lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   DnD i systemy d20 (http://lastinn.info/dnd-i-systemy-d20/)
-   -   Pytania o mechanikę (DnD 3.5) (http://lastinn.info/dnd-i-systemy-d20/14712-pytania-o-mechanike-dnd-3-5-a.html)

Cedryk 06-10-2015 12:34

Zawsze jeszcze jest kamień filozoficzny. ;)

Zormar 06-10-2015 17:04

Cytat:

A kto powiedział, że nie chodzą? Wielu potężnych magów wydłuża sobie życie, bo w ich przypadku jest to w zasięgu ich ręki.
Wątpię, że ktoś o takiej mocy, wiedzy oraz doświadczeniu chciałby tak szybko kończyć swój żywot. Zwłaszcza, że może dzięki dłuższemu życiu zbadać/stworzyć wiele czarów, artefaktów itp., a do tego jeszcze wdrożyć w życie jakiś plan i obserwować jego wykonanie oraz skutki.

Pablo0220 22-10-2015 12:32

Przy wyborze bóstwa trzeba spełniać jakieś wymagania co do charakteru (albo inne) ? Czy np neutralny-zły łotrzyk może wziąć za swoje bóstwo pelora, który jest neutralny dobry ?

Cedryk 22-10-2015 15:03

Owszem, może lecz pamiętaj, iż bogowie niechętni spoglądają na wyznawców łamiących ich przykazania. To zaś skutkować może różnego rodzaju klątwami. ;)
Postać zła musi mieć nieźle z uszami i to nie przez same kradzieże, gdyż są złodzieje i o dobrym charakterze.
Wymogi dotyczą tylko kapłanów druidów i paladynów.

Pablo0220 22-10-2015 19:40

Czy jako MG powinienem poinformować gracza o tym ? Bo szczerze wolałbym zobaczyć jakie poczynania wykona i wtedy "niech się dzieje wola nieba" :)

Czy atakując bronią, która zadaje obrażenia kłute walcz z nieumarłymi dzielimy je na pół ?

Mansfeld 22-10-2015 22:32

Nie, jeśli nieumarły ma redukcję działającą "przeciw kłutym obrażeniom" (czyli np.: ma inny destryptor niż "kłute" po np.: "5/[coś]"), to redukuje się obrażenia o tyle, ile wynosi redukcja obrażeń.

Nie wiem skąd to pytanie - "dzielenie obrażeń na pół wobec nieumarłych" pojawia się w paru grach o staroszkolnych dedekach z lat 70. i 80. XX wieku.

psionik 22-10-2015 22:50

Cytat:

Napisał Pablo0220 (Post 584463)
Czy jako MG powinienem poinformować gracza o tym ? Bo szczerze wolałbym zobaczyć jakie poczynania wykona i wtedy "niech się dzieje wola nieba" :)

Jako MG powinieneś uświadomić gracza jakie są konsekwencje wyboru.

Cytat:

Napisał Mansfeld (Post 584537)
Nie, jeśli nieumarły ma redukcję działającą "przeciw kłutym obrażeniom" (czyli np.: ma inny destryptor niż "kłute" po np.: "5/[coś]"), to redukuje się obrażenia o tyle, ile wynosi redukcja obrażeń.

Nie wiem skąd to pytanie - "dzielenie obrażeń na pół wobec nieumarłych" pojawia się w paru grach o staroszkolnych dedekach z lat 70. i 80. XX wieku.

Wydaje mi się, że były takie zasady jeszcze w 3.0 i dotyczyły szkieletów.

Pablo0220 22-10-2015 22:56

Ok uświadomię gracza. Pytanie pojawiło się gdyż jeden ze znajomych kiedyś coś takiego powiedział.. i jak zwykle wprowadził mnie w błąd. Dzięki za szybkie odpowiedzi :)

Pablo0220 24-10-2015 17:58

Dobra kolejny problem, tym razem przy obliczaniu punktów doświadczenia. Nie mogę określić poziomu spotkania(PS), cały czas wałkuje i wałuje tabelę 3-1 liczba napotkanych stworzeń - Przewodnik Mistrza Podziemi str. 49.

Na sesji bohaterowie graczy walczyli z czterema przeciwnikami o skali wyzwania(SW): 2x 6 i 2x 8. Z tego co doczytałem spotkanie dwóch przeciwników o SW6 równa się z PS8. Grupa mieszana SW8 i SW6 daje PS9. Na chwilę obecną policzyłbym to tak: skoro potwór o SW8 i SW6 daje PS9 a z uwagi że było ich 4 nie dwóch to PS9 podnoszę do PS 11 (Tak jakby PS9 i PS9 = PS11)

Ulli 18-11-2015 21:55

Czy użycie atutów metamagicznych wydłuża rzucanie czarów?
 
Natrafiłem w w "Przewodniku Gracza po Faerunie" na dziwną informację jakoby używanie atutów metamagicznych wydłużało czas rzucania takiego czaru. Konkretnie jedna klasa prestiżowa miała tę właściwość, że omijała to utrudnienie. Chodziło konkretnie o spontanicznie rzucane czary. Zaklinacze i bardowie mają się jakoby odróżniać w tej kwestii od czarodziejów. Coś źle zrozumiałem? Nic na ten temat nie mogę znaleźć w podręczniku gracza do D&D 3.5.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:08.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172