Lhianann: Będzie to półstorytelling, czyli mechanika tak, będzie, ale zarówno poglądowa dla mnie jak i dla was byśmy wiedzieli na czym stoimy. W sytuacjach spornych gracz-gracz mechanika pełna. W grze ogólnie mechanika będzie niewidoczna, rzuty będą robione przeze mnie przed komputerem kostkami, więc na zewnątrz będzie to storytelling, ale część rzutów będę robił ja i informował graczy o wynikach, bez zdradzania tego czy się udało czy nie. W rekrutacji mechanika pełna. Jak ktoś będzie miał z tym problemy, lub będzie nowy, pomogę. kszyk: Będzie do wyboru w drugiej sondzie. Co wygra to będzie, więc nie ma co się martwić, ale nic nie stoi na przeszkodzie byście już teraz się dogadywali ;) |
Cytat:
|
Cytat:
P.S. Po namyśle przyszła mi jeszcze trzecia opcja, jakże powszechna. Pytanie: Od czego są PW i Komentarze? :D |
Szczerze nie mam pojęcia dlaczego ktokolwiek miałby się bronić przed mechaniką FS. Jest prosta (dla opornych streszczenie mechaniki poniżej) i przede wszystkim dość realistyczna (choć wielu narzeka, że niezbyt się nadaje do walki bronią palną) i bardzo śmiertelna dla graczy (o ile nie mają odpowiedniej ochrony). Kolejny jej mocny punkt to podbijanie (czy jak to nazwali w podręczniku) rzutu, pozwala to na niesamowite sukcesy ale jednocześnie bardzo łatwo wtedy zepsuć rzut. System tworzenia postaci to kolejna mocna strona, początkujący mogą stworzyć postać po prostu wybierając opcje fabularne (i będzie to przyzwoita postać), bardziej doświadczeni mogą zbudować od podstaw. W obu przypadkach otrzymany bohater to nie anonimowy wieśniak którego granatem od pługa oderwali ale postać która jakoś już sobie w świecie poradzi. W teorii jest możliwe stworzenie postaci przepakowanej... w teorii bo w praktyce takie postaci są całkowicie niegrywalne (to chyba jedna z lepszych cech atrybutów "duchowych" tzn tych określających osobowość). Innymi słowy najlepsza mechanika na jakiej grałem (co nie znaczy, że w ogóle najlepsza). A tu obiecany skrót mechaniki: |
Niby to takie proste, a twoim skrócie nie ma działania akcentowania, zasad rzutów, kiedy to cecha + umiejętność > 20, gdzieś podziały się automatyczne porażki i sukcesy, nie wyjaśniłeś jak rozpoznać krytyczny sukces. Jak jakiś hejter zobaczy tyle i takie odstępstwa od głównej reguły to powie: Cytat:
|
Zacznijmy od tego, że będziemy działać na lekko zmodyfikowanej przeze mnie mechanice na moje potrzeby (gracze znający mechanikę tego nie odczują bo a) rzuty są tajne b) niewiele się ona różni od oryginału), a ogólnie będzie wyglądać tak: Stan trudności to: Atrybut + Umiejętność +/- Modyfikatory +/- etc. Rzuca się k20. Jeżeli wynik jest mniejszy lub równy otrzymanej liczbie z równania, brawo! Udało wam się! Im bliższy rzut wynikowi (lub też progów, jak kto woli) tym lepiej. Jeżeli równy: krytyczny sukces! Przy "jedynce" zawsze się wam uda, przy "dwudziestce"... cóż. Każdemu może się powinąć noga, ale jak bardzo.. będzie to zależeć od waszego Progu. Jak widzicie mechanika jest prosta, łatwa i przyjemna. Nie ma w niej "przekoksowanych" postaci jak to nie raz, nie dwa bywa kiedy w klasycznych DD'kach postać osiągnie pewien poziom, a patrząc na sam system i tak macie niezłe szanse na samym początku podążając nawet fabularnym ("krok po kroku") tworzeniem postaci. |
14 osób jest mniej lub bardziej na tak. Może ruszysz z jakąś rekrutacją w tym temacie, póki żelazo gorące? |
|
Niewiele zostało do końca sondy, więc te pare dni raczej nie będzie dla nikogo problemem. W międzyczasie zawsze można opracowywać wątki i potencjalne postacie. Zaznajamiać się z systemem jak to ja często robiłem w oczekiwaniu. Druga sonda ruszy gdzieś w połowie przyszłego tygodnia. Będzie polegać na wybraniu przez graczy "tematyki ogólnej", czy też "formatu drużyny". Nic strasznego Coś w rodzaju wyboru jednej z dróg startowych determinującej wątki, choć i tak będą się pojawiać wątki spoza tej początkowej "tematyki", więc w istocie nic nie tracicie, a dla mnie jest to o tyle ułatwienie, że będę wiedział mniej więcej po tematyce startowej drużyny czego oczekujecie i dla kogo mniej więcej będzie to sesja. |
Temat do zamknięcia. Sonda zakończona. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:58. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0