lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   DnD i systemy d20 (http://lastinn.info/dnd-i-systemy-d20/)
-   -   Pytania odnośnie 5ed (http://lastinn.info/dnd-i-systemy-d20/17285-pytania-odnosnie-5ed.html)

Lord Melkor 04-05-2018 13:44

Pathfinder 2 ed raczej mnie nie przekonuje, bo wygląda że stopień skomplikowania zasad będzie większy niż w 5ed. Będzie multum jakiś atutów klasowych, nieklasowych, rasowych itp. i wynikających z nich drobnych modyfikatorów +1 do czegoś tam.

Lord Cluttermonkey 04-05-2018 14:08

Cytat:

Napisał Asmodian (Post 785680)
Nie do końca. Wydaje mi się, że Mike Mearls uważał modułowość gry jako: wywalcie skille, wywalcie featsy, wywalcie background, wywalcie multiklass a i tak będzie to działało;)

Masz rację, chodziło mi o trzy filary gry nie o modułowość. Walka jest miodna, ale Eksplorację dobrze zrobiono dopiero w Adventures in Middle-Earth, ale to 3rd party, a Social Interaction pozostaje takim luźnym tematem jak zwykle. Chyba nawet luźniejszym niż w każdej poprzedniej edycji. Ale dla typowej sesji dedeków to nie problem.

A wspomniana modułowość jest taka sobie - będzie jakoś działało w wielu wariantach, ale najlepiej w domyślnym dla 5e. Co też złe nie jest, bo defaultowe zasady naprawdę dają radę. Ale to z pewnością nie jest taki otwarty toolbox dla natchnionych kombinatorów jak AD&D czy coś starszego.

Warlock 04-05-2018 17:15

Wspomniane Social Interactions pozostawione same sobie (znaczy się - bez wykraczającej poza garść umiejętności mechaniki), to dla mnie dobre rozwiązanie. Nie przepadam za nazbyt rozbudowanymi zasadami "konfliktów" społecznych i była to dla mnie jedyna wada The One Ring RPG. Pamiętam, że jeszcze na etapie tworzenie Wizardzi obwieszczali z wielkim odkryciem, że D&D to combat, exploration & social interactions. No i podeszli do tego w takiej właśnie kolejności, jak to wymienili. Mnie to osobiście nie przeszkadza, a jest wręcz na rękę, bo pod względem konfliktów społecznych jestem dość autorytatywnym MG i kluczem jest dla mnie strona fabularna (tło postaci, podane argumenty, okoliczności sprzyjające lub nie - to wszystko ma dla mnie większe znaczenie niż cyferki stojące obok dyplomacji, acz one też wpływają). Taki już jestem. Natomiast w przypadku eksploracji to naprawdę wystarczy mi garść reguł, nic więcej.

Cytat:

Pathfinder 2 ed raczej mnie nie przekonuje, bo wygląda że stopień skomplikowania zasad będzie większy niż w 5ed. Będzie multum jakiś atutów klasowych, nieklasowych, rasowych itp. i wynikających z nich drobnych modyfikatorów +1 do czegoś tam.
PFRPG2ed. wciąż będzie Pathfinderem, acz na pewno będzie bardziej przyjazny osobom, które nie miały z D20 System do czynienia. Sam też odchodzę od bardziej skomplikowanych systemów i na tę chwilę do sesji D&D w zupełności wystarcza mi Castles & Crusades (co prawda niebawem przyjdzie mi też grać w piątą edycję jako gracz właśnie). Mimo wszystko lubię od czasu do czasu podpytać fanów piątki, co tam słychać w ich ulubionym wydaniu D&D, bo sam już dawno przestałem śledzić poczynania Czarodziejów z Wybrzeża.

Cytat:

Czy D&D „drastycznie ewoluuje” (drastyczna ewolucja to już chyba rewolucja )
Chodziło mi bardziej o taki przeskok jaki był między podstawką Pathfindera a Advanced Player's Guide, czyli dodano archetypy, multum opcji i nadano systemowi wyraźny kierunek, którym podążał przez kolejne lata i dziś jest standardem dla każdych kolejnych wydawanych podręczników przez Paizo. Rewolucją była dla mnie natomiast czwarta odsłona D&D.

Jak waszym zdaniem wypada Xanathar's Guide to Everything? Wprowadza jakieś konkretne nowości do systemu, czy raczej rozszerza arsenał DDekowych opcji? Pytam, bo opis produktu jest dość szczątkowy, zaś recenzenci za bardzo się rozwodzą nad rzeczami, które mnie nie interesują.

Lord Cluttermonkey 04-05-2018 17:23

Z założenia żaden dodatek nie ma wprowadzać wielkich zmian do rdzenia piątki - do sensownej gry mają wystarczyć trzy podstawowe podręczniki. XGtE to po prostu dobry kawał splatu... i randomowego lub fluffowego contentu, który mógłby być lepszy, jeśli nie jest za darmo.

Komtur 13-05-2018 19:22

Ponieważ Adventures in Middle-earth są na silniku D&D 5 ed, to mam pytanie czy ktoś wie jak to działa? Czy jest to prostsze niż TOR? Czy magia wymaga użycia slotów jak w D&D, czy raczej zrobili to jak w TOR?

Lord Cluttermonkey 13-05-2018 19:42

Cytat:

Napisał Komtur (Post 787257)
Ponieważ Adventures in Middle-earth są na silniku D&D 5 ed, to mam pytanie czy ktoś wie jak to działa? Czy jest to prostsze niż TOR? Czy magia wymaga użycia slotów jak w D&D, czy raczej zrobili to jak w TOR?

Bardzo łatwa i przyjemna gra - jak D&D 5.

Żadna z klas AiME nie ma komórek zaklęć, tylko co najwyżej specjalne zdolności czaropodobne wynikające z klasy, choć nie są one specjalnie nienaturalne czy nadprzyrodzone.

Gra działa raczej jak tolkienowski splatbook i przewiduje, że możesz zostać przy powyższym, daje też rozwiązanie wprowadzenia D&Dkowych czarodziejów i podobnych klas w ograniczonym zakresie (czyt. bez fajerboli i podobnych zaklęć, tylko zaklęcia pasujące do Śródziemia - jest lista), albo zupełnie bez ograniczeń. To w AiME jest dobre, że możesz na tym poprowadzić koszerne Śródziemie, swoją własną wersję Śródziemia lub "utolkienizować" swoją kampanię bez konieczności gry w Śródziemie.

TOR można spokojnie odstawić na półkę i pozwolić mu zebrać trochę kurzu. :)

Komtur 14-05-2018 22:23

Dzięki za pomoc Clutt! W nagrodę link do grimdarkowej muzyczki na sesję : hdk-05-the-citadel-of-evil

Lord Cluttermonkey 15-05-2018 05:03

Cytat:

Napisał Komtur (Post 787559)
Dzięki za pomoc Clutt! W nagrodę link do grimdarkowej muzyczki na sesję : hdk-05-the-citadel-of-evil

Lepiej powiedz, kiedy prowadzisz kampanię beholderzy kontra Oko Saurona. :D

Komtur 15-05-2018 21:38

"Jedno oko by wszystkimi rządzić, jedno by wszystkie zgromadzić, jedno by wszystkie odnaleźć i w ciemności związać" :D

Warlock 15-05-2018 22:11

Grałbym :nordic:


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:58.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172