lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Sondy rekrutacyjne (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/)
-   -   [Traveller] Osadnicy - sandboxowa sesja survivalowo - kolonizacyjna (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/14295-traveller-osadnicy-sandboxowa-sesja-survivalowo-kolonizacyjna.html)

Autumm 06-06-2014 22:51

Łojojoj. Dasz graczom palca, a wezmę całą rękę. I jeszcze nogę ogryzą :P

No to po kolei:

Cytat:

Jaki poziom technologiczny podręcznikowo posiadają nasi badacze?
Celowałam w TL: 10, ale ostatecznie wygląda na to, że kompromisowe będzie takie rozwiązanie: maksymalny poziom w świecie gry to TL 13, a sesja będzie oscylowała gdzieś w ok. 11-12. Z elementami 10 oczywiście ;)

Cytat:

Rozumiem, że w kwestii podręcznika mówimy o wersji z 2008 roku? To chyba była ta wersja z Mongoose Publishing jak dobrze pamiętam.
Tak, to ta.

Cytat:

Dodatki również wchodzą w rachubę przy tworzeniu postaci/dalszej gry?
I tak, i nie. Na pewno będę korzystać z dodatków typu "listy rzeczy" (np. gotowe pojazdy, przedmioty etc.) ale raczej nie z dodatków wprowadzających zmiany mechaniczne czy inne opcje. Wynika to z tego, że skoro mechanika ma być po stronie MG, wszyscy muszą mieć równe szanse. A taką "równą szansą" jest wersja core bez grzebania w dodatkach.

Cytat:

akie byłyby warunki na planecie. Pi x oko ziemskie czy powiedzmy trza łazić w skafanfdrach albo samej masce czy co...
To jest bardzo dobre pytanie!

I odpowiem na nie tak: do wyboru, do koloru... Mianowicie mam pomysł przygotowania kilku planet o rożnych czynnikach, zagrożeniach i możliwościach i dania ich do wyboru w sondzie przy samej rekrutacji. Tak więc już gracze na etapie przystępowania do gry zadecydują, gdzie chcą lecieć i z jakimi wyzwaniami się mierzyć.

Cytat:

Jaki zasięg miałaby ludzka cywilizacja?
Uważam, że "zewnętrzny" świat gry powinien być bardzo skrótowo zarysowany, stąd ta kwestia będzie raczej płynna. Domyślnie, dla poziomu technologicznego jaki miałby obowiązywać w sesji, ludzkość skolonizowała najbliższe sobie planety, i wyprawia się na "nowe lądy" do innych układów gwiezdnych. Nad polityczną mapą Wszechświata jeszcze myślę, ale chyba będzie ona dość standardowa: ot, kilku dużych graczy i mnóstwo płotek.

Cytat:

troszkę brakuje mi celu dla BG
Prócz chęci przetrwania? Będą takie cele, myślę, że każdorazowo związane z jakimś zadaniem + cel długofalowy. Niestety, nie mogę za wiele odsłonić bez zdradzania fabuły. Na pewno fabuła będzie miała jakąś "linię", a nie będzie to sanbox, gdzie świat nie działa poza graczami.

Cytat:

udostępnienie obcych dla BG na początku gry też nie byłoby złym pomysłem
Tu mam twarde "nie". O ile sugestie dot. innych fragmentów gry są dla mnie cenne i mogę dużo zmienić w swoim pierwotnym zamyśle (ta dyskusja tutaj już spowodowała, że kilka rzeczy uległo korekcie), to tego akurat będę się trzymała. Min. z powodów założeń fabularnych, które nie są tak oczywiste... jako podpowiedź rzucę jedno nazwisko: Daniken. I na tym poprzestańmy ;)

BTW. Uważam, że nawet na Ziemi ludzie są zróżnicowani względem siebie nie gorzej niż UFO. A co dopiero w przyszłości, kiedy będą zamieszkiwać wiele różnych planet...

Cytat:

lepszy wyższy poziom technologiczny niż jakieś dziwaczne psi i inne czary-mary
Właśnie obawiam się, że wyższa technologia spowoduje jakieś "czarymary". Ale mam nadzieję, że TL 10-13 Cię satysfakcjonuje ;)

Cytat:

Jak to ma być sesja sf o kolonizowaniu planety, to z pełnym rozmachem. Nawet mając dostęp do wysokiej technologii przeżycie w skrajnie trudnych i obcych warunkach nie jest łatwe.
Wszystko po kolei. Na pewno nie dam Wam do ręki w pierwszej sesji sprzętu do kontroli pogody w skali całego globu, ale nie stawiam też górnej granicy - jeśli gracze będą w stanie osiągnąć ten poziom, to dostaną takie możliwości. Nie chcę po prostu, żebyście za szybko złapali "syndrom boga" i się znudzili "że wszystko możecie". ;P

Cytat:

Mnie najbardziej ciekawi jaki jest zamysł na samych 'kolonizatorów', po wstępie w pierwszym poście zgaduję, że wcale my tacy kryształowi i szlachetni nie jesteśmy.
Postacie mają być różnorodne, i założenia sesji będą temu sprzyjać. Szczegółów nie zdradzę, ale tak jak pisałam wcześniej - świat "poza" planetą będzie dość ogólny, więc nie będzie z góry narzuconych sztywnych ram kim mają być - lub nie mają być - Wasze postacie. Amerykę i Australię też kolonizowała wesoła mieszanina różnych dziwnych indywiduów :)

----

Ufff.

Mam nadzieję, że na razie wszystkie kwestie zostały wyjaśnione. Wasze pytania są super, od razu nakreśliły mi kilka spraw, nad którymi muszę pomyśleć, a nie uwzględniałam ich w pierwotnym pomyśle :)

Ma nadzieję, że rzucicie jeszcze kilka rzeczy i wiele innych pytań/pomysłów - każda odpowiedź coraz bardziej krystalizuje świat gry i rekrutkę :)

A.

Pipboy79 06-06-2014 23:26

Cytat:

Łojojoj. Dasz graczom palca, a wezmę całą rękę. I jeszcze nogę ogryzą :P
-Phi! Łatwizna... Tylko jak tak się zaczyna od dłoni i ręki trzeba pamiętać by przy ramieniu skręcić w dół a nie w górę i dalej samo już idzie... A głowa się przyda cała do identyfikacji, żeby potem nie było, że się pogryzło nie to co trzeba bo ludzie to zaraz za byle co pretensje mają... :)



Cytat:

Celowałam w TL: 10, ale ostatecznie wygląda na to, że kompromisowe będzie takie rozwiązanie: maksymalny poziom w świecie gry to TL 13, a sesja będzie oscylowała gdzieś w ok. 11-12. Z elementami 10 oczywiście
-Ahaa... Super. A ten... A tak dla kogoś kto nie miał tej książeczki w ręku to dajmy na to jakie technologie są dostępne? Bo nie mam pojęcia o czym mowa to ciężko mi się dalej coś tabelkować w tym temacie...



Cytat:

I tak, i nie. Na pewno będę korzystać z dodatków typu "listy rzeczy" (np. gotowe pojazdy, przedmioty etc.) ale raczej nie z dodatków wprowadzających zmiany mechaniczne czy inne opcje. Wynika to z tego, że skoro mechanika ma być po stronie MG, wszyscy muszą mieć równe szanse. A taką "równą szansą" jest wersja core bez grzebania w dodatkach.
-Popieram, brzmi ok :)




Cytat:

I odpowiem na nie tak: do wyboru, do koloru...
-Eee... Się znaczy... Można mieć planetę? Tak na własność? Huuurrraaaa! Wreszcie sesja gdzie będę panem i władcą świata! Ha, ha, ha, ha... eeee... A po co ten kaftan? No nieee! Nie! Nieeee! Znooowuuu?!




Cytat:

Mianowicie mam pomysł przygotowania kilku planet o rożnych czynnikach, zagrożeniach i możliwościach i dania ich do wyboru w sondzie przy samej rekrutacji. Tak więc już gracze na etapie przystępowania do gry zadecydują, gdzie chcą lecieć i z jakimi wyzwaniami się mierzyć.
-Hmm... Ja myslę, że bezpieczniej jest zrobić BG na jednej planecie. Taka planeta to i tak ma całkiem różne klimaty i środowiska. Grawa i atmosfera wszędzie byłaby taka sama lub zbliżona. Ale też da się manewrować całkiem gibko. Bo w jakiś kanionach może być inna atmosfera niż na płaskowyżu nad nimi. Jaskinie czy jakies podziemia jeszcze co innego. Tak samo jak pod wodą lub lodem albo na. Część planety może być przed/po terraformingu to jest całkiem legalny pretekst do różnych zagrywek. No i na koniec sama planeta może być jakoś wyjątkowa (na plus lub minus) w skali mniejszej lub większec co może powodować fabularnie chęć/niechęć czy inne ograniczenia do kolonizacji. Wtedy można wrzucić jakieś anomalie czy co i zrobic Sajgon.




Cytat:

Uważam, że "zewnętrzny" świat gry powinien być bardzo skrótowo zarysowany, stąd ta kwestia będzie raczej płynna. Domyślnie, dla poziomu technologicznego jaki miałby obowiązywać w sesji, ludzkość skolonizowała najbliższe sobie planety, i wyprawia się na "nowe lądy" do innych układów gwiezdnych. Nad polityczną mapą Wszechświata jeszcze myślę, ale chyba będzie ona dość standardowa: ot, kilku dużych graczy i mnóstwo płotek.
-Spoko luz z tym światem. Ja się w sumie o scenerię i tło pytałem. Sorry jak niewyraźnie się wyraziłem :)

-Ogólnie chodzi mi o to czy rzecz dzieje się w US czy Ziemia to jakiś konkret skąd prawie wszyscy pochodzą czy też mowa o jakimś intergalaktycznym imperium gdzie jakaś Terra jest świętą legendą.

-No i czy powiedzmy podróże są przez teleporty, hipernapędy, statki wielopokoleniowe czy z hibernatorami czy jeszcze co. Ale to tak dla świadomości realiów się pytam a nie by się w jakieś fizyki bawić.



Cytat:

Tu mam twarde "nie".
-Mnie tam z reguły najfajniej gra się ludźmi więc mnie pasi :)

-A jakieś tam kosmity to już pewnie ktoś kogoś by zeżarł do tej pory albo byłaby wojna jakby byli :) (Ale jak co... To ja do komicznych wojen generalnie nic nie mam, fajnie się wówczas gra... właściwie... do wojen niekosmicznych też nic nie mam :) ).




Cytat:

Wszystko po kolei. Na pewno nie dam Wam do ręki w pierwszej sesji sprzętu do kontroli pogody w skali całego globu, ale nie stawiam też górnej granicy - jeśli gracze będą w stanie osiągnąć ten poziom, to dostaną takie możliwości. Nie chcę po prostu, żebyście za szybko złapali "syndrom boga" i się znudzili "że wszystko możecie".
-Nie dygaj :) Co byś Graczom nie dała... To w każdym stawie jest większa ryba no nie? :)

-Poza tym taki terraforming czy jego elementy to chyba trochę trwają dłużej niż nawet rok czy dwa tak myślę... Nie byłoby raczej obaw, że tak hop - siup i uciekł :)

-A ponadto kwestia wyborów. Chce się zabawić pogodą czy zrównać górę z ziemią spoko. Ale to są powikłania kosztów, prawne, geologiczno - pogodowe, opóźnienia/przerwania projektów, podpadnięcia VIPom... jest tego trochę... Jak BG będzie się dumał czy wcisnąć guzik czy nie wcisnąć to już taki boski nie będzie mi się tak wydaje :)

Autumm 06-06-2014 23:40

Cytat:

A tak dla kogoś kto nie miał tej książeczki w ręku to dajmy na to jakie technologie są dostępne? Bo nie mam pojęcia o czym mowa to ciężko mi się dalej coś tabelkować w tym temacie...
Ano tak. Zapomniałam, że nie wszyscy cztali:

Traveller SRD > Mongoose Traveller SRD Index > Technology Levels

Tech Level Comparison Chart - Traveller

Cytat:

żna mieć planetę? Tak na własność?
Cytat:

Ja myslę, że bezpieczniej jest zrobić BG na jednej planecie.
Może nie wyraziłam się jasno. Dam przy rekrutacji wybór gdzie gracze chcą lecieć. Bo i owszem, na jednej planecie są różne warunki, ale takie Tatooine różni się nieco od Ziemi :D Stąd w założeniu byłoby kilka opcji do wyboru, ale koniec końców wszyscy startowaliby tam, gdzie padło najwięcej głosów.

Ale opcja jednej "specjalnej" planety o zróżnicowanym środowisku też jest kusząca. Muszę nad tym pomyśleć...poważnie...

Cytat:

Ogólnie chodzi mi o to czy rzecz dzieje się w US czy Ziemia to jakiś konkret skąd prawie wszyscy pochodzą czy też mowa o jakimś intergalaktycznym imperium gdzie jakaś Terra jest świętą legendą.
Raczej to drugie. Ale ciii...fabuła "się robi", nie mogę więcej zdradzić :)

Cytat:

No i czy powiedzmy podróże są przez teleporty, hipernapędy, statki wielopokoleniowe czy z hibernatorami czy jeszcze co. Ale to tak dla świadomości realiów się pytam a nie by się w jakieś fizyki bawić.
Jak sobie poczytasz linki wyżej o TL, będziesz miał już jakiś ogólny zarys.

Dhratlach 07-06-2014 11:23

Jeżeli nie chce ci się czytać to powiem tyle, że jesteśmy bardzo zaawansowani, ale pewnie mając nasze szczęście dostępu do co ciekawszego stuffu... no, cóż, będziemy chyba musieli na nim zarobić eksploatując ową planetkę.

Co do planetki to optowałbym za atmosferą w której idzie oddychać. Skafandry może i też fajne, ale to bardziej do zwiedzania okolicznych planet i księżyców. Bo jak dobrze wiemy po co ograniczać się do jednej planety? Tym bardziej, że jak się poszczęści to trafimy na dziewiczy system, gdzie mnóstwo jest surowców do wyszarpania (gorzej z dorwaniem się do nich), a może i jakiś wrak lub dwa się też znajdą po drodze? Tak, zdecydowanie nadałoby to kolorytu. :D

Czysto technicznie ograniczyłem ilość interesujących mnie konceptów do dwóch. Rekrutka pokaże który wygra, mam tylko nadzieję, że nie będę miał problemu z wyborem. Złudne nadzieje :)

Autumm 09-06-2014 09:15

Decyzja, że sesja wystartuje, została już podjęta. Trudno mi wskazać na razie dokładny termin - mam przed sobą dużo przygotowań - ale niedługo pojawi się wątek z materiałami, które będę stopniowo wrzucać przed sesją.

A. Osoby, które znają mechanikę, mogą sobie dłubać KP, jeśli mają taką wolę - oczywiście konsultując się z MG. Nie oznacza to, że będą miały jakieś ekstra przywileje, po prostu nieco to przyspieszy rekrutkę. Ci, co nie znają mechy, niech się nie martwią - w czasie rekrutacji MG wam pomoże :)

A.

PS: W sensie, że będę prowadzić. Oficjalna rekrutacja będzie pewnie za jakiś miesiąc - półtora.

Anonim 09-06-2014 19:54

Nieodpowiedziałaś na moje pytanie z 06-06-2014, 22:35 :( (koniec 3 strony)

Proxy 09-06-2014 19:55

Możesz też napisać Autumm w tym temacie, że już wisi Twoja rekrutka. Zainteresowani będą poinformowani z automatu ;P

Autumm 09-06-2014 21:21

@Anonim - bardzo przepraszam, naprawdę nie zauważyłam.

Cytat:

Co znaczy •system 7+7 dni, bo jak aż tyle dni na krótkie odpisy to ciut za dużo tych dni.
7 dni dla graczy, 7 dni na odpowiedź dla MG. Czyli 2 tyg na turę.

To na razie jest jakiś taki ogólny termin. Może ulec on oczywiście zmianom, w zależności od tego, jak będzie wyglądała sesja. Czyli jak gracze będą grali.

Nie będzie to - a raczek nie chciałabym, żeby była - to sesja zupełnie "przetrwajkowa" więc szybkie, jednolinjkowe tempo raczej nie wchodzi w grę. Dodatkowo będzie dużo mechaniki ze strony MG (zamierzam turlać zgodnie z podręcznikiem, a tam zmiennych jest sporo), więc rozwiązanie akcji dla 6-10 i więcej graczy (mam nadzieję, że tyle będą miała) będzie trwało, szczególnie, że pewnie nie będą się oni trzymać w grupie...

Więc, podsumowując: sesja ma taki termin jako "wentyl bezpieczeństwa" dla MG, żeby miała czas na każdego. Być może, w ramach potrzeby, zostanie od skrócony. A postów będę wymagać co najemnej "na avatar", dla przyzwoitości. Trochę odgrywania i psychologii też na sesji chciałabym mieć, tak jak w serialach SF ;)

@Proxy - jak będzie rekrutka, to każdemu z sondy wyślę PW. No i dam na pewno info, nie martw się ;)

Dhratlach 09-06-2014 21:47

To może tak się zdeklaruję przyszłym współgraczom. Jakby ktoś miał problemy z tworzeniem karty postaci, czy z innego powodu miałoby to trwać długo to mogę takową zrobić. Wymagane trochę informacji o rodzimej planecie i kim postać zamierza być. Google doc do tego nadaje się idealnie i jak by tak usiąść we dwoje to kwestia godziny, no góra dwóch i karta gotowa.

Swoją drogą naszło mnie pytanie niespodziewanie. Co z pakietami umiejętności końcowych ze strony 38? I jak sprawa będzie wyglądać z koneksjami (str 8)? Zgaduje, że obydwa po zakończeniu rekrutacji w formie dogadanki między graczami?

Googolplex 10-06-2014 00:01

Co do strony 38 to... nie wiem jak tobie ale ja po zrobieniu KP jestem kontent z umiejkami postaci. Więcej nie wcisnę do fabuły;) A koneksje to może jednak chociaż po rozpoczęciu rekrutacji?

PS Obawiałem się trochę, że stworzysz postać szalonego geniusza genetycznego z planety wielkich mózgokrabów.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:04.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172