lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Rozmowy ogólne na temat RPG (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/)
-   -   Spóźnialscy i inni (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/9728-spoznialscy-i-inni.html)

Bielon 02-02-2011 23:50

Ja pierw zabijam postać, później ostrzegam. Pozostałych. Taka odwrócona "Metoda Sekala". :D

P
b
.

Sayane 03-02-2011 09:50

Cytat:

Jednak jakie korzyści mają z tego rzetelni, niespóźniający się gracze? W sumie żadne, no oprócz może "satysfakcji" :]
Główną i najważniejszą korzyścią jest to, że sesja istnieje w ogóle i toczy się w jakimś sensownym dla podtrzymania napięcia tempie.

Przeciwnicy 'terminowości' mogą sobie mówić, że to jest zmuszanie do postowania gdy się nie ma weny i odbiera przyjemność gry - ale zapominają, że w sesji nie są sami. Często jedna zawalająca osoba stopuje lub rozbija akcję, wszyscy muszą na nią czekać i nudzić się etc. RPG to gra drużynowa nie tylko na poziomie postaci ale i graczy. Dla mnie taki egoizm postowy ("piszę kiedy mam ochotę, a resztę mam gdzieś") jest nie do przyjęcia.

Poza tym zawsze w rekrutacji podane są terminy, w jakich MG oczekuje posta.
Zgłaszasz się = akceptujesz podane warunki.
Łamiesz je - nie piszesz - n-x ostrzeżeń - wylot.
Prosta konsekwencja i elementarna uczciwość. I kropka.

Qumi 03-02-2011 10:33

Cytat:

Główną i najważniejszą korzyścią jest to, że sesja istnieje w ogóle i toczy się w jakimś sensownym dla podtrzymania napięcia tempie.
W korporacjach, dużych firmach na zachodzie pracownicy dostają premie, dodatkowe świadczenia, itd. dlatego, że wiadomo, że dzięki temu lepiej i wydajniej pracują. Gra w sesję ma być zabawą, ma sprawiać przyjemność, ma dawać poczucie bycia nagrodzonym za swoją grę. To jest po prostu taka typowa sprawa w dzisiejszym świecie, to na co się tak narzeka. Że kara się ludzi którzy robią coś złego, dla tych co robią dobre rzeczy się nie nagradza.

Ok, ustalmy jedno Sayane, nikt tu nie jest "przeciwnikiem terminowości", zastanawiamy się jak zmotywować ludzi do punktualności z odpisywaniem. Nikt też nie podważa tutaj tego, że terminowość jest ważna.

Art for art's sake jest już chyba nieaktualne z tego co pamiętam :P

Armiel 03-02-2011 10:38

Cytat:

Napisał Qumi (Post 284959)
, zastanawiamy się jak zmotywować ludzi do punktualności z odpisywaniem. Nikt też nie podważa tutaj tego, że terminowość jest ważna.


Recepta jest prosta. Prowadzić z zaangażowaniem i dawać z siebie tyle, ile oczekujemy od graczy :P Rozmawiać z graczami, pracować nad tym, by każdy miał coś do zrobienia w sesji, by czuł się ważny.

Zawsze, nawet przy dobrej sesji, pojawią się jednak przypadki "ubytków". Nawet jak będziemy stawać na głowie i klaskać uszami i tak znajdą się ludzie, co powiedzą - "Trzy razy nie".

Moim zdaniem, jeśli sesja będzie graczy "kręciła" będą odpisywać w terminach.

Sayane 03-02-2011 10:48

Zgadzam się z Armielem w całej rozciągłości.

Qumi, zrobiłam skrót myślowy, to nie był zarzut do Ciebie. Znam takich na forum co uważają, iż należy pisać wtedy kiedy się ma ochotę, nie wtedy kiedy wymaga tego akcja. I nawet zobowiązanie w czasie rekrutacji do takiej-a-takiej terminowości nie zmienia ich podejścia.

Poza obopólnym zaangażowaniem, dawaniem przykładu i wymienioną przez Armiela resztą, to ja nie widzę jakichś wybitnych sposobów motywacji. XPki w pbfach nie mają takie siły oddziaływania jak w żywym rpg; a one + inne nagrody dla piszących wydają się (jak dla mnie) raczej jeszcze bardziej demotywować niż motywować. Czemu? Skoro piszący się wypasą, to ci mniej aktywni - czy nawet ci solidni, ale z mniejszą fantazją - będą się czuli słabsi i jeszcze bardziej zniechęci ich to do pisania.
Chyba największą motywacją do pisania są osobiste wątki w sesji - ale też wiadomo, że nie dla każdego. Nie ma recepty dla wszystkich, trzeba po trochu stosować każdą z metod.

Qumi 03-02-2011 10:55

Oczywiście, że zaangażowanie jest ważne, jak i osobiste wątki, ale czy nie pisałabyś jak szybciej posta gdybyś wiedziała, że dostaniesz dzięki temu jakąś nagrodę jak xp czy coś innego?

Sayane 03-02-2011 11:01

Eee... nie xD

Moi MG zaświadczą, że jestem ostatnią osobą, która raczy lvl-upować postać, nawet z perspektywą walki w następnym poście ;) Więc trafiłeś kulą w płot. Ale nie przeczę, że wiele osób motywuje rozwój postaci. Tyle że niewielkiej liczbie MG chce się rozpisywać tabelki kto kiedy pisał i co wymyślił, i na tej podstawie rozdzielać XPki. Raczej lvl-upują hurtem. Ja tak robiłam tylko w sesji dla początkujących, teraz też mi się już nie chce.

Qumi 03-02-2011 11:31

Nie chodzi mi przecież tylko o xp ;-) Przedmioty, wyrazy wdzięczności, dodatkowe "smaczki", np. przygoda we śnie, itd. ;-) Chodzi ogólnie o nagrody :)

Lilith 03-02-2011 12:05

Cytat:

Napisał Qumi (Post 284440)
...osobiście proponuję zamiast karać za spóźnianie, nagradzać za punktualność.

A czemu nie obydwa sposoby równocześnie? Podziękować serdecznie za grę malkontentom i olewaczom, (Bo po co mają się męczyć z nami? Może nie mają odwagi sami się wycofać i trzeba im pomóc?) a dać dobrą zabawę tym, którym się chce. A w jaki sposób ukontentować graczy szanujących wyznaczone terminy postowania? No cóż ilu ludzi tyle sposobów. Jak zauważyłeś, każdy oczekuje czegoś innego. To już trzeba wywnioskować z rozmów MG z własnym zespołem. Na każdego podziała coś innego. Na jednego punkciki, a na innego paczka czekoladek raz w tygodniu. :D

Sayane 03-02-2011 12:08

Gracze, gracze - a co z MG? MG też czasami mają problemy z punktualnością i też potrzebują dodatkowej motywacji. Mnie osobiście (prócz czekoladek ;) i innych łapówek) motywuje najbardziej, gdy gracze dopytują się kiedy post... przed wyznaczonym terminem xD
No i jak piszą solo, bo to oznacze, że gra i świat ich wciągają same z siebie.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:56.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172