lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu Science-Fiction (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-science-fiction/)
-   -   [Mostek] Wing Commander (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-science-fiction/18658-mostek-wing-commander.html)

Mike 22-11-2019 15:16

Czy zasięg broni bandytów jest zaskoczeniem, czy to normalne ze z takiej odległości strzelają.

Fenrir__ 22-11-2019 15:31

Taki zasięg ma ta broń. Podobna z tego co pamiętam jest też na lotniskowcu.

Mike 25-11-2019 10:29

W sumie zostawienie lotniskowaca samego jest słabym pomysłem. Ja bym pchnął jeden niszczyciel i myśliwce jedną formacją na bandytów. A drugi zostawił do osłony lotniskowcowi. Na dokłądkę ze dwie eskadry myśliwców npców wysłał do osłony lotniskowca

Fenrir__ 25-11-2019 12:10

Sytuacja jest patowa. Problemem jest dystans i nieznany typ jednostki Bandyta 1.

Kapitan rozważa więc 3 opcje

1. Ma obecnie 3 eskadry w przestrzeni, To spora siła uderzeniowa - może nakazać pościg. Kwestia jednak paliwa bo dystans spory, a jednostki, które zaatakowały kuter są szybkie. Na tyle szybkie, że wystrzelone rakiety pewno ich nie dogonią albo do tego czasu niewiele z nich zostanie. To rozwiązanie na pewno okupione było by stratami po stronie myśliwców. Szczególnie jeśli przeciwnik będzie uciekał. Może utrzymać dystans na tyle długo, że eskadra nie wejdzie w zwarcie i walkę kołową, w której miała by przewagę.

2. Wycofać myśliwce i lecieć możliwe dużą siłą tak by uderzyć z maksymalną mocą

3. Wysłać myśliwce z obstawą niszczycieli a samemu powoli za nimi nadciągać.

Decyzja należy do was. Chyba, że macie lepsze pomysły jeśli nie zdecydujecie rzucę kostką.

Status aktualny w docu

Mag 25-11-2019 13:03

Opcja 2 ale można by przy niej skorzystać z tych niewidzialnych jednostek do ataków z zaskoczenia. Czyli metodą polowania na wilka z wilczarzami: wypuszcza się za wilkiem trzy charty, w tym jedna sukę która jest szybsza, dopada wcześniej i spowalnia cel, a wtedy dołączają dwa silne psy i powalają wilka.

Mike 25-11-2019 13:12

Jak pisałem wcześniej, myśliwce z jednym niszczycielem na bandytów. Nie wiadomo czy ktoś nie obchodzi bokiem.

Mag 25-11-2019 13:23

Skoro coś ma się czaić to lepiej skupić siłę przy lotniskowcu bo przy opcji o której pisze Mike to może doprowadzić to do oddzielenia myśliwców i niszczyciela od lotniskowca.

Teraz atak na sowę może wyglądać jak atak by sprowokować nas właśnie do rozdzielenia sił.

Fenrir__ 25-11-2019 13:30

Mag może mieć rację. Jeśli atakujące jednostki się teraz wycofają, a wy za nimi polecicie możecie wpaść w pułapkę.

Z drugiej strony. Doturlać się tam lotniskowcem w zasięg walki to też ryzyko. Wróg ma szybkie jednostki. Być może eskadra ukryta by się zbliżyła wystarczająco, ale ich uzbrojenie jest mocno ograniczone zasięgiem.

Trzeba byłoby skoordynować jakoś atak by osłonić stealth na tyle by mogli się wycofać. Do tego kluczowe niewykryte podejście.

Plan Mika jest prostszy i mniej narażony na niepowodzenie. Kluczowy jest tutaj status bandyty 1. Ale to już wasza decyzja.

Mike 25-11-2019 13:33

Zapominamy też o drugiej sowie. Ona też może oberwać. I nie ma jej jak osłonić.

Faktycznie, chyba lepiej się nie rozdzielać. Atakowanie na pałę nikomu nie wychodzi na dobre. To nie space opera to military sf :)

Tak więc zmieniam poradę na atak kupą :) A druga sowa niech wraca do reszty.
Pytanie: czy była szansa, że ktoś z pierwszej sowy zdążył do kapsuły ratunkowej? To i tak sprawa na potem.

Fenrir__ 25-11-2019 13:39

Kapsuł na kutrach sensorycznych niema. Załoga zginęła. Wspominałem gdzieś, że ta konstrukcja jest nielubiana... Stąd teraz powstały moduły sensoryczne do kanonierek. Tyle, że kanonierka nie zadokuje w niszczycielu i nie da rady w niej latać dłuższy okres czasu. A kutry sensoryczne mogą tygodniami wisieć w przestrzeni i nasłuchiwać.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:14.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172