Mam takie pytanie. Co się dzieje jeśli rzucamy czar, który wymaga ataku dotykowego i atak nie wchodzi. Tracimy czar, czy też jest on wstrzymany i w następnej rundzie ponawiamy próbę? |
Jeśli nie trafisz czar pozostaje w dłoni do czasu aż czegoś dotkniesz lub uda Ci się atak dotykowy. Niestety nie pamiętam jak długo można tak trzymać czar. |
Dowolnie długo. Chyba, że zdecydujemy się rzucić inne zaklęcie. Wtedy wstrzymany czar ulega rozproszeniu. Właściwie znałem odpowiedź, ale postanowiłem się upewnić, bo w jednej sesji MG pozbawił mnie czaru po chybionym ataku dotykowym. No nic takie życie. Ilu MG tyle interpretacji zasad. |
Formalnie czary przy których stosujesz atak dotykowy mają szansę na trafienie krytyczne (przy naturalnej 20) ale to też jest często pomijane przez MG. Świat jest niesprawiedliwy dla Macających Magów :( |
Czy przy tworzeniu magicznej broni można dodać dwa lub więcej usprawnień ? Np ostrość +1 i lodowość +2 i traktować broń jak +3 ? |
Rozumowanie jest błędne by nadać broni cechy magiczne musi ona być magiczna na co najmniej +1 Taka broń jaką opisałeś nie może istnieć. Kończąc broń +1 z podanymi cechami będzie w celu obliczeni ceny bazowej czyli handlowej bronią +4 i będzie kosztowała jako broń +4. Jednakże nadal będzie to broń z usprawnieniem magicznym +1 i w/w cechami magicznymi. co do ilości cech danych broni ogranicza tylko to. że bron stworzona nie może być mocniejsza niż +10. |
Jedno pytanie Cedryku. Jak zapewne wiesz "Przewodnik Mistrza Podziemi" oferuje różne tabelki. Jeśli losuje się na przykład skarb i wypada rapier +1, to chcąc być wierny podręcznikowi, mogę obdarować postać ognistym rapierem z premią usprawnienia +1 do ataków i obrażeń, czy też jest to złe rozumienie zasad, bo taka broń już jest bronią +2 nie plus jeden? Może brzmi to głupio, w końcu MG wolno wszystko, ale nie bardzo właśnie wiem jak to rozumieć. |
Jeśli chcesz się trzymać tabelki to nie możesz takiej broni dać, gdy wypadł skarb +1, gdyby wypadł skarb +2 to mógłbyś. |
Cedryku chodzi o DnD 3.5 ? Jeżeli tak wytłumacz mi proszę jak pod względem mechaniki wygląda stworzenie broni tak aby była to broń +4 z dwoma usprawnieniami: ostrość +1 i prędkość +3. Zawsze wydawało mi się, że jeżeli BG zamawia broń u czarodzieja z usprawnieniem np. +3 to dostaje broń +3. (czyli oprócz magicznej właściwości dodaje podaną premię do ataku i obrażeń) |
Ponieważ broń ma 2 typy usprawnień licząc te nie epickie +1 / + 2 / +3 / + 4 / + 5 Jeśli chodzi o bonus do obrażeń i trafienia Oraz usprawnienia dające bonusy np. k6 od ognia (które jest usprawnieniem liczonym jako + 1 ) i tak broń nieepicka może mieć premię do obrażeń i trafienia max + 5 oraz usprawnienia dające jakieś bonusy. Pamiętać trzeba że premia od +1 do +5 i usprawnienie dające jakieś tam bonusy razem nie może przekroczyć + 10 przy nieepickiej broni. czyli np. jak dasz broń + 5 i do tego chcesz dowalić np. ostrość itp. to suma dodatkowych bonusów nie może przekroczyć + 5 Aby wsadzić jakiekolwiek bonusy do broni musi ona być przynajmniej + 1 (czyli + 1 do obr/traf) Czyli np. Długi miecz + 5, ostrości(+1), prędkości(+3) i do tego + k6 od ognia(+1) to max jaki możesz zrobić z nieepicką bronią. Ale nic nie stoi na przeszkodzie aby zrobić Długi miecz + 1,migbłystalny (+6 jeśli pamiętam), prędkości (+3) i też mamy sumę łącznie +10 Trzeba pamiętać że do obrażeń i trafienia liczy się tylko umagicznienie +1/+2/+3/+4/+5 Cechy specjalne broni nie dodają się do tego bonusu W książce epickiej są opisane jak robić bronie powyżej łącznego +10 ale ceny wtedy idą nagle w dziwne cyfry :) Nakręciłem nakręciłem ale chyba jakoś składnie napisałem :D |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:28. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0