lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   DnD i systemy d20 (http://lastinn.info/dnd-i-systemy-d20/)
-   -   AD&D kampani początki... (http://lastinn.info/dnd-i-systemy-d20/17131-ad-and-d-kampani-poczatki.html)

Ardel 16-06-2017 22:35

Na akustycznej gitarze basowej nie pograsz zbyt wielu gatunków (taki offtop).

A tak na serio, to sandboxa da się prowadzić na wszystkim - tutaj nie jest potrzebny system mechaniczny, tylko porządne zaplecze w tabelkach, głowie jak autobus, notatnikach i improwizacji.

Ja prowadzę piaskownicę w Warhammerze 2 i jakoś idzie. Widzę też potencjał prowadzenia jej w każdym innym systemie (może poza Wolsungiem).

Tutaj ci nikt bestiariusza nie udostępni, bo to chyba nielegalne, jeżeli się nie mylę. Przejrzałem na szybko internety i wersji SRD też nie znalazłem. Chyba będziesz musiał przeczesać Allegro albo jakieś retro księgarnie.

Lord Cluttermonkey 17-06-2017 07:10

Się zgadzam z powyższym - moi PBFowi gracze raczej nie zamieniliby piątej edycji na którąkolwiek starszą edycję lub retroklon czy symulakrę. A nic w 5E nie przeszkadza Mistrzowi Podziemi w oddaniu fabuły w ręce losowości i pomysłowości graczy.

AD&D 2 ma za to mnóstwo "mięsa", które warto czytać i kraść do swoich gier. Ja ostatnio czytam pomysły zawarte w "Complete Book of Humanoids" i już mam kilka pomysłów na ich wykorzystanie w swojej sesji 5E.

Cytat:

Napisał Miris Dor (Post 723943)
A potwory humanoidy ustalać według klas np.król orków=wojownik 4 poziomu, herszt oddziaľu orków- wojownik 3 poziomu itp.

Ale twórcy rozkminili to już za Ciebie - patrz opis orka (link ponownie):

Cytat:

Habitat/Society: For every three orcs encountered, there will be a leader and three assistants. These orcs will have 8 hit points each, being the meanest and strongest in the group. If 150 orcs or more are encountered there will be the following additional figures with the band: a subchief and 3-18 guards, each with Armor Class 4, 11 hit points, and +1 damage due to Strength on all attacks. They fight as monsters of 2 Hit Dice (THAC0 19). For every 100 orcs encountered, there will be either a shaman (maximum 5th level priest) or a witch doctor (maximum 4th-level mage). Shamans and witch doctors gain an extra 1d4 hit points for each level above 1st and fight as a monster of 1 Hit Die for every two levels (round fractions up) of spell-casting ability (e.g., a 5th-level shaman has d8+4d4 hit points and fights as a 3 Hit Dice monster.)
Każdy potwór w AD&D ma w opisie taki habitat / society, który jest pomocny przy losowaniu dużych grup przeciwników czy całych wiosek i zwykle definiuje, jak silny jest przywódca, itd.

Kompletny bestiariusz AD&D 2 w wersji niby SRD.

Kompletne zasady AD&D 2 w wersji niby SRD.

PS Temat się komuś zdublował (link).

Cytat:

Napisał Ardel (Post 723956)
Na akustycznej gitarze basowej nie pograsz zbyt wielu gatunków (taki offtop).

Nie pograsz zbyt wielu gatunków, czy akurat Ty zbyt wielu nie słyszałeś - to jest prawdziwe pytanie. ;)

Komtur 17-06-2017 08:55

Dobry system do snadboxowych rozgrywek to Dungeon World. Prosty, przyjemny z pełnym bestariuszem w jednym podręczniku. Na FB jest grupa Dungeon World Polska, dysponują darmowymi zasadami przetłumaczonymi na nasz język.

I tak na marginesie Miris Dor nie pisz jednego posta pod drugim, bo cię obsługa zeżre. Masz opcję edycji posta i z niej korzystaj. ;)

Miris Dor 17-06-2017 19:44

Monstrual manual
 
Ach...niestety ten bestiariusz niby SRD nie pomaga w sprawie, że jest po angielsku.
A na DW kiedyś robiłem... gracze przez nie możność rozwiązywania więzi i brak samooceny prawie się nie rozwijali i mieli dość.

Ardel 17-06-2017 20:01

Cytat:

A na DW kiedyś robiłem... gracze przez nie możność rozwiązywania więzi i brak samooceny prawie się nie rozwijali i mieli dość.
Co masz na myśli? To zdanie jest nieco niejasne.

Komtur 17-06-2017 22:27

Cytat:

A na DW kiedyś robiłem... gracze przez nie możność rozwiązywania więzi i brak samooceny prawie się nie rozwijali i mieli dość.
Przecież rozwój w DW to nie tylko więzi. Każdy nieudany test to doświadczenie. W tym systemie awansuje się dość szybko.

Lord Cluttermonkey 18-06-2017 00:10

Ja osobiście nie rozumiem proponowania narratywistycznych wynalazków w stylu DW czy Torchbearera osobom, które chcą po prostu zagrać w Lochy i Smoki. Problem, od którego zaczął się ten wąrek rozwiązałbym na dwa sposoby:

1. Zrób to tak, jak uważacie (razem z graczami) za ok.
2. Zmień grę na taką, którą rozumiesz w 100%.

To najbardziej szczera porada, jakiej nie udzieli Ci 80% fundomu goniącego za chwilową sławą i reputacją eksperta. Z perspektywy czasu naprawdę szkoda mi godzin poświęconych na tzw. "lonely fun" i rozkminianie niuansów. Grajcie, nie gadajcie.

Komtur 18-06-2017 11:54

Cytat:

Ja osobiście nie rozumiem proponowania narratywistycznych wynalazków w stylu DW czy Torchbearera osobom, które chcą po prostu zagrać w Lochy i Smoki.
Tochbearer narratywistyczny? Mechanika w tym systemie jest bardzo ważna i determinuje wszystko. Z drugiej strony jest też tak pomyślana, że zwykłe łażenie po lochach staje się bardzo emocjonujące, bardziej niż we wszystkich edycjach D&D razem wziętych. W D&D strategia przetrwania w lochach skupia się zasadniczo na walce, natomiast w Torchbearerze owa strategia dotyczy całości rozgrywki. Clutterbane na pewno znasz tę grę?

Miris Dor 18-06-2017 12:45

Zaczynając od DW. Testów było mało, bo gracze nie mieli szczəścia na cokolwiek w tabelach. Nie umieli obiektywnie odpowiedzieć na pytania pod koniec sesji i olali więzi, które w tym przypadku są bardzo słabe (hex z AW sprawdza się o wiele lepiej). Przez to rozwój był bardzo powolny.
Odnośnie tego co znam. Wszytko co znam nie nadaje się do sanboxa (nie można szybko robić NPC, tworzenie potworów długo trwa, rozwój uzależnieniony od scenariuszostwa) a drugiej połowy gracze nie trawią (pseudo-OD&D i egzotyczne indie). Pokładam nadzieje w polskim wydaniu D&D 5ed, no ale to tylko marzenia, bo coś już w tej sprawie jest nie tak.
Przykłady tych nie nadających się: Pieśń Lodu i Ognia, Warhammer (tu powód świata, gramy w antyku), SW (walka nie jest intuicyjna).
Poza tym na naszym rynku nie ma dużo (jeśli w ogóle są prócz D&D 3.5) uniwersalnych systemów fantasy. A 3edycja D&D niestety mnie przytłacza podczas gry, a robienie sesji nie ułatwia (godzinne rozpisywanie palladyna...).

Komtur 18-06-2017 13:11

To może to co pisał Clutterbane czyli ACKS. To system który w zasadzie nie wiele odbiega od starego D&D, a odnosi się do kultury antyku i ma bardzo szczegółowe zasady odnośnie wszystkiego.

Jest jeszcze Adventurers z dodatkiem loch (Nowe Światy cz.II). Klasyczny rpg o prostych zasadzch, a w dodatku są opisane nawet zasady budowania siedzib/twierdz bohaterów. No i jest bardo tani.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:08.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172