Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - DnD > Komentarze do sesji RPG - DnD
Zarejestruj się Użytkownicy


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 16-12-2023, 23:01   #1
Młot na erpegowców
 
Alex Tyler's Avatar
 
Reputacja: 1 Alex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputację
[Komentarze] Icewind Dale: Cena Nienawiści. Część Pierwsza: Oblężenie Targos.



Witajcie w Dolinie Lodowego Wichru!

Witam was serdecznie w mojej sesji! Co prawda na razie zagramy tylko pierwszy rozdział, ale mam ambitną nadzieję, że uda nam się skończyć całą kampanię i wyniesiecie z rozgrywki same dobre wrażenia. Jednak nie ma co przedłużać, a niestety bez regulaminu się nie obejdzie, zatem jedziemy!

Zasady sesji i detale odnośnie rozgrywki:
  1. Piszcie w trzeciej osobie czasu przeszłego. Dialogi najlepiej zaczynać od myślnika i nowej linijki. Tylko jeśli naprawdę wam zależy, to używajcie na nich kursywy, ja wolę bez. Myśli postaci zapisujcie w cudzysłowie i kursywą lub w nawiasach.
  2. Tempo sesji wygląda mianowicie: do czterech dni na odpis dla Was i do pięciu dla mnie. Jeśli ktoś z was zorientuje się, że może być niedostępny przez pewien czas, to powinien z góry dać o tym znać, w jakikolwiek sposób, nawet lakonicznie. No i jeśli będzie w stanie, to powinien również podać orientacyjną datę powrotu. Bez tego mogę dać kicka z sesji w dowolnym momencie. Nie chce mi się pilnować i rozdawać żadnych głupich ostrzeżeń.
  3. W odpisach wypadałoby pogrubić imię postaci, do której się zwracacie, ale nie jest to absolutnie konieczne.
  4. Gramy przede wszystkim na forum. Google Documents używane będzie do walk i sporadycznych dialogów z NPC-ami. Te drugie oczywiście jeśli będzie ku temu chęć.
  5. Jeśli nie będzie chętnych do używania Google Documents to dialogi będą wyglądać tak, że zadajecie mi pytania i dostajecie gotowe odpowiedzi w komentarzu (musicie je wtedy zawrzeć we własnym odpisie), lub odpowiem na nie w moim poście.
  6. W przypadku walk w Google Documents trzeba będzie złożyć deklarację przynajmniej raz na 24h. Jeśli ktoś się nie wyrobi, to ja przejmuję kontrolę nad postacią w danej rundzie.
  7. Posty koniecznie justowane i wcinane (Indent). Jeśli wrzucacie obrazki do posta, to o szerokości max. 520 px (i rozsądnej wysokości), bo inaczej wszystko się rozjeżdża. Większe formaty dawajcie w postaci linka, np. mój stary kompan.
  8. Nie obowiązuje zasada jednego posta na turę. Ale też proszę bez zbędnego spamu
  9. Co do światotworzenia, to jest dozwolone w granicach rozsądku i raczej w trywialnych sprawach.
  10. Avatary sama wrzucę wam do panelu sesji, bo będę chciała dodać ramki. Kto nie wysłał mi do tej pory portretu swojej postaci, proszę by to nadrobił.
  11. Starajcie się pilnować stanu złota i ekwipunku. Ale jeśli coś nie jest tam zapisane, to nie znaczy zaraz, że nie istnieje. Oczywiście o ile postać fabularnie zabrała dany przedmiot. W normalnym i zdrowym mistrzowaniu obowiązuje prosta zasada: Postacie są profesjonalistami, gracze nie. To samo odnosi się również do drobnych gaf i wpadek (np. ktoś w niestresowej sytuacji zapomni, że ma nienaładowaną broń, albo nie pomyśli o kupieniu pochodni przed zwiedzaniem lochu).
  12. Co do karty postaci w panelu sesji to jeśli komuś się chce i byłby na tyle uprzejmy, może uzupełnić ją w zakładce edytuj szczegóły (szczególnie o ekwipunek). To niewątpliwie oszczędzi mi odrobinę czasu.
  13. Nie uciekamy się do metagejmingu. Nie nadpisujemy ani nie ignorujemy działań osób piszących przed nami. Nie czytamy nikomu z towarzyszy w myślach, nie wykorzystujemy wiedzy, której BG nie posiadają. To co wie BG określa test umiejętności, poza naprawdę podstawowymi faktami. Zawsze możecie zadeklarować przywołanie wiedzy lub działanie, jeśli coś was ciekawi. Pamiętajcie: zawsze najpierw następuje działanie, dopiero potem określenie poziomu trudności i test. Nie pytajcie czy rzucę, ani sami nie rzucajcie jeśli nic nie zostanie wcześniej przynajmniej zadeklarowane definitywnie.
  14. Dla klarowności: każdy wasz post będzie traktowany jakby był pisany z subiektywnego punktu widzenia, tzw. unreliable narrator. Dzięki temu nie będę musiała prosić was o poprawianie byle pierdół. Nikt też nie będzie musiał ściśle trzymać się wszystkiego co tam napiszecie, czyli na przykład tego jaka to wasza postać nie jest dla pozostałych super piękna czy groźna. Obiektywną wartość mogą mieć tylko rzeczy mające pokrycie w twardej mechanice, definitywne deklaracje działań i to co napiszę ja. Reszta zależeć będzie wyłącznie od dobrej woli innych graczy czy mojej (ofkors ja bardzo staram się szanować wizję postaci wykreowanej przez graczy, ale mam pewne granice).
  15. Kwestia relacji wewnątrzdrużynowych wygląda tak, że można odgrywać brak porozumienia, wzajemną niechęć, jakieś niesnaski itp. Ale dominuje imperatyw współpracy. Czyli jeśli odgrywacie konflikt z jakąś postacią, a ona jest ranna, to w waszej gestii leży fabularne wytłumaczenie, dlaczego mimo wszystko jej pomożecie (brak team play'u będę traktować jak sabotowanie sesji). Sterujecie zgraną drużyną poszukiwaczy przygód, a nie samobójczych trolli-idiotów.
  16. Zakazny jest ERP (erotic roleplay).
  17. Kwestia języka, nomenklatury i odgrywania wygląda tak, że jeśli umiecie i chcecie, to możecie stylizować wypowiedzi na adekwatne do (imitowanej) epoki (tylko bez przesady!). Możecie też wzbogacać opisy o smaczki z lore Zapomnianych Krain. Wszystko to jest nieobowiązkowe, ale będzie oceniane i po jakimś może zostać odpowiednio nagradzone.
  18. Przy okazji obowiązuje zakaz stosowania typowo współczesnych wulgaryzmów i nowoczesnego slangu.
  19. Co do lore świata, to jego (nieobowiązkowa) znajomość ma jeszcze ten plus, że może oszczędzić wielu niepotrzebnych problemów i pretensji („Dlaczego ludzie krzywo patrzą w kierunku mojego BG? Bo gram drowem?! Dlaczego nie ma męskich kapłanów Lolth w Menzoberranzan?”). No i pozwoli się delektować smaczkami fabularnymi, których będzie trochę.
  20. Kanon Zapomnianych Krain będzie obowiązywał w obrębie całego Torilu dla roku kampanii (1312 DR) i lat wcześniejszych.
  21. Klimat będzie w sumie typowo dedekowy, z nieco mroczniejszymi tonami.
  22. Co do kwestii swobody rozgrywki, to jak zaznaczałam w rekrutacji, nie ma żadnego odgórnego imperatywu narracyjnego ani chamskiego torodrogowania. Jednak nie jest to sandbox, więc wyjście daleko poza strumień opowieści po prostu wykluczy was z udziału w dalszej grze. BG, który coś takiego zrobi dostanie adekwatny epilog i pożegna się z sesją.
  23. Mechanika jest odbiciem fabuły i fabuła odbiciem mechaniki. Decyzje, które podjęliście przy kreacji postaci, mogą mieć niemały wpływ na przebieg rozgrywki.
  24. Gramy w D&D 5e. ze wszystkimi dodatkami obejmującymi Zapomniane Krainy, ale jak już wiecie, będzie trochę hałsruli, o których informowałam. Zależy mi też, by sam sposób gry był bardziej OSRowy, tzn. zamiast myśleć kartą postaci, myślcie raczej swoim BG w kontekście danej sytuacji. Moja już w tym głowa, by dobrać do tego odpowiedni test (albo powiedzieć, że to niemożliwe). Domyślnie rzuty są po mojej stronie m.in. dlatego, żebyście nie musieli się tym wszystkim kłopotać, tylko skupili się na samej grze i interaktywnym obcowaniu ze światem przedstawionym.
  25. Dla chętnych do samodzielnego rzucania kośćmi nazwa kampanii na Orokos to IWD5e.
  26. Co do wymogów mechanicznych to wypadałoby jedynie z grubsza wiedzieć jak rozwinąć postać i jak zadziałać w walce. Tyle. Mechanika i rzuty są domyślnie po mojej stronie, ale proszę zawsze zaznaczać w komentarzach lub w poście w spojlerze, co próbujecie zrobić. Wszystkie pomysły będą rozliczane zgodnie z logiką fikcji, ale te dobre mogą być również nagrodzone bonusami. To, co się dzieje w wyniku działania raczej opisuję ja. Ale jak będzie wam bardzo zależało, to będziecie mogli to zrobić sami gdy podam wam gotowy rezultat.
  27. Poziom trudności ustalam na: wymagający. Wyzwania będą oczywiście dostosowane do relatywnej siły drużyny i jej kompozycji. Ale z pewnością nie będzie to spacerek. Dolina Lodowego Wichru nie bez powodu ma opinię niezwykle surowej i niebezpiecznej. Wrogowie będą używali mózgów (adekwatnie do ich możliwości), korzystali z otoczenia i zróżnicowanego asortymentu narzędzi, zaklęć oraz zdolności. Mogą mieć też więcej niewrażliwości, odporności i słabości (jako referencji użyję zasad z D&D 3.5).
  28. Starajcie się w postach zawierać jakieś deklaracje, tak żebym mogła pchnąć dalej opowieść. Poza oczywistymi sytuacjami proszę pisać tak, żeby czynności nie były dokonane, aby dać mi furtkę na opisanie ew. nieudanego działania postaci, czyli np.: „sięgnął po leżący na ziemi miecz” zamiast „podniósł leżący na ziemi miecz”. Bo może się tak okazać, że BG nie da rady go podnieść. W końcu taki miecz może być za dla niego ciężki, być iluzją, porazić go, czy też ktoś go w tym zamiarze ubiegnie.
  29. Co do długości postów, to górnej granicy nie ustalam, ale jeśli nie lubicie zbytnio pisać albo nie macie nic ciekawego do przekazania to max. na długość avatara. Często lepszy taki zwięzły i treściwy, niż ściana fillerowego tekstu pełna przynudzania.
  30. W kwestii edycji postów to dozwolona jest tylko w celach kosmetycznych. Wrzucony post stanowi wiążącą i ostateczną deklarację, której nie zmieniamy. Jeśli zmiana treści będzie naprawdę potrzebna, proszę poinformować o tym w komentarzu.
  31. Starajcie się nie kraść sobie spotlightu. Grajcie fair play i z wyczuciem. Pilnujcie w postach spójności czasu i miejsca. Najlepiej wykonywać tylko jedną czynność w tym samym czasie co inni.


Bezpieczeństwo i Higiena Sesji:

Karta X obowiązuje, tak jak lines and veils itd. Jeśli ktoś ma jakieś triggery, albo granice to pisać od razu, ale też pamiętajcie ze to sesja w D&D więc, żeby się zaraz nie okazało, że nie lubicie przemocy

Poza tym:
  1. Nie wolno komentować poczynań innych graczy w taki sposób, jaki mógłby ich urazić.
  2. Stanowczo nie przenosimy konfliktów z rzeczywistości do świata gry, ani ze świata gry do rzeczywistości.
  3. Nie wolno psuć atmosfery o jakieś drobiazgi, jak np. podział lootu czy tym podobne. Wszystko przegadywane ma być w sposób kulturalny i przy współpracy wszystkich stron zaangażowanych w sprawę.
  4. Wszystkie konflikty na linii gracz-gracz i MG-gracz(e) rozstrzygamy w oparciu o merytoryczne i chłodne argumenty. Do mnie należy ostateczna decyzja, ale opinia każdego zostanie wysłuchana. Nie ma żadnej tyranii.
  5. Z moimi poprawkami i przy dedekoidowym zagęszczeniu potyczek świadomość własnej śmiertelności będzie czymś, co często będzie towarzyszyć waszym BG. Podczas tej sesji można zginąć na bardzo wielu powodów, i nie zawsze będzie można cokolwiek z tym zrobić, więc miejcie świadomość, że nawet dobre zdolności bojowe nie gwarantują ukończenia kampanii. Przyda się też spryt i trochę szczęścia.
  6. Co do kontroli nad postacią, to jeśli jakiś BG potrzebuje drugiego BG do wykonania jakiejś operacji, a gracz tego drugiego BG nie może, albo celowo unika, ustosunkowania się do tej prośby, to możecie z góry założyć, że jego postać wam pomaga. Odmówić można jak najbardziej, ale trzeba to po prostu zrobić (najlepiej z rozsądnych powodów). No i to działa tylko w wypadku, gdy odmowa nie zakłóca imperatywu gry drużynowej.
  7. Na samym dole tego wpisu będzie na bieżąco aktualizowana lista kluczowych BN, podjetych przez was zadań i celi oraz pomocnicze materiały plus spis opcjonalnych zasad.


Na koniec

Być może jutro pojawi się pierwszy post sesyjny (postaram się by do tego doszło). Będzie to luźny tekst wprowadzeniowy, napisany głównie po to byście mogli w nich przedstawić swoje postacie i dowiedzieć się na czym stoją. Powinniście zawrzeć w nim opis wizualny waszych bohaterów i zauważalnych cech charakteru. Możecie też tutaj w komentarzach skrótowo napisać co mogą o waszych BG wiedzieć inni BG, i jak z grubsza wyglądają, żeby pozostali przynajmniej mogli sobie wyrobić o nich zdanie w wypadku gdyby wrzucali post przed wami.

Do Targos dotrzecie dokładnie o 6 dzwonie, 1 Mirtul 1312 DR. Ale to już w drugiej kolejce.

Jeszcze ostatnia prośba ode mnie: Tych, którzy tego nie zrobili, proszę o zamieszczenie w fabularnej KP: wieku postaci, wzrostu (nie musi być koniecznie w jednostce długości, może być "bardzo wysoki"), wagi lub sylwetki (np. tęgi/muskularny/szczupły), koloru włosów i oczu (jeśli będą niewidoczne na avku) i głównej ręki, którą postać się posługuje (o ile nie macie stylu walki albo atutu związanego z walką dwoma broniami ręcznymi).
Ułatwi mi to bardzo tworzenie o(d)pisów.

I to chyba tyle. A jak nie, to walcie pytaniami.


Dziennik zleceń, zadań i celów:
  1. Pomóc oczyścić doki Targos z goblinów.
  2. Zgłosić się do Lorda Ulbreka Dinnsmore.
  3. Zdobyć wyciąg leczniczy dla strażnika Reiga Redwatersa, od komendanta portu Magdara.
  4. Przyprowadzić najemników z bandy Żelaznej Obroży z tawerny Pod Wilkiem Morskim do magazynu w północno-wschodniej części doków Targos.
  5. Wysłuchać przepowiedni Firthy Kerdos.
  6. Powiadomić Hedrona Kedrosa, że z jego matką jest wszystko w porządku.
  7. Pokonać Guthewulfa w zawodach picia braeghu. Do wygrania wilczy talizman.

Poznani BN:
  • Aurora z Silverymoon – jedna ze śmiałków, upadły aasimar i kapłanka Selûne.
  • Kapitan Hedron Kedros, bosman Eldgull [RiP], majtek bosman Screed i reszta załogi „Wrednej Jędzy”.
  • Reig Redwaters i Uczciwy Jon – para strażników z doków Targos.
  • Brogan – dziesiętnik ze Straży Targos.
  • Magdar Shenlen – zwalisty komendant doków Targos.
  • Jorun Tamewater – stary, acz krzepki krasnoludzki szkutnik.
  • Deirdre Gallaway – młoda kobieta o ognistoczerwonych włosach i ognistym sercu. Gorący temperament odziedziczyła po dziadku – Ilmusie Gallawayu. Prowadzi Skład Handlowy Gallawaya.
  • Lord Ulbrek Dinnsmore – namiestnik Targos. Krewki człek o neverwinterskim rodowodzie.
  • Firtha Kerdos – matka kapitana Hedrona Kedrosa. Kobieta o trudnym charakterze. Twierdzi, że posiada dar wieszczenia.
  • Gohar – nieprzejednany i grubiański oberżysta, właściciel „Pod Wilkiem Morskim”. Otyły i krzepki, o łysej głowie. Były najemnik.
  • Czarny Geoffrey, Blanchard Pike, Kickshaw – członkowie Bandy Żelaznej Obroży. Grupy okrytych złą sławą poszukiwaczy przygód z Cormyru.
  • Koluhm Bonecutter – kapłan Myrkula należący do Bandy Żelaznej Obroży.
  • Phaen – czarodziej z Luskan, obdartus należący do Bandy Żelaznej Obroży.
  • Guthewulf Henghelm – dobrze zbudowany barbarzyńca z ludu Reghed, handlarz i flisak.

Poznane miejsca:
  • Dom Firthy Kedros – zapełniony kotami dom matki kapitana Hedrona Kedrosa.
  • „Pod Wilkiem Morskim” – obskurna tawerna znajdująca się w dokach Targos.
  • „Płacząca Wdowa” – jedyna gospoda w mieście.

Przydatne materiały:

Zasady opcjonalne i domowe:

  • Bronie historycznie/logicznie mogące zadawać różne typy obrażeń, tak też będą robiły. Aczkolwiek niekiedy kość obrażeń może być mniejsza, niż przy bazowym typie obrażeń (poinformuję was o tym w razie czego). Ogółem wprowadzam tę domozasadę byście nie musieli z przezorności nosić oddzielnych sztuk broni dla każdego typu obrażeń.
  • Sztuczkę Wskazówki podobne jak w Pathfinder 2e będzie można rzucić na ten sam cel tylko raz na godzinę.
  • Z 2e PF'a zaadaptuję też zasadę Wounded. W efekcie BG po każdym wyzerowaniu HP otrzymuje status Ranny (z odpowiednim numerkiem, kumulujący się przy każdym kolejnym wyzerowaniu HP). Na przykład postać ze statusem Ranny 1 po wyzerowaniu HP będzie miała z automatu niezdany 1 rzut obronny przeciw śmierci. Zapobiegnie to problematycznemu z punktu widzenia logiki fikcji festiwalowi tracenia przytomności w czasie starcia, czasami nawet po kilka razy w jednej rundzie walki. Podniesie też trudność i ograniczy ryzykowne manewry ze strony graczy, świadomie wykorzystujących to, że w drużynie jest healer i w 5e praktycznie nie da się umrzeć. Atut Tough pozwala traktować status Ranny jako o 1 niższy (czyli 1 poziom się nie liczy i trzeba mieć status Ranny 4 by oberwać autokilla po wyzerowaniu).
  • Dla każdego gisha jego broń może być spellcasting focusem.
  • Wprowadzam leczenie HP testem Medycyny. Odbywać się będzie to podobnie jak w PF2e. U nas udany test Medycyny odnawiać będzie 2d4/4d4 (nat 20) raz na długi odpoczynek. Sumuje się to z atutem Healer.
  • Charaktery/Alignmenty nie będą stosowane. Jednak kapłańskie anathemy i edykty będą w mocy, tak samo paladyńskie przysięgi. Jak i również podobne do nich fabularne zakazy oraz tabu (np. żeńskie drowy pochodzące ze społeczeństwa wyznającego Lolth nie powinny być czarodziejami). Będzie to bardzo pilnowane i łamanie ich odpowiednio rozliczane.
  • Do obrażeń łukiem będzie można dodać modyfikator od Siły zamiast od Zręczności, lekka i ciężka kusza będą broniami prostymi, ale wymagać będą posiadania odpowiedniej wartości siły (kolejno: 10, 12). Bez spełnienia tych wymagań będziecie traktowani jako untrained.
  • Dane zaklęcia stają się rytualne: Create or Destroy Water, Find Traps, Speak with Dead, Detect Evil and Good.
  • Zaklęcie Toll the Dead zadaje więcej obrażeń dopiero gdy cel ma mniej niż 50% Punktów Zdrowia (zakrąglając w dół).
  • Inicjatywa będzie określana w następująch sposób: D6+Modyfikatory.
  • Strach i Groza (DMG).
  • Zmęczenie i ciężkie warunki (DMG).
  • Flankowanie i atuty dozwolone.
  • Mniej lub bardziej ściśle używane będą wymienione Combat Options z DMG: Enemy Battle Grounds, Disarm, Overrun, Shove Aside, Tumble, Injuries, Morale, Massive Damage.
  • Punkty Inspiracji mogą zostać użyte, by uratować się przed nieuchronną śmiercią (trzeba będzie wydać wszystkie aktualnie posiadane).
  • Limit Punktów Inspiracji wynosi 4.


Gameplay:

  • Krytyczne porażki i sukcesy będą obowiązywały także poza walką. Niekiedy będą miały spektakularne efekty.
  • Nie będzie rzutów zastępujących myślenie, test Śledztwa może podsunąć wam tylko wskazówki. Socjalki będą miały DC ściśle dostosowane do sytuacji i wypowiedzi postaci.
  • Fabuła odzwierciedla mechanikę i na odwrót, dla mnie to bardzo ważne. Jeśli masz 8 Charyzmy, to masz obniżoną reakcję wstępną u innych; jeśli masz 8 Mądrości, to jesteś upośledzony sensualnie i nieroztropny; jeśli masz 8 Inteligencji, to masz problem z poprawnym przywoływaniem podstawowych faktów, formułowaniem wypowiedzi, wyrażaniem myśli itd. Dlatego radzę dobrze zastanowić się przed dumpowaniem stat. Poza tym odzież, status społeczny, płeć itp. też mogą mieć pomniejszy wpływ na reakcję świata i to jak domyślnie wypadałoby odgrywać swoje postacie.
  • Za dobre odgrywanie postaci i/lub jej widoczne zaangażowanie w rozgrywające się wydarzenia będą rozdawane Punkty Inspiracji.
  • Zamierzam usunąć kretyńską praktykę powtarzających się rzutów na przeszukiwanie itp. Poza wyjątkowymi sytuacjami taki rzut (o ile na niego pozwolę) może tylko wydłużyć/skrócić czas potrzebny na ukończenie całego procesu.
  • Będę stosować pasywne statystyki w sytuacjach przewidzianych przez podręcznik.
  • Testy niewytrenowanych umiejętności będą miały wyższe DC, a czasem będą wręcz niemożliwe.
  • Dungeon crawl będzie zautomatyzowany w przypadku miejsc gdzie decyzyjność graczy jest znikoma.



 

Ostatnio edytowane przez Alex Tyler : 13-04-2024 o 21:02.
Alex Tyler jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17-12-2023, 13:51   #2
 
Mi Raaz's Avatar
 
Reputacja: 1 Mi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputację
Miło mi powitać Mistrzynię Lochu i współgraczy.

Moja postać jest wojownikiem z zacięciem taktycznym. Battlemaster. W czym Wasze postaci są dobre? W czym potrzebowałyby wsparcia?

Jestem tu, żeby udowodnić, że wojownik z charyzmą 14 nie musi być nogą w walce :P
 
__________________
Wszelkie podobieństwo do prawdziwych osób lub zdarzeń jest całkowicie przypadkowe.

”Ludzie nie chcą słyszeć twojej opinii. Oni chcą słyszeć swoją własną opinię wychodzącą z twoich ust” - zasłyszane od znajomej.
Mi Raaz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17-12-2023, 14:06   #3
Kowal-Rebeliant
 
shewa92's Avatar
 
Reputacja: 1 shewa92 ma wspaniałą reputacjęshewa92 ma wspaniałą reputacjęshewa92 ma wspaniałą reputacjęshewa92 ma wspaniałą reputacjęshewa92 ma wspaniałą reputacjęshewa92 ma wspaniałą reputacjęshewa92 ma wspaniałą reputacjęshewa92 ma wspaniałą reputacjęshewa92 ma wspaniałą reputacjęshewa92 ma wspaniałą reputacjęshewa92 ma wspaniałą reputację
Równie witam wszystkich!

Gram mnichem. Trochę leczę, trochę kradnę.

Jestem tu, żeby udowodnić, że mnich nie jest najgorszą klasą w 5e.

 
__________________
Potrzebujesz pomocy z kartą do Pathfindera lub DnD?
Zajrzyj do nas!
shewa92 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17-12-2023, 14:11   #4
 
Lord Melkor's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputację
Witam wszystkich!

Ja jestem elfim czarnoksiężnikiem (Pact of Chain), więc podstawą podczas walki będą Eldricht Blasty, chociaż rapierem i łukiem też się wprawnie posługuje. Chowaniec może się przydać jako zwiadowca i posłaniec.
 

Ostatnio edytowane przez Lord Melkor : 17-12-2023 o 15:11.
Lord Melkor jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17-12-2023, 14:38   #5
Aro
 
Aro's Avatar
 
Reputacja: 1 Aro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputację
Powitać.

Jestem tu, żeby pokazać, że zaklinacz niekoniecznie musi być szlachcicem z draconic bloodline.

Coś więcej o postaci wrzucę może później, mechanicznie to lunar sorcerer na dwa strzały, więc będzie Was wspomagał z daleka. I najpewniej robił za Twarz ekipy.
 
__________________
"Information age is the modern joke."
Aro jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17-12-2023, 15:15   #6
Młot na erpegowców
 
Alex Tyler's Avatar
 
Reputacja: 1 Alex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Mi Raaz Zobacz post
Miło mi powitać Mistrzynię Lochu i współgraczy.
Przeczytałam Mistrzynię Lodu I w sumie też nieźle brzmi w tym kontekście :v

W każdym razie drużyna całkiem fajnie się uzupełnia. Skille rzadko się powielają, a nawet jeśli, to niekoniecznie źle, bo np. nie zawsze to jedna postać będzie gadać i nie zawsze ktoś będzie chciał ją wysłuchać. Wojak z wojakiem lepiej się dogada, na nie-czarodzieja, biedaka, tieflinga czy kryminalistę ktoś może patrzeć z góry itd.

Ogółem ekipa się rozrosła ponad moje założenia, co podniesie też adekwatnie poziom trudności. A choć 2 osoby mają Medycynę, to nikt nie ma featu Healer. Więc dla pewności postanowiłam, że jednak dołożę do ekipy sidekicka (zasady kreacji i funkcjonowania: DMG str. 92, Dragon of Icespire Peak str. 6, TCE str. 142) kapłana w roli healbota i teologicznej encyklopedii. Od razu zaznaczę, że taka postać pełni rolę drugoplanową i supportową. Zwracam na to szczególną uwagę, bo zdarzało się w niektórych sesjach, że gracze chcieli, by taka postać podejmowała za nich decyzje, czy pełniła główną rolę w walce. Podobnie jak w grze komputerowej, nawet jak wykonujemy misję lojalnościową dla towarzysza to wciąż przeważający wpływ na to co się stanie, jest w rękach gracza, nie BNa. To wasza sesja i opowieść o waszych BG. Nawet Elminster nie rozwiąże za was waszych spraw.

Co do posta, to wbrew optymistycznym zapowiedziom kiepsko widzę dzisiejszy termin. Zwłaszcza że wciąż dopinane są ostatnie sprawy. Ale główny zarys fabularny mam już poczyniony. Więc jest szansa, że dam radę postawić go na dniach.
 
__________________
„Everything that lives is designed to end. We are perpetually trapped in a never-ending spiral of life and death. Is this a curse? Or some kind of punishment? I often think about the god who blessed us with this cryptic puzzle... and wonder if we'll ever get the chance to kill him”.
Alex Tyler jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17-12-2023, 15:40   #7
 
Lord Melkor's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputację
A to w końcu w ile osób gramy?
 
Lord Melkor jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17-12-2023, 15:55   #8
Młot na erpegowców
 
Alex Tyler's Avatar
 
Reputacja: 1 Alex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputację
Wybrałam pięciu graczy. Gladin się jeszcze nie przywitał.
 
__________________
„Everything that lives is designed to end. We are perpetually trapped in a never-ending spiral of life and death. Is this a curse? Or some kind of punishment? I often think about the god who blessed us with this cryptic puzzle... and wonder if we'll ever get the chance to kill him”.
Alex Tyler jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17-12-2023, 16:05   #9
 
Lord Melkor's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Alex Tyler Zobacz post
Wybrałam pięciu graczy. Gladin się jeszcze nie przywitał.
No to solidna drużyna.
 
Lord Melkor jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17-12-2023, 16:46   #10
Kowal-Rebeliant
 
shewa92's Avatar
 
Reputacja: 1 shewa92 ma wspaniałą reputacjęshewa92 ma wspaniałą reputacjęshewa92 ma wspaniałą reputacjęshewa92 ma wspaniałą reputacjęshewa92 ma wspaniałą reputacjęshewa92 ma wspaniałą reputacjęshewa92 ma wspaniałą reputacjęshewa92 ma wspaniałą reputacjęshewa92 ma wspaniałą reputacjęshewa92 ma wspaniałą reputacjęshewa92 ma wspaniałą reputację
Nikt nie ma featu healer bo pewnie nikt nie brał variant human.
 
__________________
Potrzebujesz pomocy z kartą do Pathfindera lub DnD?
Zajrzyj do nas!
shewa92 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:18.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172