Pytania o mechanikę Tworzę ten temat na wszelakie pytania dotyczące funkcjonowania różnych aspektów mechaniki i zasad Savage Worlds. Sam nie czuję, się jakimś mega ekspertem w tej dziedzinie, jednak postaram się pomóc najlepiej jak będę potrafił :) |
Ostatnio zauważyłem, że wiele osób poznających system Savage Worlds ma problem przy tworzeniu postaci. Pamiętam, że kiedyś również trochę gubiłem się w zasadach przy tym procesie, lecz dziś znam go już na tyle dobrze, że zupełnie nie pamiętam z czym miałem wtedy problem :P Chciałbym byście się wypowiedzieli tutaj przy okazji co według was jest najbardziej zawiłe i niejasne przy tworzeniu postaci, bym mógł to trochę rozjaśnić. |
Sięgnąłem po SW szukając mechaniki łatwej i przyjemnej, która przyda się w rozgrywkach przez komunikatory (vt). Tym bardziej, że jest wspierana przez Roll20. Mam skróconą darmową wersję systemu i nie wszystko w niej jest opisane. Tak więc mam 2 pytania: 1. W systemie, patrząc po Przewagach, istnieje coś takiego jak udźwig. W skróconej wersji nie jest opisany. Mógłbym zastosować zasadę Siła x 10 ale chętnie dowiem się jak to z nią jest. I pewnie jakoś wpływa też na Wyczerpanie w przypadku przeciążenia (Wyczerpanie w ogóle nie jest opisane, ale nie chcę by ktoś mi przepisywał całą podstawkę ;) ) 2. W rozdzialiku pt "Rozwój" można sobie wykupić nową umiejętność na poziomie k4. Ok. Czyli jeśli nie posiadamy umiejętności - testujemy w jej miejsce Cechę tak? |
1. Standardowy udźwig (o ile używasz w ogóle tego w swojej sesji) wylicza się przez Siłę x 5 lub jeśli masz przewagę "Krzepki" Siłę x 8. Każda wielokrotność obciążenia to kara -1 do wszystkiego co jest związane z siłą lub zręcznością postaci. Czyli np jeśli mam k8 siły to mój udźwig = 40. Jeśli będę obciążony na poziomie 40-80 to będę miał karę -1 do testów zręczności, siły i wszystkich powiązanych z nimi umiejętnościami. Jeśli będę obładowany na poziomie 81-120 będę miał karę -2 itd. 2. Jeśli nie posiadasz wytrenowanej umiejętności, oznacza to, że testujesz tzw. umiejętność improwizowaną. Wykonuje się wtedy rzut k4-2 i k6-2 (o ile jesteś figurą). Standardowo wybierasz lepszy wynik i możesz uzyskać na tych kościach asy ;). Oczywiście jeśli uznasz to za stosowne, możesz to swobodnie modyfikować. Ja np często jeśli widzę, że gracz ma małe szanse na sukces, pozwalam mu dodatkowo testować cechę od danego skill. Później za każdy sukces i przebicie daje mu premię +1 do ostatecznego rzutu na umiejętność. Mam nadzieję, że odpowiedź Ci pomoże ;) W razie kolejnych problemów, pytaj śmiało. |
Ja mogę mieć pytanie. Dopiero wczytuje się w to systemidło i natrafiłem na informacje o pancerzu: Cytat:
Może być tak że odpowiedź jest gdzieś dalej w podręczniku, a jeszcze nie doczytałem. Nawet nie robiłem jeszcze postaci. Na to przyjdzie czas. |
Dosyć niefortunnie ujęte, zarówno w wersji oryginalnej, jak i polskiej, ale pancerz, to pancerz - zapewnia dodatkową ochronę danej lokacji, niezależnie od tego, jaka to lokacja. Czyli, jak masz pancerz na korpusie +2, to doliczasz to do Wytrzymałości, kiedy dostaniesz cios w korpus; jak masz pancerz na wszystkich lokacjach (prócz korpusu) +3, to dodajesz tą wartość do Wytrzymałości w ramach ochrony przed każdym atakiem prócz ataków wymierzonych w korpus. Ujmując to jeszcze prościej i krócej, wykasuj sobie z cytatu fragment "noszony na korpusie". |
Czyli jest tak, jak podpowiada logika. Dzięki. |
Po prostu w Savegach masz dwie formy ataków tak naprawdę. Normalne i mierzone. Normalne domyślnie trafiają w korpus i dlatego wytrzymałość zapisuje się z pancerzem z korpusa. Jeśli jednak deklaruje się strzał mierzony w głowę/kończynę, brany pod uwagę jest pancerz z tej części ciała a nie z korpusu. |
Z tą domyślnością, to nie jest taka prosta sprawa. Spójrz na Tabelę Urazów. Możesz zyskać Uraz również w kończynach i głowie. Na Uraz rzucasz, więc RAW wychodzą kwiatki typu "trafił go w głowę i złamał mu rękę". :D |
No cóż, tutaj już pozostawili to inteligencji MG i nadaniu temu jakiegoś sensu ;) Poza tym uraz głowy dla mnie też nie wiążę się z utratą Smarta domyślnie. Ja bym np stosował za to uraz układu nerwowego co równa się kostce mniej w zręcznosci. Potem dopiero dorzucił bym smarta, albo jakoś losowo z tych dwóch. Wszystko kwestią MG. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:37. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0