lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Rozmowy ogólne na temat RPG (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/)
-   -   Niedokończone sesje :( (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/13503-niedokonczone-sesje.html)

goorn 03-03-2014 17:01

Tak jak mówię, dock jest narzędziem, jak np. nóż. Można go użyć poprawnie, albo pokaleczyć sobie palce. Chciałem tylko zauważyć, że po prostu często sobie ludzie ta palce kaleczą, stąd stwierdzenie, że trzeba się nim posługiwać uważnie. I myślę jednak, że zwłaszcza jak ktoś nie jest super obcykany w prowadzeniu sesji, to dużo łatwiej jest trzymać tempo odrzucając, bądź ograniczając poważnie rolę tego cudeńka. Wtedy wytyczna jest prosta, tyle a tyle czasu, jeden post mój, jeden Wasz. Idealny byłby ten model, o którym mówisz, ale chyba przeważnie tak nie wychodzi, bo jeden gracz ma więcej czasu w środę, a drugi z kolei w środę akurat studiuje do wieczora, a potem nie ma już ochoty. I jak jest ich kilku, to ten dialog często utyka w różnych miejscach.

Aschaar 03-03-2014 17:02

Najważniejsze są posty MG o określonym rytmie. Tak, wtedy łatwo wszystko kontrolować.

Nie rozumiem problemów z Gdoc. Naprawdę. Gracz chce wejść, zdaży wejść to pisze. Nie chce, nie zdąży to ma szansę na wpisanie posta bezpośrednio w sesji (z tym, ze musi się zgrać z akcją jaką prowadzili inni i to może być trudne jak się nie czyta docka). Nie ma (nie powinno być żadnego czekania) zwłaszcza na łaskawe odpowiedzi kogoś w docu.

Tak samo jak nikt na nikogo nie będzie czekał, bo ktoś omawia sobie posta na GG...

To, że ludzie nie potrafią używać doca to już inna sprawa.
Gram w sesji, w której Gdoca używamy nawet do typowego czatowania - jak akuratnie się zejdziemy w nim wszyscy razem (czy jakaś część), powstała w nim część postów (podzielonych potem na ludzi i wstawionych w sesję). Część graczy pisze w docu, część tylko w sesji, a część nie pisze i na nich się ciągle czeka - zamiast "odstrzelić" i iść dalej.

Problem jest tylko taki, że do sesji przystępują jakieś konkretne postacie posiadające jakieś konkretne umiejętności. Odstrzelenie gracza powoduje również utratę tych umiejętności...

goorn 03-03-2014 17:05

Potrafię zrozumieć, że nie rozumiesz problemów z gdockiem ;) Nie możesz jednak zanegować, że powszechnie występują, więc nie widzę sprzeczności między Twoją, a moją wypowiedzią.

behemot 16-03-2014 19:19

Najlepsze doświadczenie z docem mam wtedy gdy umawiamy się na konkretną godzinę i wtedy dochodzi do spisania dialogu, sceny akcji, czegokolwiek. Tak że następnego dnia jedna osoba może to obrobić i wrzucić do sesji jako gotowy post. W takiej sytuacji doc oszczędza czas/przyspiesza akcję i za to mu chwała.
Ewentualnie gdy opisujemy jakąś scenę i dajemy graczowi do wglądy by klepnął, że jego postać została opisana zgodnie z charakterem.

Ale cały czas chodzi o posty, a doc jest narzędziem pomocniczym. Tempo postów jest ważne. Jeśli kolejka jest dłuższa niż tydzień może być ciężko utrzymać zaangażowanie. (choć jest możliwe np. gdy reguły dają graczom dużo swobody pisania w swoich postach).

Czasem mam wrażenie, że to co się pisze w docach równie dobrze można by bez strat zapisać w komentarzach (krótkie informacje, typu co jest w skrzyni) i ta "pomoc" wcale nie przyspiesza ani nie ułatwia. Ale nie ma co generalizować.

Bakcyl 17-03-2014 06:10

To mam wrażenie, że tutaj g'doc działa jak zwyczajowy komunikator. Dlatego zamiast dzielić sesję w jakiś dziwny sposób, pisząc posty raz na ileś dni, a niektóre sceny rozgrywając w czasie rzeczywistym, wolę od razu umówić się na sesję przez komunikator. Poklepać, na ile starczy czasu i odłożyć.

xeper 17-03-2014 08:20

Cytat:

Napisał Bakcyl (Post 485899)
Dlatego zamiast dzielić sesję w jakiś dziwny sposób, pisząc posty raz na ileś dni, a niektóre sceny rozgrywając w czasie rzeczywistym, wolę od razu umówić się na sesję przez komunikator. Poklepać, na ile starczy czasu i odłożyć.

Ciekawe, w której sesji to robisz?

Aschaar 17-03-2014 10:38

Cytat:

Napisał Bakcyl (Post 485899)
To mam wrażenie, że tutaj g'doc działa jak zwyczajowy komunikator.

Twoje wrażenie jest mylne, ale może to dlatego, że w żadnej sesji nie grasz?

Bakcyl 17-03-2014 15:36

Cytat:

Twoje wrażenie jest mylne, ale może to dlatego, że w żadnej sesji nie grasz?
Nie używałem nigdy g'doca. Wniosek oparłem na opisie Behemota. W przypadku rozgrywania dialogów, tak to dla mnie wygląda. Na komunikatorze też można się umówić na konkretną godzinę, lub wysyłać posty z doskoku., jako osobna akcja.
Choć w wypadku braku synchronizacji w g'docu zdaje się, będzie to wszystko bardziej przejrzyste i łatwiejsze do obróbki.
Do tej pory nie dzielę akcji na jakieś osobne dialogi. Wszystko rozgrywam w postach na głównym forum.

Warlock 17-03-2014 16:33

Sesja traci impet jeśli dłuuuuuugi dialog przeprowadzasz bez pomocy doca lub jakiegoś komunikatora. Będąc MG starasz się tego uniknąć, chyba, że zaplanowałeś takie spowolnienie tempa. W stołowej sesji długa rozmowa zwykle nie trwa dłużej niż 15 minut, a na forum bez doca będziesz ją prowadził nawet przez kilka tygodni jeśli gracze nie odpisują codziennie.

Zresztą doc nie tylko do dialogów służy, spójrz tylko na sesję VIXa. Nie wyobrażam sobie pisania tak długich postów przez całą sesję bez pomocy doca.

Aschaar 17-03-2014 17:39

Cytat:

Napisał Bakcyl (Post 485999)
Wszystko rozgrywam w postach na głównym forum.

GDZIE???


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:14.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172