lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Rozmowy ogólne na temat RPG (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/)
-   -   Klimat w eRPeGach (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/1005-klimat-w-erpegach.html)

Azazel 16-11-2005 19:58

Klimat w eRPeGach
 
Jako gracz ze starzem oraz młody MG miałem okazję uczestniczyć w parunastu sesjach. Niestety, na niewielu można było się wczuć w postać i poczuć klimat oraz realia.
Jakimi wrażeniami mogą podzielić się gracze?
Jakie sztuczki stosują Mistrzowie?
Podzielcie się swoimi wrażeniami...

[ Dodano: 2005-11-16, 20:18 ]
Odpisuje sam sobie (sic!)
Co ja robie dla klimatu??
1) Półmrok w pomieszczeniu, w którym gramy
2) Odpowiednia muzyka tj. np. Muzyka z Baldura do Dnd lub Wampira. Pasuje też ścieżka dźwiękowa z Władcy i (moja ulubiona) z Piratów z Karaibów.
3) Czasami chipsy przeszkadzają w sesji. Lepiej zrobić przerwe w jakimś logicznym momencie.
4) Poprosić graczy, żeby powstrzymali się od zbędnych uwag i docinków.
5) Narreacja mistrza powinna być żywa i interesująca.

Moje wrażenia z najlepszej sesji w jakiej dotychczas miałem zaszczyt uczestniczyć, była to sesja całonocna w Neuroshimę.
Gracze siedzieli skuleni na tapczanie. Do pokoju wpadało światło księżyca w pełni. Jedyną muzyką było ujadanie psa. Mistrz siedział na przeciwko nas. Miał do połowy oświetloną twarz, na której gościł szyderczy uśmiech. Opuszczone miasteczko, w którym opętane dzieci mordują rodziców z zimną krwią, mówiąc "Kocham Cię..."
Mistrz mówił to z taką realistyką, że razem z resztą graczy sikałem w porty. Najlepsza sesja w moim życiu. 90% storytellingu reszta kostki. Wybitna.
Mam nadzieję, że Administrator nie obrazi się, jeżeli z tego miejsca podziękuję tym, którzy wciągneli mnie w RPGi, tym, dzięki którym mam co wspominać. DZIĘKI.
Wzruszyłem się :lol: W sumie wszystko. Klimat to jest piękna rzecz...

Rębajło 16-11-2005 20:39

1) Muza z Ogniem i Mieczem, z Bandyty etc. ( MA MOZE KTOS Z PANA TADEUSZA? BO POSZUKUJE PILNIE)
2) Jedzenie ale pod klimat wiec chipsy i cola nieee :)
3) Stroje (pikena sprawa) oraz inne rzeczy (ot szabla polozona na stole)
4) MG co wciaga ale wiadomo, ciezka sztuka
5) BRAK RODZINY W POBLIZU, albo innych, ktorzy moga przeszkodzi w dwolnym momencie
6) Sesja w plenerze (gracze sa w puszczy litewskiej, to idziem w las! Sa na zamku? To do Rytra na ruinki i ognisko :D)
7) Przerwy bo nikt dlugo nie wytrzyma ciaglej gorzy, wszka kiedys sie znudzi! Przerywniki dobra rzecz :)
8) Dawanie graczom mapek, karteczek stylizowanych na stare, etc. strasznie sie tym ciesza :P

Tyle sobie przypominam...

WIEM!!

GESTYKULACJA!

Jak gram zyda karczmarza to sie klaniam i raczkami macham a aj-waj mowie! Jak gram chlopa to an kolana padam, rece caluje etc.! Jak warchola uderzam w stol piescia i krycze gflosno a macham rekami a za leb sie targam! TO jest fajne :)

I jeszcze narracja 3 osobowa daje ciekawe rezultaty.

LMGray 17-11-2005 09:52

Co do tematu podpisuje się całkowicie pod tym co mówił Azazel.

A tak przy okazji mogłeś wspomnieć kto prowadził tą sesję;]

Rębajło 17-11-2005 14:36

Kochajmy ludzi skromnych bo ich tak dziś mało, oj tak! Jeno ja pierwszy defensor ojczyzny skromnym sarmata pozostalem :D

Norbi 17-11-2005 20:29

Z waszych wypowiedzi moi drodzy wnioskuje, że sesje w których uczestniczyłem, to tylko namiastka prawdziwej przygody. Najczęściej nasze sesje wyglądają troche "pośpiesznie". Napewno w tych sesjach nie ma takiego klimatu jak w tych waszych. Musze znaleźć jakiegoś pożądnego MG, bo to nie może się w ten sposób tak obejść. :x

Azazel 17-11-2005 21:59

Zatem drogi Lordzie Gray, wszyscy uczestnicy tej dyskusji. Kto prowadził ową osławioną sesję??
<fanfary>LMGray!!!<fanfary>
Brawa dla niego!!
A tak na poważnie. On serio potrafi prowadzić sesje.
Cytat:

Napisał Norbi
Musze znaleźć jakiegoś pożądnego MG, bo to nie może się w ten sposób tak obejść. Mad

Masz rację, Norbi. Dużo zależy od mistrza. Ale on pewnie nie obrazi się, gdy powiesz mu swoje uwagi, pod warunkiem, że jest wyrozumiały, a uwagi będą konkstruktywne.

Toudi 18-11-2005 08:43

/klimat w bardzo duzym stopniu zależy też od graczy. Po prostu muszą być poważni w czasie poważnej sesji. A nie robić sobie jaj. Wszystkie inne czynniki tylko to wspomagają.

Rębajło 18-11-2005 15:12

Zalęzy tez od systemu, bo zbyt powazne sesje też potrafia znudzisz i to strasznie. Na moich raczje duzo jest krotochwil ale i powaga sie znajdzie.
Norbi ale nie ma sie co smucic, nie kazda sesja jest tak super jak sie tu opisuje. Czasem wszystko idzie dobrze i mzoe nagle sie skichac. Sesji wartych zapamietania mam niewiele, za to duzo srednich i kilka naprawde kiepskich. Takie zycie, raz sesja cudna raz nie :)

Norbi 19-11-2005 07:54

W takim razie spoko. Nie widze zatem moich sesji aż w takich czarnych barwach. Zgadzam się zToudi, że gracze także przyczyniają się do klimatu. Miałem taką sesję, że wszystko było nawet fajne, wszystko szło w dobrą stronę, ale po półgodzinie jeden z graczy powiedział, że znudziło mu się już granie i sesja poszła się rąbać. Teraz mój gm ma przestroge, żeby lepiej dobierać ludzi.

Aegon 23-11-2005 22:03

po pierwsze mistrz nie powinien wprowadzać zbyt śmiesznej sytuacji. Jest przykładówka w podręczniku MP w D&D - krainą włada gadający pies o imieniu Pankracy. To wszystko rozprasza klimat gry. W dodatku sesje nie powinny byc nudne i prowadzone w pośpiechu.

Zgadzam sie tez z innymi cechami klimatycznej rozgrywki napisanymi wcześniej.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:14.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172