lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Rozmowy ogólne na temat RPG (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/)
-   -   Groza (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/191-groza.html)

Thanatos 26-12-2004 16:32

Groza
 
Wbrew pozorom, nie będę tu poruszał tematu, w jaki sposób wzbudzić w graczach grozę. To jest zbyt ograny temat. Chciałbym natomiast z Wami porozmawiać, jakiego rodzaju lokacje wzbudzają w Was największą atmoswerę strachu. Ja w tym miejscu chciałbym stwierdzić, że osobiście się nie boję mrocznych lochów, piwnic, lasów czy wymarłych ruin, tylko małych miasteczek. Oczywiście, nie zwykłych małych miasteczek, lecz prawie całkowicie wymarłych. Najlepiej w Święta :D. Jakieś lamki w oknach, czasami gdzieś zapalone żarówki w domach, ale na ulicach całkowity brak ludzi. Najlepiej jeszcze, gdyby nad miastem wisiały burzowe chmury, lecz tuż przy horyzoncie byłoby widać cienki pas błękitnego nieba (czytaj: efekt fatum). A co w Was budzi strach?

fleischman 26-12-2004 17:17

Ja po grze w BWP vol1:RP uznaje, że tak samo małe miasteczka.
Jakieś zadupie, obok lasu, burza, ludzi 0, siedzą tylko w jakiejś knajpie...
Brrr...

Solinarius 27-12-2004 00:44

Nie będe orginalny ale przyznam Wam całkowitą rację.
Moje uczucia wywołała gra Silent Hill ,ale jedynka a nie pozostałe z najeżonych efektami części.
Małe miasteczko ,widoczność niemalże zerowa - mgła jak mleko. I do tego kilka osób w całym mieście a każda z nich dziwnie inna ,jakby nieludzka.
Straszne.

Vengar 27-12-2004 08:54

A ja się boję lasów :P
Ogólnie jestem dość strachliwy, i często się... "wyciszam" więc jak MG najdzie coś ,żeby podczas przechadzki po lesie/miasteczku/lochu/jaskini wrzasnąć to oczywiście podskakuje w fotelu tak ,że ustami mogę żarówki z lampy na suficie okręcać :D

Moja opinia jest taka ,że każde miejsce może być straszne. Wszystko zależy od MG.

diabolique 27-12-2004 13:22

Tak, miasteczko z Silent Hill budzi groze jak mało jakie... Racoon przy tej mieścinie to plac zabaw...Jeszcze czuje lek przed prosektorium...i inne takie lokale jak szpitale dla niecałkiem normalnych... brrr...ale cały klimat musi wproawdzić MG...zawału mozna dostać wszędzie jak sie umie przedstawic sytuacjie...nawet na placu zabaw, przedszkolu...cmentarz jest oklepany przez wszystkie filmy, co nieznaczy ze pójde tam na piknik wsamym srodku nocy..(zwłaszcza jak MG wczoraj obejrzał Noc zywych trupów)...

Qbista 27-12-2004 16:23

Małe miasteczka. Tak. Powiało grozą... Brrr...

Macie rację - małe opustoszałe i jakby wymarłe miasteczka naprawde budzą lęk. Ale nigdy nie zapomnę sesji, w której wraz z innymi graczami mieliśmy znaleźć coś w psychiatryku, i nagle zgasło światło...

To dopiero było straszne.

diabolique 29-12-2004 12:18

Jeszcze jedna fajna lokacjia... poczekalnia na PKP...zwłaszcza po północy...ci bezdomni prawie jak zombiaki...

Milly 29-12-2004 16:27

Ogromny, stary dom, który kiedyś był używany jako szpital psychiatryczny, na zupełnym pustkowiu, bez prądu, podczas straszliwej, szalejącej burzy. Najlepiej jeszcze, kiedy jest się tam samemu, lub z podejrzanymi ludźmi, którzy nie wyglądają na normalnych, a gdzieś tam, w czeluściach domiszcza grasują nadnaturalne stwory zaklęte w ścianach i podłogach... Tak mniej więcej przedstawia się zarys najstraszniejszej przygody, w jaką grałam... Do tej pory mam ciarki jak myślę o tym domu, brr...

Lorrain 07-01-2005 15:20

Ja ogólnie jestem chyba strachliwa, ale głosowałabym na wielki, pogrążony w mroku dom i brak możliwości zapalenia światła. Oprócz tego wszelkie kolebiące się konstrukcje na dużych wysokościach.

wasiu 10-01-2005 22:19

Widzieliście film "Dziewiąta Sesja"(Session9)? Akcja dzieje się w starym, zapleśniałym psychiatryku. Ekipa robotników wygrała przetarg na usunięcie azbestu, kiedy jednak przystępują do pracy zaczynają dziać się dziwne rzeczy...

1.Taki szpital wlasnie mnie przeraza-tynk odchodzi od scian, sufitow, podlog, wszedzie wilgoc i plesn, jedynym zrodlem energii dla lamp jest akumulator ktory w kazdej chwili moze wysiasc, do jednej z czesci szpitala trzeba przejsc podziemiami, bo gorne przejscie, z racji na wilgoc jest niebezpieczne... TO JEST KLIMAT!!!! (film polecam - baaardzo)

2.Pewnym niemilym niepokojem zajmuja mnie tez dluuugie, podziemne korytarze i labirynty pomieszczen w podziemiach pentagonu i innych takich z serialu "Z Archiwum X" - takie sterylne, wymalowane jednolicie, ciche i nieskonczenie dluuuugie...

P.S.
Cytat:

Napisał diaboliqe696
ale cały klimat musi wproawdzić MG...

,ale od graczy tez duzo zalezy, bo jesli MG bedzie sie staral jak nie wiem co a gracze go oleja i beda woleli sobie zartowac to tez doopa bedzie.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:25.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172