Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Autorskie systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 27-02-2012, 21:58   #1
 
deMaus's Avatar
 
Reputacja: 1 deMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumny
Alantar - Prezentacja systemu.



Witam,

Na początku napiszę, że mimo działu nie jest to mój autorski świat. Alantar to system tworzony przez Artura “Xargos” Szymała oraz jego przyjaciół i znajomych.
Część z czytających zdążyła już poznać mój styl grania i prowadzenie, więc wie, że preferuję grę epicką w czynach, niekoniecznie konwencji. Moje postacie są szalone, ekscentryczne, robią rzeczy widowiskowe, lubią poklask i zwycięstwo wydarte z garści porażki. Kiedy prowadzę sesję moi gracze mają mnóstwo okazji do skakania na żyrandolach, czy też pojedynków na dachach pędzących pociągów.
Jestem typem opowiadacza lubiącego storytelling, uważam, że dobre odgrywanie, ciekawe pomysły, walka na granicy zasługują na sukces lub chociażby solidny bonus.

Z tym większym zaskoczeniem sam stwierdziłem, że w Alantar (który z założenia nie zakłada tak epickich wyczynów postaci) gra mi się bardzo przyjemnie. Miałem okazję zagrać w trzy scenariusze, w sumie około 12 sesji, które prowadził Artur, choć były dla mnie (storytellingowca) momenty ciężkie, to miałem okazję dzięki temu poznać bardzo spójny, dobrze przygotowany i przemyślany system. Dlatego też postanowiłem, za zgodą autora i z jego pomocą, przedstawić wam Alantar.


Artur podjął się niemałego wyzwania tworząc do systemu autorską mechanikę opartą na nie tak często występującej kości, k30. Do wyboru mamy teoretycznie tylko jedną rasę, ludzi, jednak zróżnicowaną mechanicznie. Zależnie od państwa, czy też regionu z jakiego pochodzi nasz bohater mamy inne parametry, modyfikowane jest to również przez warstwę społeczną z jakiej wywodzi się nasza postać, no i oczywiście profesję. Wszak chłopstwo zazwyczaj będzie miało gorsze wykształcenie, niż córka szlachcica, choć jak mówi nam twórca, niejednokrotnie niewolnik, będący opiekunem, a i może nauczycielem wcześniej wymienionej córki, może mieć nieliche pojęcie o nauce i funkcjonowaniu świata. Podsumowując, zależnie od pochodzenia regionalnego i społecznego, mamy kilkanaście kombinacji mechanicznych naszego bohatera, co czyni ograniczenie do jednej rasy nieistotnym problemem.
Ustaliłem z Arturem, że mechanikę będziemy prezentować na życzenie, tzn. kiedy ktoś wyrazi chęć zapoznania się z nią, zostanie mu ona udostępniona. Tłumaczymy to tym, że nie chcemy wrzucać wszystkiego na raz, aby nie zniechęcić nawałem informacji. Powiem tylko, że mechanika jest niezwykle rozbudowana, w pełni grywalna, i bardzo dobrze oddająca klimat gry. Nie należy do najłatwiejszych, ale z pewnością pozwala stworzyć niepowtarzalnego bohatera i daje olbrzymie pole do popisu przy jego kreacji.


Sam system jest jak już można się było domyślić ze wstępu, systemem Dark, czy też realistycznym. Nazwy te tak jak i nazwy Heroic, Epic, nie oddają nigdy dokładnie tego co zastaniemy, ponieważ nie da się jednym słowem opisywać tak rozbudowanych rzeczy jak settingi do systemów RPG.
Alantar to system dark, w znaczeniu, że życie jest tam ciężkie, że bohater mimo swojej niezwykłej roli, potęgi (mimo wszystko bohaterowie są potężniejsi od przeciętnego wieśniaka), jest tylko pyłkiem, w wichurze zdarzeń, rządzących tym światem. Rozgrywki bogów, możnowładców, przedstawicieli kościołów, a nawet co bogatszych kupców, są daleko poza zasięgiem przeciętnego bohatera, ale tym większa chwała i radość, gdy uda się pokrzyżować plany sługów Pierworodnej (wyjaśnienie w mitologii systemu. Skr. drugie główne zło systemu ).


Prezentację systemu zaczniemy od przedstawienia w skrótowej formie jednego z państw. Forma będzie dwojaka, pierwsza cześć zamieszczona na forum, będzie wywiadem z autorem, i jego opisem Ziem Sirtol, na koniec podamy link, do pełnego opisu owej krainy.



Alantar

deMaus - Co przyświecało idei powstania Alantaru?
Artur “Xargos” Szymała - Głównym powodem była pustka na rynku rpg. Kiedy wraz z kolegami zdaliśmy sobie sprawę, że nie doczekamy się na poważny produkt skierowany nie tylko do dzieci i młodzieży, postanowiliśmy działać. Po pierwsze zależało mi na stworzeniu dark fantasy, które nie będzie tylko naiwną skorupką/zlepkiem bogów, nekromantów i demonów tylko światem gdzie ważna jest polityka, religia, ambicje jednostki, i wiele innych aspektów, które w standardowych grach są pomijane lub przemilczane. Po drugie postawiłem na jedną rasę: a mianowicie ludzi, których zróżnicowałem w zależności od pochodzenia i urodzenia. Dzięki czemu świat jest bardziej spójny, logiczny oraz pozbawiony sztampowych i przewidywalnych rozwiązań - np: dumnych i walecznych krasnoludów, pięknych elfów i dzikich orków.


deMaus - Do kogo chcesz kierować Alantar?
Artur “Xargos” Szymała - Alantar skierowany jest do osób powyżej 16roku życia (a może nawet powyżej 18, ludzi dla których liczy się przemyślany świat, logiczne rozwiązania i realny/ciężki klimat. Zarówno przygody jak i mechanika stworzone są dla osób, które chcą od rpg'a więcej niż przeciętny odbiorca D&D, dają mnóstwo możliwości taktycznych, ogromny wybór czarów, itd. Dzięki czemu gracz może stworzyć wiele unikalnych postaci, które będą różniły się od siebie nie tylko imieniem postaci.


deMaus - Dlaczego autorska mechanika, a nie setting na mechanice otwartej np. Savager Worlds, albo Gurps?
Artur “Xargos” Szymała - Kiedy zaczynałem tworzyć system (a było to ponad 11lat temu) nie miałem dostępu do takich mechanik, zresztą chciałem stworzyć system dający MG i Graczom określone możliwości, które nie są dostępne w ww systemach. Teraz po upływie lat wiem, że dużo pracy nie poszło na marne i trud się opłacił - posiadam stabilną mechanikę dającą pole do popisu zarówno prowadzącemu jak i graczom.



Ziemie Sirtol
Chcąc opisać krainę zwaną Ziemiami Sirtol musielibyśmy użyć słów takich, jak: jałowe, puste, martwe, gnijące, złe. Znaleźć tam można wszelkiego typu bagniska, trzęsawiska, krótko mówiąc nieprzyjazne człowiekowi tereny, ale to dopiero początek, trudno tam o żywność, wodę, lokalna zwierzyna, też prędzej pożre człowieka, niż da się upolować na kolację.
Przy czym będąc całkiem szczerym, jeśli trafisz na Ziemie Sirtol, to o czym powiedziałem wcześniej, będzie twoim najmniejszym problemem, nieco większym będą ludzie, uciekinierzy, bandyci, i wszelcy inny szaleni samotnicy, dla których te niegościnne tereny stały się domem. Następne w kolejności niebezpieczeństw wymieniłbym spotkania z sługami Upadłej, czy to jej kapłanami, czy też demonami, z którymi kapłani nawiązują nierzadko kontakty. Wszelkiego rodzaju gildie i tajne stowarzyszenia, osobiście uplasowałbym wyżej niż kapłanów, bo w mojej opinii są bardziej nieobliczalne, niż kapłani po których z natury należy spodziewać się najgorszego.
Ogólnie ludność tych ziem, to społeczeństwo brutalne, nieznające litości i współczucia. W większości żyją z przemytu, handlu niewolnikami i ogólnie działań, niezgodnych z prawem. Oczywiście zdarzają się wyjątki, ale jeśli zamierzasz na takowe liczyć, to muszę ci powiedzieć, że większe szanse masz przeżyć, jeśli na Pelmirskim dworze zakrzykniesz “Jestem demonem” po czym zioniesz ogniem.
Mówi się, że sama Przeklęta, została strącona przez swych braci bogów, i przykuta do ziemi, a miejscem jej upadku były krainy nazywane dziś Ziemiami Sirtol. Czy to prawda nie wiem, do Miasta Przeklętej dotarłem tylko raz, ale że byłem w kajdanach nie bardzo miałem okazję zwiedzać. Miasto jest olbrzymie, a rojne jak mrowisko. To co mogę powiedzieć o tym mieście, to najlepiej trzymaj się od niego z daleka, a już z pewnością od tamtejszych kapłanów, i innych sekciarzy. Z drugiej strony, jeśli chcesz znaleźć skutecznych zabójców, to nie znajdziesz lepszych niż w tamtejszej Gildii Cieni. Władzę w mieście sprawuje Nocne bractwo, elita kapłanów i pół demonów, a przynajmniej tak mówią.
Polecam natomiast zwiedzić, jeśli będziesz miał okazję, i dużą ochronę Miasto Złodziei. Tam znajdziesz wszystko. Naprawdę wszystko. To chyba największe portowe miast na tym kontynencie, tysiące, dziesiątki, a może i setki tysięcy mieszkańców, w porcie las masztów, wszelkiego rodzaju używki, legalne i nielegalne, niewolnicy, alchemicy i to tacy, którzy w królestwie dawno by spłonęli.


Pełny opis krainy zamieszczamy pod linkiem, ponieważ zajmuje niecałe 20stron i uznaliśmy, że nie będziemy wrzucali tu pełnego tekstu, aby nie zarzucać czytelnika takimi ilościami naraz.

Zapraszamy do komentowania, podsuwania wniosków i pomysłów na dyskusje.

W przyszłym tygodniu zamieścimy opis następnej krainy, prawdopodobnie samego serca kontynentu Alantaru.

Chcących się zapoznać z pełnym systemem, jego mechaniką i opisem wszystkich krain, zapraszam do napisania PW z adresem email, a wyślę plik pdf na podany adres.
 

Ostatnio edytowane przez deMaus : 27-02-2012 o 22:01.
deMaus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:01.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172