Sesja strategiczno-taktyczna Jak w tytule. Czy bylibyście zainteresowani sesją w której gracze wcielają się we władców i rządzą własnymi królestwami, cesarstwami, czy jakkolwiek chcą by ich państwo się zwało. Wolelibyście grać w przeszłości, teraźniejszości, przyszłości? Świecie alternatywnej historii, czy też może fantasy? Na jakie elementy chcielibyście by był położony nacisk? Jaka skala, zarówno samej gry, jak i osobistej mocy postaci? Szczegóły są w przygotowaniu, czekam na pytania osób zainteresowanych. |
na jakiej mechaice to kluczowe pytanie? |
Jak dla mnie ciekawym pomysłem byłoby osadzenie takiej sesji w Italii na przełomie 15 i 16 wieku (renesans), państwa-miasta i te sprawy. Aczkolwiek świat fantasy również mógłby być ciekawy. ;) |
Chyba było coś ostatnio takiego w klimatach Heroes VI. Nie wypaliło. Znaczy, gracze się znaleźli, ale z tego co widziałem to MG zniknął przed pierwszym postem... ;P |
Aj tam. Świat fantasy diabli ciężko ugryść w takiej sesji, albowiem należałoby dysponować ogromną wiedzą na jego temat. Zatem pozostawałoby tylko bazować na znanym już universum. W związku z tym byłbym bardziej za renesansową Italią (Alternatywna historia? Czemu nie. Można się nawet pokusić o jakie tło z delikatną magią na czele, coś na wzór cyklu inkwizytorskiego Piekary) Whatever, bardzo ciekawym tegoż konceptu. A nuż coś ciekawego z tego wyjdzie. |
Darth, a masz średnio 1-2 godziny dziennie do poświęcenia na taki projekt? I chcesz je na to poświęcać? Wszystkie strategie, które znałem, padły przez to, że MG nie wyrobił. To zawsze ciekawy temat, ale proponuję, byś przygotował wersję minimalistyczną i zastanowił się jeszcze ze 30 razy, czy dasz radę. :) |
Jeżeli w jakimś świecie historycznym lub nieco alternatywna historia to chętnie zagram. Ale coś mi się tak zdaje że poprowadzenie tego na forum jest baaaaardzo trudne. |
By odpowiedzieć na pytania po kolei. Mechanika autorska. Planowałem użyć storytellingu z kostkami. Planowałem coś w stylu modyfikatorów za rodzaj akcji, wiedzę gracza, wiedzę mg, tego jak dobry jest plan gracza, a na końcu rzutu kością, by wprowadzić niezbędny element szczęścia. Italia... W kwestii realiów historycznych, to byłby jeden z moich pierwszych wyborów. Przełom XV i XVI wieku daje nam Borgiów, wiele konfliktów, a także duży wybór państw dla graczy. Myślałem również o wojnie trzydziestoletniej, albo o drugiej wojnie światowej. Dlatego sądzę że dodam do tematu ankietę. Bo w zależności od tego co ludzie wybiorą, będę musiał zrobić dokładne badania. By być, może nie w stu procentach, ale jednak zgodnym z historią. W kwestii czasu. Myślałem o projekcie tego typu już od kilku tygodni. Jeśli uda mi się znaleźć graczy, znajdę też czas na taką sesję. Z tym akurat problemu nie ma. |
Storytelling to, moim zdaniem, trochę zły wybór do sesji o władcach królestw. Szczególnie jeśli te królestwa mają ze sobą rywalizować. Prędzej czy później doprowadzi to do jakiegoś konfliktu. Poza tym gdy jest jakaś mechanika łatwiej coś wymyślić i doprowadzić swój kraj do potęgi ;P |
Nie ma czegoś takiego jak strategia "gdzieś tam, z jakąśtam mechaniką autorską albo storytelling". Jeśli chcesz, by miało to sens, to taką sesję trzeba przygotować i to już samo w sobie zabiera dużo czasu. Przykład: http://lastinn.info/warhammer-fantas...ny-w-wfrp.html To było przygotowane dla strategii opartej wyłącznie na bitwach i to z dużą dozą storytellingu. Jeśli chcesz stworzyć kierowanie krajem czy zupełnie imperium... to potrzebujesz wiele, wiele więcej. Zacznij od czegoś malutkiego. 2 graczy, 2 małe prowincje, podstawowe zasady. Robiąc coś na dużą skalę i chcąc to zrobić po łebkach, jak to tutaj wygląda, to polegniesz szybko. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:59. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0