@ Warlock
Wiem. Problem pojawia się w momencie, kiedy dialogi jednocześnie stanowią część akcji gry, i uczestniczy w nich kilka osób. Jeżeli dialog jest osobną interakcją pomiędzy postaciami, to nie widzę problemu nawet w założeniu osobnej sesji do tego, by taki przeprowadzić, czy zrobić to przez PW (jeśli jest tylko dwóch uczestników).
W wypadku interakcji polegającej tylko na rozmowie oczywiście jest łatwiej pisać w czasie rzeczywistym. Jeśli jednak gracze i tak nie odpisując zbyt często z powodu braku czasu (powiedzmy raz na dzień), to sam dialog przedłuża się niemiłosiernie. Sporo graczy po prostu nie ma czasu usiąść choćby na ten kwadrans, i akurat wtedy się skupić, rozpisując dialog. Czasami sesja na tym traci. W każdym razie gracze, dla których dialogi są istotne. Bo jeśli wynikają problemy, to trzeba je po prostu pominąć, w trybie dokonanym pomijając ten aspekt narracyjnie.
Można jeszcze stosować wybiegi dokonane, deklarując akcje odgórnie, lub wypowiadając w dialogu nieco więcej słów - na zapas. Choć nie zawsze jest taka możliwość. |