Np. jaka to jednostka policyjna (chciałeś Sekcję 10) etc. Nie musi być szczegółowo, ale jakieś nakreślenie sytuacji oraz wnętrza bohatera. Informacja o tym, czemu ma przekopane u szefa, też będzie mile widziana. Resztę zostawiam Twojej wyobraźni.

Pytania, uwagi - tutaj.

Have fun!

PS: nie wiem czy to się liczy jako przytup, ale starała się jak mogłam :D

Pinn 16-07-2014 14:25

Okiej , post jest. Trochę jeszcze podrasowałem zdjęcie Spectera robiąc je jakby z długopisu i dodając przyciemnienia. Najlepsze , że najwięcej efektów do edycji grafiki mam w programie na telefonie i jeszcze nie znalazłem nic podobnie łatwego i zawierającego tyle opcji na komputer ;P

Nie wiem czy napisałem wszystko , ale stworzyłem mam nadzieję dość prosty obraz Spectera. Taki chaotyczny neutralny wolny duch. W miarę rozwoju postów (co jest chyba zgodne z twoim założeniem) pewnie rozwinę historię czemu był w wojsku , co robi obecnie w policji itp. Sekcja 10 to zapewne jednostka do zwalczania jakiś pojedynczych niebezpiecznych jednostek w której nie występują zdecydowane rangi , bo sama przynależność już dużo znaczy.

Bardzo fajny pierwszy post swoją drogą ;)

Aha z cyber-ulepszeń to na pewno mam:

-ulepszony szkielet (mięśnie i kości)

-aktywowany dopalacz refleksu,

-inserty na chipy umiejętności i wiedzy,

-splot skórny (pancerz),

-myślę na bionicznymi oczami, pewnie z jakąś wizją termalną , powiększeniem i zaznaczaniem celów.

-może też edytor bólu by w razie czego znosić obrażenia.


Co do ekwipunku to widzę to tak iż Specter ma pełen dostęp do zbrojowni komisariatu :) W końcu walczy z cyborgami.

Autumm 16-07-2014 23:22

Okej. Kilka luźnych uwag na początek. Nie traktuj tego jak czepianie się, po prostu musimy jakoś dopasować swoje style/wizje do jednej jakości...po to są też te pierwsze posty :)
  • Dzięki za szybki odpis, ale nie zawsze tak będzie. w sensie mam swoją pracę, inne sesje etc. i mogę nie odpisywać od razu, a dopiero po kilku dniach, max. tygodniu. Tak więc z góry ostrzegam :)
  • NPC'e. Nie mam nic przeciwko kreowaniu epizodycznych BN "bez imienia" (typu ktoś na ulicy, pasażer w pociągu etc.), czy z przeszłości (wspomnień) postaci. Albo o wymiarze "globalnym" (prezydent, ważny polityk, duży gang etc.). Niemniej jednak w tym scenariuszu inne osoby są bardzo ważne - i raczej nie będzie ich za dużo. Tak jak w kryminale - jest tylko kilka "twarzy", reszta to tło. Tak więc proszę Cię o nie kreowanie BN'ów "z imieniem" - chyba że zaznaczę, że to można zrobić (a tak będzie kilka razy, więc się nie martw). No i najważniejsze - nie przejmuj kontroli nad "moimi" BN'ami. To nie jest pretensja (nie napisałam o tym wcześniej) i wyszło akurat fajnie, "po linii" postaci, ale tak jak wspomniałam - założenia scenariusza są takie, że BNi raczej będą musieli trzymać się sztywno wizji MG. Sorki :<
  • Powyższe nie dotyczy oczywiście innych elementów świata - technologi, stosunków między ludzkich, polityki, geografii, historii - tu zostawiam dużą dowolność. Co najwyżej będę podrzucała swoje wątki/rozwiązania. Ale otoczka wokół nie jest ważna - sceną jest Twój Bohater i Miasto.
  • Pytania. Wolę, jak wszystkie pytania/uwagi - te o niejasność fabuły też - lądowały tutaj. łatwiej mi potem się ich szuka, bo PW kasuję regularnie i może to gdzieś przepaść. I oczywiście zachęcam do pisania opinii - co jest okej, czego byś chciał mniej/więcej etc. Nie obrażę się, a pomoże mi to lepiej konstruować odpisy
Cytat:

W miarę rozwoju postów (co jest chyba zgodne z twoim założeniem) pewnie rozwinę historię czemu był w wojsku , co robi obecnie w policji itp.
Tak, to też swojego rodzaju wyzwanie - tym razem dla gracza. Będę podrzucać Ci też w sesji bardzo ogólne fakty/zahaczki dot. przeszłości/wydarzeń z życia bohatera - a Twoim zadaniem będzie się do nich odnieść. Pierwszy taki haczyk już w następnym poście ;). Pamiętajmy o stylistyce noir i pewnym charakterystycznym dla niej typie bohatera - z przeszłością, zwykle cynika, twardziela, co to niejedno w życiu widział, ale wciąż tą miększą stronę (swoisty kodeks) i problemy z kobietami :) Tak więc nie przygotuj sobie raczej zawczasu historii, tylko wrzucaj takie fakty, które będą pasowały do wątku/klimatu przygody. Wszak to będzie konfrontacja nie tylko z ciemną stroną miasta, ale z ciemną stroną duszy ludzkiej...w tym Twojej.


I na sam koniec:


ORTOGRAFIA, GRAMATYKA i ESTETYKA.
(w sesji. w komentach można bałaganić)

Sorki. Jestem pisarską pedantką, gramatyczną nazistką, pedantyczną korektorką etc., itd. Widzę, że niedawno edytowałeś post, ale proszę i uczulam na pilnowanie błędów, nadmiarowych spacji, przecinków etc. U mnie też - jak najbardziej proszę wytykać mi moje błędy :P

I mała uwaga: jakbyś mógł ujmować tekst w tagi [ justuj] i [/ justuj] byłabym b. wdzięczna. Łatwiej mi się czyta.

Usprawnienia, wszczepy, ekwipunek osobisty wpisz w wolnej chwili do KP postaci.

---


uff. chyba tyle. Twoje uwagi też jak najbardziej są mile widziane. Post się pisze, będzie pewnie jutro, bo niedługi ;)


A.




Pinn 16-07-2014 23:40

Ok. Pojmuję.

Nie będę wrzucał nic innego oprócz tego co pochodzi z moich ust. Po prostu zrozumiałem tworzenie świata w szerszym zakresie, ale dobrze to wyjaśniłaś i widzę rozgraniczenie :)


Bardzo podoba mi się pomysł z tym rzucaniem kąsków na temat historii. Fajna idea. To będzie jak przygodówka od TellTale Games. Właśnie ukończyłem pierwszy sezon The Wolf Amoung Us więc sesja idealnie wskoczyła w moje zainteresowanie noir. Gra (i komiks za który zabieram się po przeczytaniu The Watchman) bardzo dosłownie pokazuje konflikt między praworządnym strażnikiem prawa a ciemną stroną natury. Tutaj też z chęcią stał bym przed wieloma wyborami i to ciągnącymi się przez całą grę , które mogą wyjść w późniejszym momencie (ale zapewne bez zamiany w wilkołaka , co najwyżej włączeniu dopalacza refleksu :D).

Zresztą nie muszę się rozpisywać , bo widzę , że bardzo rozgarnięta z ciebie osóbka i masz jasną wizję prowadzenia, która to mi pasuje ;)

Z błędami to zawsze wszystko piszę w WORD więc pozostaje jedynie składnia i te inne złośliwe chochliki ;P A post najczęściej potem edytuje , by zmienić jakiś dobór słów, dodać bardziej pasujący przymiotnik itp.


Co do próśb w kwestii co chciałbym zobaczyć w sesji to sam nad tym myślałem. Podeślę ci, zapewne jutro jakąś listę tropów w stylu:
  • pościg na autostradzie,
  • zagubiona prostytutka itp.
Jasna sprawa nie wszystko będzie dało się upchnąć w grze, ale możemy uzgodnić jakieś sceny godne trailera z hollywood :D

EDIT: Może jednak zostańmy bez dołączania drugiego gracza, bo teraz widząc założenia wydaje mi się, że będzie lepiej jeśli w dużej mierze będzie to sztuka jednego aktora. W tym przypadku ma to spore uzasadnienie , bo to nie sandbox i trzymamy się jasno konwencji (czyli w tym przypadku noir, a jak wspominałaś tam zasady świata kręcą się wokół jasnej osi).

Autumm 17-07-2014 00:01

Ok. W takim razie na razie tak będzie.

BTW słuszna uwaga, że "to nie sanbox" - oczywiście nie mam scenriusza co do każdej sekundy, ale sesja będzie koncetrować się wokół śledztwa i raczej nie będziemy tu wychodzić z jakimiś innymi zadaniami. Dlatego też te tropy muszą się jakoś zmieścić w tych dość wąskich ramach:)

W takim razie siadam do pisania posta :)

Pinn 17-07-2014 12:51

Ok. Miałem dzisiaj podać motywy jakie chciałbym zobaczyć , ale jakoś jestem niewyspany więc zrobię to później.

W sprawie zagadek. Nie jestem mistrzem logiki więc nie chciałbym by były jakoś wyjątkowo trudne, choć oczywiście element zaskoczenia (najmniej spodziewany podejrzany itp.) będzie mile widziany. Specter raczej zamiast dedukcji Sherlocka będzie opierał się na intuicji i determinacji. Czyli po prostu będzie parł przed siebie , zawzięty aż w końcu kogoś złapię.

Nie chciałbym też, aby było tak iż nie uda się złapać sprawcy w ostatecznym rachunku. Wolę zakończenie , nawet mocno gorzkie i z stratami (moralnymi, fizycznymi - jak najbardziej może być ciężko), ale rozwikłujące zagadkę. Powtarzam, nie oczekuje koniecznie triumfu dobra (bo któż tu będzie dobry, co najwyżej będzie ten kto wybierał mniejsze zło), ale chciałbym by w punkcie kulminacyjnym detektyw musiał zmierzyć się z antagonistą w jakimś widowiskowym pojedynku ;) . To chyba wchodzi w założenia konwencji :razz:

Autumm 17-07-2014 12:57

Cytat:

Filmy noir unikają jasnego podziału na dobro i zło, pokazują często niewyjaśnione zbrodnie i perwersję, unikają moralizowania i happy endów.
Chyba że to ma być neo-noir w klimacie Sin City ;)

Spokojna Twoja rozczochrana. Wszystko jest pod kontrolą, a sam finał będzie zależał tylko i wyłącznie od wcześniejszych działań BG....

Pinn 17-07-2014 13:07

Dobra. Jeśli będzie naprawdę ciężko a miasto będzie pochłaniać moją dusze ukazując na każdym kroku swoją zdegradowaną dekadencję ostatecznego zmierzchu ludzkości, niech będzie :)

Po prostu chodziło mi o to , że raczej nie będę w stanie mieć nagłych wglądów w całą sytuację z genialną dokładnością , bo to wychodzi poza moją postać i moje zdolności kognitywne xD A chciałbym bym akcja nie miała postojów i martwych punktów , bo tego zawsze się bałem w sesji detektywistycznej (pomimo wielkiej chęci sprawdzenia się).

Co do Sin City to nie miałem okazji poznać, bo chyba kiedy wyszło to miałem ledwie 11 lat a potem jakoś zapomniałem. Będę na pewno zabierał się za komiks , a potem obejrzę film i udam się z znajomymi na drugą część do kina.

PS: Sesja ma być założeniu krótka, ale ile kolejek przewidujesz? :)

EDIT: Sprawdziłem filmy zaliczane do neo-noir i myślę , że wolał bym takie lekkie odchylenie. Był tam Taksówkarz (patrz mój nowy awatar :razz:) , Blade Runner, Pulp Fiction, Fight Club i tysiące innych filmów, które bez wątpienia muszę obejrzeć. Akcja dzieje się w końcu w przyszłości a nie w latach 40. XXw. więc niech będzie lekkie łamanie konwencji.

Tech noir - Wikipedia, the free encyclopedia ---> Jest nawet takie coś jak tech-noir :)


EDIT2:
  • Policja Night City może posiadać zaawansowaną SI do zwalczania przestępczości Vigil. To tylko mój mały trop z tego opowiadania. Vigil może dostarczać wskazówek w razie czego.
  • Specter jest samotny więc może często spędzać czas w jakimś klubie dla dżentelmenów. Może też mieć jakąś wyjątkową sympatię do kobiet pracujących. Powinno pasować.
  • Fajnie jeśli Specter będzie posiadał jakiś nowoczesny pancerz/kamizelkę. Coś lekkiego , ale wytrzymałego. Może już istnieją zalążki takich technologi. Fajnie by się tym podeprzeć.
  • Z chęcią zobaczył bym broń energetyczną. Nawet w szczątkowej formie. Nie ma to jak pistolet laserowy 8-)
  • Myślę nad pazurkami a`la Wolverine ;P Lub jakimiś krótszymi pazurami wysuwanymi z opuszków palców.
  • Z chęcią miałbym paralizator , który można ustawić na zabójcze natężenie. Taki , który w razie czego unieruchomi na chwile cyborga i zabije organika. Może zastąpić pazurki jako broń w zwarciu.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:07.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172