lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Sondy rekrutacyjne (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/)
-   -   Sesja obyczajowa? (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/10992-sesja-obyczajowa.html)

Komtur 10-02-2012 20:47

Nie zagłosowałem, bo tak naprawdę nie wiem co to za sesja miałaby być. Jeśli byłaby to sesja w stylu "Rozważna i romantyczna", to szczerze powiedziawszy nie wyobrażam sobie takiej sesji, natomiast gdyby miała to być sesja w stylu "Hrabia Monte Christo" z ewentualną domieszką "Między ustami, a brzegiem pucharu" to jestem za.

Komiko 11-02-2012 12:49

Z tego co zauważyłem to jedna sesja obyczajowa miała powstać, ale rekrutacje skasowano zanim zdążyłem ją przeczytać. Chodzi o tych X-Menów w szkole. Nastolatki malowałyby paznokcie na stopach a chłopcy by się tym podniecali. Jako fan komiksu wygłaszam wielkie NIE dla sesji o nastolatkach, tymbardziej posiadających super moce :P

Eyriashka 11-02-2012 13:48

Cytat:

Napisał Komiko
Jako fan komiksu wygłaszam wielkie NIE dla sesji o nastolatkach, tymbardziej posiadających super moce :P

Aw honey, you're too cute.

Jak dla mnie tworzenie obyczajówki w świecie napakowanym akcją (jak wyobrażam sobie świat mutantów albo ninja) jest marnym pomysłem. W takich sesjach z reguły po to pojawiają się elementy romansu, by pokazać, że nasze postacie są żywe i pomimo tego, że czarują, ciskają głazami i ze smakiem zlizują sobie krew wrogów z pysków to jednak mają jakieś uczucia.
Założeniem obyczajówki byłoby raczej ukrywanie swojej mrocznej strony, która popycha postaci do kłamania, używania trucizn i podrywania cudzych mężów.

Kelly 11-02-2012 15:21

To co opisała Eyriashka według mnie to raczej mroczny dramat, lub melodramat, niż obyczajówka. Uważam także, że romanse w fantasy pojawiają się nie dlatego, ze gracze chcą pokazać uczucia, tylko po prostu dlatego, że to jest bardzo ludzkie, bardzo normalne. Szukamy naszych partnerów normalnie, więc wcielając się w nasze postacie czujemy identycznie, szukając owego kogoś wyjątkowego. Podejście "nie chce mi się, lecz poromansuję, żeby wszyscy wiedzieli, ze moja postać to nie tylko walący mieczem zakapior" jest czymś, czego jeszcze podczas swojej zabawy rpgowej, czyli ponad dwadzieścia lat, nie spotkałem.

obce 11-02-2012 15:27

Nie zagłosowałam w sondzie bo:

* z jednej strony telenoweli mówię stanowcze NIE

* z drugiej natomiast sam pomysł sesji obyczajowej nie jest zły. Ba, jest nawet dobry, a w porządnej ekipie - świetny. Ale do tego trzeba czegoś głębszego niż spektakl miłosnych histerii. Przykład amerykańskich seriali był znakomity, patrząc choćby na Breaking Bad, Rodzinę Soprano czy Synów Anarchii, w których właśnie emocje stanowią główny motor dla znakomitej większości akcji.

Czyli tak jak już napisał Hawkeye: opowiadanie historii międzyludzkich relacji - tak; telenowela pełna waporów - nie.

Hawkeye 11-02-2012 15:42

I wszystko sprowadza się do tego, co zaprezentuje Mistrzyni Gry. Wychodzi na to, że sama ankieta jest raczej mało pomocna, bo nawet osoby, które wypowiadały się w tym temacie miały różne wizje.

Chociaż patrząc na popularność różnych sesji na LI, to podejrzewam, że dramat historyczny (jakkolwiek to sklasyfikujemy) przyciągnie mniej osób, niż coś osadzonego w bardziej współczesnych czasach i mające również potencjał w postaci akcji, niebezpieczeństwa etc.

Nie jestem również przekonany do stwierdzenia, że postacie nie umierają. Zwłaszcza w sesjach dramatycznych zabiera to pewną dozę ludzkich emocji. Bo co to za problem ruszyć na pojedynek, wojnę etc. jeżeli wiadomo, że tak naprawdę nie ma większego zagrożenia ...

W dobrych serialach dramatycznych z USA zdarzają się, że nawet "główni" bohaterowie umierają ...

Kelly 11-02-2012 15:56

Cóż, dla mnie wyznacznikiem dobrego serialu nie jest to, że wybija się głównych bohaterów. Dla mnie to raczej wyraz bezradności reżysera, który nie wiedział, czym zaszokować, więc zaszokuje tym. Ewentualnie oczywiście główny aktor ma dosyć serialu, nie chce przedłużyć umowy, więc postać trzeba pacnąć. Jakby nie było, GM ma 100 tysięcy możliwości usadzenia postać gracza bez wywalania go z gry, oczywiście poza wyjątkami :) Dyskusja na temat tego była zresztą wałkowana wielokrotnie, zaś zdania podzielone.

Hawkeye 11-02-2012 16:01

Ja się nie mogę zgodzić, że to wyraz bezmyślności reżysera. Uważam, że często jest to ważny/świetny moment w serialu. Jako przykład ostatni sezon Synów Anarchii ...

Zabijanie/nie zabijanie graczy jest dłuższą dyskusją. Jednakże chyba wszyscy mogą się zgodzić, że inaczej gra się, jeżeli wiadomo, że postać nie może zginąć.

F.leja 11-02-2012 16:11

Cytat:

Napisał Hawkeye (Post 345119)
Wychodzi na to, że sama ankieta jest raczej mało pomocna, bo nawet osoby, które wypowiadały się w tym temacie miały różne wizje.

Mnie tam się podoba ... im więcej wizji, tym lepsze wnioski można wyciągnąć.

Hawkeye 11-02-2012 16:26

A i tak większość osób zadecyduje czy grać, dopiero jak zobaczą rekrutację ;)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:15.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172