lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Komentarze do sesji RPG - DnD (http://lastinn.info/komentarze-do-sesji-rpg-dnd/)
-   -   [Komentarze] Icewind Dale: Cena Nienawiści. Część Pierwsza: Oblężenie Targos. (http://lastinn.info/komentarze-do-sesji-rpg-dnd/20717-komentarze-icewind-dale-cena-nienawisci-czesc-pierwsza-oblezenie-targos.html)

Alex Tyler 17-12-2023 16:58

Jeden jest :-P I nikt nie zabraniał brać humanów :mryellow:

Mi Raaz 17-12-2023 17:24

Homo sum et nihil humani...

Ja jestem sentinelem. Jeżeli czaromioty będą stać blisko w czasie walki, to może powalę przeciwnika zanim zaatakuje....
Może.

Lord Melkor 17-12-2023 17:38

To widzę że mamy solidny front (wojownicy i mnich, chociaż mnich to bardziej skirmisher) i dwóch czaromiotów w walce na tyły? Chociaż czarnoksiężnik nie jest bezbronny w walce wręcz zupełnie.

I dużo charyzmy chyba, bo są dwie postacie oparte na charyźmie (czarnoksiężnik i zaklinacz).

Alex Tyler 17-12-2023 17:54

Frontline będzie potężny niczym mur. Zobaczymy jak z obrażeniami :mryellow:

Cytat:

Napisał Lord Melkor (Post 987268)
I dużo charyzmy chyba, bo są dwie postacie oparte na charyźmie (czarnoksiężnik i zaklinacz).

Co do charyzmy, to battle master i zaklinacz są pod kłamanie i perswadowanie. Ty pod zastraszanie i kłamanie. Duergar też coś tam potrafi huknąć.

Gladin 17-12-2023 18:44

Cześć wszystkim! Jako, że moja znajomość systemu jest znikoma, będę odgrywał prostą (mechanicznie) postać duergara wojownika, z zamysłem na tanka. Czasami będzie potrafił też komuś pomóc jako lekarz polowy, no ale to takie podstawy, jakie każdy wojownik powinien znać, wiadomo, że czasami (częściej niż rzadziej) i tak się nie uda.

Jeżeli miałoby być tanków zbyt dużo, to mogę go spróbować sprofilować na siepacza.

Alex - miałem jeszcze zdecydować o wydaniu kasy i ostatecznie o manewrach, ale czasu w końcówce tygodnia trochę brakło więc albo dasz mi zielone światło na doszlifowanie tych dwóch zagadnień, albo pójdzie jak jest.

Lord Melkor 17-12-2023 18:45

Cytat:

Napisał Alex Tyler (Post 987269)
Frontline będzie potężny niczym mur. Zobaczymy jak z obrażeniami :mryellow:



Co do charyzmy, to battle master i zaklinacz są pod kłamanie i perswadowanie. Ty pod zastraszanie i kłamanie. Duergar też coś tam potrafi huknąć.

A strategię działania będzie ustalać mój chowaniec. :D

Stosujesz może zasadę, że można sobie pomagać przy testach?

Mi Raaz 17-12-2023 20:52

Gladin jeżeli Ci to jakoś pomoże wybrać manewry to moja postać ma:

Commanding Presence i Tactical Assessment w sytuacjach poza walką.

Chciałbym też zdementować pomówieni o biegłości w deception. Perswazja i zastraszanie są narzędziami prawdziwego przywódcy.

W walce zaś:
Riposta (jeśli nie trafią), Manuvering Attack (gdy trzeba będzie usunąć lekkozbrojnych z pierwszej linii), Pushing Attack (gdy będzie trzeba odsunąć wroga) i Trip Attack (gdy trzeba kogoś zbić do parteru).

Z opcji, o których myślałem (bo są dobre) a nie wziąłem były:
Mencing Attack (walisz w typa tak, że ten się Ciebie boi) i Quick Toss (świetne w kombinacji z dwuręczną bronią, bo walczysz dwurakiem, a jeszcze możesz w kogoś cisnąć siekierą szybko wyjętą zza pasa :)

Alex Tyler 17-12-2023 21:26

Cytat:

Napisał Gladin
Alex - miałem jeszcze zdecydować o wydaniu kasy i ostatecznie o manewrach, ale czasu w końcówce tygodnia trochę brakło więc albo dasz mi zielone światło na doszlifowanie tych dwóch zagadnień, albo pójdzie jak jest.

Spoko. I tak trochę opóźni się start.

Cytat:

Napisał Lord Melkor (Post 987274)
Stosujesz może zasadę, że można sobie pomagać przy testach?

Tak. Zgodnie z oficjalnymi zasadami:

Working Together

Sometimes two or more characters team up to attempt a task. The character who's leading the effort — or the one with the highest ability modifier — can make an ability check with advantage, reflecting the help provided by the other characters. In combat, this requires the Help action.

A character can only provide help if the task is one that he or she could attempt alone. For example, trying to open a lock requires proficiency with thieves' tools, so a character who lacks that proficiency can't help another character in that task.

Moreover, a character can help only when two or more individuals working together would actually be productive. Some tasks, such as threading a needle, are no easier with help.

Group Checks

When a number of individuals are trying to accomplish something as a group, the DM might ask for a group ability check. In such a situation, the characters who are skilled at a particular task help cover those who aren't.

To make a group ability check, everyone in the group makes the ability check. If at least half the group succeeds, the whole group succeeds.

Otherwise, the group fails. Group checks don't come up very often, and they're most useful when all the characters succeed or fail as a group. For example, when adventurers are navigating a swamp, the DM might call for a group Wisdom (Survival) check to see if the characters can avoid the quicksand, sinkholes, and other natural hazards of the environment. If at least half the group succeeds, the successful characters are able to guide their companions out of danger. Otherwise, the group stumbles into one of these hazards.


Cytat:

Napisał Mi Raaz (Post 987287)
Chciałbym też zdementować pomówieni o biegłości w deception. Perswazja i zastraszanie są narzędziami prawdziwego przywódcy.

Wybacz, pomyliłam się. Tak więc:
  • battle master: zastraszanie i perswadowanie
  • zaklinacz: kłamanie i perswadowanie
  • warlock: zastraszanie i kłamanie
  • duergar champion: zastraszanie

Lord Melkor 18-12-2023 13:32

W sumie dość istotna kwestia o której zapomniałem- czy założenie jest takie, że postacie dopiero się poznały albo poznają w 1 odpisie?

Alex Tyler 18-12-2023 14:06

Jeszcze do końca nie wiem. Chcę, by to miało ręce i nogi, no i nie było na odwal. Historie postaci i ich zakończenia są tak zróżnicowane, że trzeba to jakoś sensownie zawiązać. Na ten moment myślę, że część postaci pozna się w Luskan, albo wkrótce przed dotarciem tam, a niektóre już na statku do Bremen (dlaczego BG skończą w Targos było wyjaśnione w filmowym intro).


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:55.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172