lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Rozmowy ogólne na temat RPG (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/)
-   -   RPG pokemon (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/18807-rpg-pokemon.html)

Gladin 16-03-2020 20:41

Tak jak podawałem, oparłem się na Pokemon Pen & Pencil. Ma sporo uproszczeń, które pomagają grać. Jednak brakuje tam możiwości rozwoju i różnicowania pokemonów (co jest dużym ułatwieniem, ale zaraz chyba mocno gubi sens świata pokemonów). Na pierwszą sesję poczyniłem następujące założenia.
  • pokemony mają statystyki wzięte z Pokemon Tabletop Adventure i mogą się rozwijać / zdobywać doświadczenie;
  • każdemu pokemonowi na pierwszym poziomie dałem do dyspozycji 1 atak zadający obrażenia i jeden atak wpływający na status pokemonów;
  • wszystkie ataki na pierwszym poziomie zadają takie same obrażenia: Siła/Moc + rzut kostką K6 (przy wyniku=6 rzucamy dalej, aż wypadnie co innego). Do wyniku stosujemy mnożnik efektywności ciosu (x2, x1/2 lub x0). Na koniec odjęcie Wytrzymałości/Odporności.
  • ponieważ STAB działa od 5-go poziomu pokemona, na razie się nim nie przejmowałem;
  • aby było prosto, za uniki odpowiada tylko i wyłącznie szybkość pokemona atakowanego. Jego zdolność do uników wynosi liczbę dziesiątek szybkości (0 dla Sz=1-9, 1 dla 10-19, 2 dla 20-29 itd.). Rzut K6 równy zdolności uników lub mniej pozwala uniknąć ataku. Wynik 6 oznacza zawsze trafienie.
  • na pierwszą sesję i początkowe poziomy przyjąłem, że 1walka=1xp dla pokemona

Zmieniłem nazwy cech, bo były takie... komputerowe. I tak zamiast atak/obrona/atak specjalny/obrona specjalna są siła/wytrzymałość/moc/odporność. Bardziej RPG mi się to wydawało. Zamiast HP jest żywotność (bazuję na WHRPG, dla D&D może to by kondycja).

I żeby to jakoś ogarnąć, przygotowałem sobie specjalne karty. Kupa roboty, za to walki się dzięki temu przeprowadza dość szybko. Jak taka karta wygląda przedstawiam na przykładzie ostatecznego bossa na pierwszą sesję, Nidoqueen na 10lvlu. Gracze walczyli używając równocześnie 6 pokemonów przeciw Nidoqueen.


Anonim 20-03-2020 17:06

Pokethulhu jest fajne i darmowe (nie wiem czy nadal), ale nie wiem czy nadaje się dla dzieci. Tutaj przykład sesji: http://lastinn.info/archiwum-sesji-r...shy-medal.html

Gladin 20-03-2020 17:37

Nie nadaje: )

Gladin 02-04-2020 20:59

Gramy, 4 sesje za nami. Ze względu na mnóstwo roboty technicznej, staram się mocno bazować na gotowych scenariuszach.
Wykorzystałem "Oak's parcel" z DND5, poruszam się po "Indigo League" DND5, wplotłem w to "Trouble on the farm" z Tabletop United i planuję dorzucić "Song of ice and ire", nie wiem z jakiego to systemu, bo tylko pobieżnie przejrzałem.

Trudno mi znaleźć gotowe scenariusze. Albo źle szukam, albo ich brak. Będę wdzięczny za pomoc, jeżeli ktoś jakieś zna. Jeżeli starczy mi czasu i ktoś będzie zainteresowany, mogę zrobić jakiś dokument na podstawie moich doświadczeń. W wersji dla rodzica z doświadczeniem w RPG, bez doświadczeniach w pokemonach, jak zacząć w to grać. Bo najtrudniej było mi przebrnąć przez systemy i nauczyć się całej mechaniki. W podręcznikach do RPG pokemon podchodzili do tematu trochę tak, jakby każdy znał klimat gier komputerowych pokemon i wiedział, o czym mówią.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:05.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172