lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Rozmowy ogólne na temat RPG (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/)
-   -   RPG pokemon (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/18807-rpg-pokemon.html)

Gladin 01-03-2020 20:06

RPG pokemon
 
Po półrocznym eksperymencie w grę RPG Jak wytresować smoka, moje dzieci w 2/3 trochę się znudziły tematem. 1/3 w postaci 6-latka jest megazaangażowana i chętnie chce grać dalej, więc tematu nie zarzucę (mamy już za sobą 20 stron scenariuszy). Ale... obecnie chcieliby spróbować zagrać w RPG Pokemon. No i znowu starałem się wyszukać jakiś gotowy system, żeby na nim bazować. I znowu mam problem. Google zwraca mi głównie wyniki gier online. Powędrowałem więc też na DriverThruRPG. I jakoś nie potrafię znaleźć nic. Czy ja tak słabo sobie radzę z wyszukiwarkami, czy stare, dobre, nie-komputerowe RPG jest aż tak niszowe, że nawet takie giganty nie trafią do nich?

Podsumowując: będę wdzięczny za każde łącze do systemu RPG Pokemon, jakie znacie.

Zormar 02-03-2020 17:16

Jest darmowa, fanowska, konwersja Poksów na D&D 5E, chociaż przypuszczam, że może to być za skomplikowane. Niemniej służę: https://www.pokemon5e.com/

Gladin 02-03-2020 19:11

dzięki, zerknę

Ardel 03-03-2020 21:15

Tutaj masz Pokemon Tabletop United:
https://www.tapatalk.com/groups/poke...ets-t5993.html

A tutaj Pokemon Tabletop Adventures:
https://www.tapatalk.com/groups/poke...ult-t2481.html

Gladin 03-03-2020 21:54

już się dokształciłem, że w google trzeba było wbijać jeszcze słowo „tabletop” :)
teraz mam tysiące stron do przejrzenia, a dzieciaki się pytają, kiedy zagramy :)

Ardel 04-03-2020 17:07

Powodzenia! Daj znać, jak się systemy podobają. A jakbyś kiedyś chciał na forum poprowadzić, to się zgłaszam zawczasu.

Zormar 04-03-2020 18:57

Ja mam delikatne doświadczenia z dedekowymi poksami, aczkolwiek jednostrzał, który prowadziłem był bardzo specyficzny (miałem wówczas sporą wenę na poksy i Cthulhu), ponieważ gracze wcielili się w dzieciaki około 12 lat, setting to były pokemony ala lata 30., a do tego sam scenariusz był w klimacie nadprzyrodzonego horroru i starej posiadłości.

Niemniej co się tyczy mechaniki (wersji kiedy były rozpisane zaledwie pierwsze dwie generacje) to nie stosowaliśmy jej w 100% (dopiero poznawałem też D&D 5E), ale z moich doświadczeń oraz tego co obczaiłem na zagranicznym YT (są sesje w to prowadzone i to nawet z jakąś popularnością) wynika, że mechanika wymaga trochę więcej wstępnego przygotowania, szczególnie od graczy, ale jest to jak najbardziej do ogarnięcia, a z czasem i doświadczeniem byłby już bardzo sprawnie.

Jakby z kolei chciało się wcielać w same poksy to w zasadzie grałoby się w to bardzo podobnie jak w normalne D&D.

Gladin 07-03-2020 16:29

Męczę się z systemem Tabletop Pokemon Adventures. Generalnie do zagrania z dzieciakami się nie nadaje. Ja sam już odpadłem od ilości tabelek, które trzeba ogarnąć. Próbowałem z nimi przeprowadzić proces wyboru rodzaju trenera i na tym padły. Ja wymiękłem później, próbując rozkminić resztę. Brnę do końca, żeby zobaczyć, czy cokolwiek wykorzystam z tego systemu. Ale coś mam wrażenie, że pójdzie totalnie autorski system, bo mniej czasu zajmie mi skonstruowanie go, niż opanowanie innego.

Gladin 15-03-2020 08:50

Jestem po lekturze Pokemon Pen & Pencil. Wydaje mi się ciekawsza pod kątem dzieci i mniej otabelkowana (chociaż nadal mocno). Te systemy mocno bazują na grach komputerowych. Z drugiej strony świat pokemonów dość wymusza granie na zasadzie nieustannej walki (dungeon crawl?). Planuję dziś odpalić pierwszą sesję, wykorzystując przerobioną przygodę do Pokemon 5ed: Oak's Parcel.
System oprę na Pen & Paper, ale wprowadzę parę modyfikacji czerpiąc z Tabletop Advendures. Na więcej systemów na razie nie mam czasu, bo dzieci zbytnio się niecierpliwią. Ale pewnie poczytam o nich jeszcze później.

Zormar 15-03-2020 09:45

Mam podobne spostrzeżenie, ale z drugiej strony trudno mi jest sobie wyobrazić lekki mechanicznie system do poksów. Jednak mamy do czynienia ze światem bardzo mocno opartym o walkę oraz specjalne umiejętności poksów, z czego jednych i drugich jest cała masa (wszak to już chyba ponad 1000 stworków).

Kiedy teraz myślę o tym problemie wydaje mi się, że można by go ew. ogarnąć Savage Worldsami przerobiony pod poksy (uproszczenie walki) jeżeli chciałoby się osiągnąć coś bardziej fabularnego, a jednocześnie posiadającego mechanikę.

Do tego nie wyobrażam sobie grania w sesję poksówą z więcej niż 3 graczami. Jednak same stworki bardzo mocno windują liczbę postaci uczestniczących w akcji, a wiemy jak to z tym jest kiedy jest ich za dużo. Robi się chaos, zamieszanie i wszystko zaczyna cię ciągnąć.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:53.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172