lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Rozmowy ogólne na temat RPG (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/)
-   -   Ciekawe zagadki na sesjach (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/1847-ciekawe-zagadki-na-sesjach.html)

Cedryk 22-08-2007 21:16

29 dnia prosta jak drut.

Manji 22-08-2007 23:01

:D bardzo prosta, ale jak już wspomniałem inna sprawa jak masz mierzony czas i w stresowej sytuacji :D Tą najbardziej zapamiętałem, bo wywołała trochę emocji...

Manji.

nox90 22-08-2007 23:20

Szarlej,
1 to korona
2 to władza
3 to pismo ?

Szarlej 23-08-2007 19:15

Nox nie zgadłeś. Zagadka jest bardzo trudna.

Prabar_Hellimin 23-08-2007 20:23

Na kartce zaszyfrowane jest miejsce spotkania rozbójników.

Cytat:

Pierwszy z każdej rodziny
I czwarty po pewnej stałej
Szósty za śladem węża, a wynik o nie-brudną uzupełnij
Równego na końcu wstaw siostrę
Gdzie spotkają się rozbójnicy? (odpowiedź oczywiście uzasadniona)

nonickname 24-08-2007 10:49

Większość prezentowanych tutaj zagadek nadaje się do sesji w światach fantasy lub takich w których istnieje magia. A czy znane są wam zagadki do np: Cyberpunka. Albo taki Zew Cthulhu? Zwłaszcza ten ostatni wydaje się być dobrym "miejscem" dla wszelkich łamigłówek. I nie chodzi mi tu tylko o sesje detektywistyczne. Zew ma bogatą mitologię, więc może jakieś zagadki związane z związkami między bóstwami/sługami. Może jakieś zagadki graficzne? Rzucić graczom jakiś przypalony pergamin z dziwnym znakiem to jest coś. Macie pomysły?

Kelly 24-08-2007 12:59

Ja raczej rzadko stosuję zagadki słowne, chociaż zdarza mi się. Jeżeli zaś już, to na pewno nie są to zagadki kluczowe, których niezrobienie łamałoby sesje, tylko wspomagające lub poboczne, których rozwiązanie może coś przynieść graczom, ale nie muszą ich koniecznie rozwiązać. Czasem stosuję zagadki wizerunkowe, np. w postaci fresku na ścianie światyni, czy czegoś takiego. Przy czym zakładam, ze jeżeli tak się zdarzy, ze jednak wyjdzie podczas sesji, ze rozwiązanie owej zagadki jest potrzebne, wprowadzę NPCów, którzy pomogom graczom, jeżeli owi nie mają jakiegokolwiek konceptu.

Natomiast bardzo lubię sesje oparte na logice. Moim ulubionym motywem, stosowanym wielokrotnie w science fiction oraz fantasy, nawet w PBMie jest motyw śledztwa, które można rozwiązać przy pomocy czystej logiki. Ogólne założenie jest takie:
Jakieś przestępstwo, w które może być zamieszanych 1 z 5iu osób, przy czym wiadomo, osoby owe nie są ze sobą powiązane. Gracze prowadzą śledztwo, przy czym nie mają do dyspozycji jakichkolwiek czarów czytania myśli, wyroczni, czy tego typu takich. Przesłuchiwani kolejno odpowiadają:
Przesłuchiwany 1: To nie ja.
Przesłuchiwany 2: To nie ja.
Przesłuchiwany 3: To 4.
Przesłuchiwany 4: To 5.
Przesłuchiwany 5: To nie ja.
Który z przesłuchiwanych to ten właściwy?


Zastanów się chwilę, zanim zaczniesz czytać niżej.











Tak, jak to zostało opisane łatwo stwierdzić, ze istnieje tylko jedna opcja spośród rozwiązań, która gwarantuje, ze kłamie, czyli jest owym osobnikiem, którego gracze chcą odnaleźć Przesłuchiwany 4. Przy każdym innym rozwiązaniu kłamców musiałoby być dwóch, dlatego tak istotne jest podkreślenie niezależności Przesłuchiwanych. Wydaje się to proste, ale stwórzmy z całego śledztwa potężną akcję, dorzućmy trochę mącących ślady wątków. Rzecz jasna owi sprawdzani przez Graczy NPCi także nie odpowiadają prosto, to nie ja, ale taki jest ton, konkluzja całej rozmowy. Moi gracze rozwiązywali takie zagadki na całych sesjach, trwających kilka godzin.

John5 25-08-2007 19:47

Szarlej a moje odpowiedzi (str 8 ) są poprawne czy nie?

Szarlej 25-08-2007 19:55

Sorki nie zauważyłem ale nie są prawdziwe.

Vivian 25-08-2007 20:42

Nad pozostałymi nie omieszkam się zastanowić, ale myślę, że rozwiązałam trzecią zagadkę. Szarleju, odpowiedź brzmi "zegar", prawda?
Twarz malowana - tarcza zegara.
Ręce bez kości jak druty - wskazówki.
Starszy brat z kamienia wykuty - zegar słoneczny.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:30.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172