Ulubiona mechanika O co chodzi w temacie już pisałem powyżej, więc ograniczę się do własnej wypowiedzi. Moją ulubioną jest mechanika CP 2020. Dlaczego? Bo jest szybka, realistyczna i prosta w obsłudze. Często prowadzę sesje militarystyczne, dlatego jej najczęściej używam. Nawet do NeuroShimy. Do Fallouta. Do AvP. No i oczywiście do nieśmiertelnego CyberPunka. Ogólnie, uważam że nadaje się do każdego systemu nie wymagającego wprowadzania elementów mistyki. Lubię też inne mechaniki, najczęściej po przeróbkach, ale właśnie w CP wprowadziłem ich najmniej. |
Moją ulubioną mechą jest k100 (sentyment z kryształów), ale dobrze skrojona k10 i k20 również ssie. W k100 podoba mi się płynność awansu, możliwość drobnego modyfikowania cech. Wzrost o jednostę to zmiana o 1%, w takim k10 to już 10%-owy skok... Argument o skomplikowaniu wyliczeń do mnie nie trafia. Wszak wszyscy liczymy gładko do 100 ;) |
A ja szczerze mowiąc to nie lubię zadnej mechaniki. Może dlatego, że kosci mnei nie lubią.. I nie ważne w jakim systemie gram.. Zawsze wylosuje najgorszą z mozliwych opcji.. Innymi słowy najlepszą mechanika jest dla mnie storytelling.. :) Dlatego też tak często grywam na forum :) Pozdr |
Savage worlds, i FATE. O FATE jeszcze napiszę artykuł, o SAvage Worlds napisałem na tym forum artykuł. |
Ulubiona mechanika? Brak mechaniki. :lol2: To znaczy, Świat Mroku; narracja. :-) "Przyjmij, co się podoba, wyrzuć co mało pasuje, wymyśl lub uzupełnij coś jeśli potrzebujesz" - E.L.A.S.T.Y.C.Z.N.O.Ś.Ć. |
Jezeli jakieś potrzebuje to WoD. Za to co wyżej E.L.A.S.T.Y.C.Z.N.O.Ś.Ć. |
Moja ulubiona to oczywiście aK10 - WoD. Dlatego, że jest śmiesznie prosta, w ogóle nieskąplikowana, bardzo przystępna i niezwykle E.L.A.S.T.Y.C.Z.N.A. ;) |
U;ubiona mechanika wprost wiąże się z systemem w którym rozegraliśmy najwięcej sesji.. Dla mnie będą to testy d20 oraz d100 z adeków. Ale uważam że mechanika z CP jest chyba najszybsza dla tych, którzy dopiero zaczynają z RPG? |
Cytat:
Ps. No dobra, jeszcze może Risus, ale ta mechaanika jest baaaardzo prosta więc się nie liczy. |
Zależy do czego ma służyć ta mechanika. Jeżeli chodzi o walkę to z systemów mainstream'owych najbardziej dynamiczny jest dla mnie... Zew Cthulhu. Całkiem poważnie to piszę - w ZC walka jest szybka, prosta i bardzo niebezpieczna. Na drugim miejscu Warhammer i CP2020. Jeśli chodzi zaś o testy umiejętności i td. to dobrze sprawdza się d20. Jeśli chodzi o rozwój postaci, doświadczenie i td. to znowu najlepsze jest Zew Cthulhu (rozwijasz tylko te umiejki, z których korzystałeś w grze) no i niezłe są AD&D (nowe d20 już troche gorsze pod tym względem). Jedyna mechanika którą uważam za totalnie beznadziejną to właśnie to Wasze d10 z WoD-a, a już najgorszy z tego jest Wilkołak (system fajny ale mechanika - bullshit). Pamiętam jak Ahroun w Crinos rzucały na atak: dodaj to, potem tamto, potem dodaj jeszcze cos, costam odejmij, wydaj troche tych punktow i dodaj sobie za to jeszcze kostek... Ile tam masz tych kostek?... Trzydziesci siedem? I rzucanie pełnym wiadrem kostek (po w dłoni się tyle nie zmieściło) i wybieranie potem sukcesów z tego burdelu przez pół godziny... komedia, tragedia, dramat - nazywajcie to jak chcecie, bo "dynamiczną walką" to tego nazwać się nijak nie da. :| :roll: |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:29. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0