lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Sondy rekrutacyjne (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/)
-   -   [Warhamer Sims] Budowanie garnizonu (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/17025-warhamer-sims-budowanie-garnizonu.html)

Bonifacy 28-04-2017 21:16

To problem graczy, ze sie nie dogadują. jak się nie porozumieją na czas to będzie nalot goblinów i koniec sesji

Dhratlach 28-04-2017 21:25

Jest wiele rozwiązań. Osobiście nie utrudniałbym (zbytnio) graczom gry. Jesteśmy tu w końcu by dobrze się bawić, a jakie role by były to już zależy od graczy... no i zawsze jakaś rola może się zwolnić z przyczyn losowych w trakcie... ale to osobny temat.

Również zagrożenia by zależały w dużej mierze od lokalizacji garnizonu, osady czy innej miejscówki. Jest wiele zmiennych i możliwości. Czas i lokacja byłyby w końcu kluczowe. Bo inaczej się myśli tu i inaczej tam, a tu i tam daje dużo możliwości.

W sumię nawet sam bym mógł pociągnąć tą sesję, bo plusuje się w tym co lubię najbardziej, czyli w wykrawaniu własnego imienia na mapie.

Co ciekawe, nie musi to być "finansowany" zabieg (aka garnizon czy inne rządowe), a siedziba banitów. Grunt to sprawdzić co gracze chcą i czego oczekują. Wiadomo, MG jest dla graczy, nie na odwrót. Co innego, że złe decyzje graczy (i kiepskie wyniki kości, a jak, RNG musi być!) mogą dać fatalne w skutkach rezultaty... Osobiście wierzę w graczy i ich pomysłowość.

Tak, nie raz mnie zaskoczyła, a jeżeli dobrze kombinują i dają sobie radę to po co udziwniać? Tylko wiecie... to Warhammer, a ten świat nie rozpieszcza!

Anonim 28-04-2017 21:38

DnD3 miało podręcznik budowniczego twierdzy.

Dhratlach 28-04-2017 21:43

Było, ale mechanika tego systemu mnie najzwyczajniej w świecie odrzuca ;)

Są inne podręczniki i inne systemy z tym elementem. Choć tytuły pamiętam jak przez mgłę, tak treść jak najbardziej żywa. Oczywiście nie podam tutaj, by nie dać potencjalnym graczom okazji do spoilerowania, bo to się mija z celem.

Raist2 28-04-2017 22:10

Na dobrą sprawę taki element nie potrzebuje określonego podręcznikiem świata, skoro i tak mechanika ma być inna niż systemowa. Można równie dobrze w przybliżeniu określić: świat fantasy, low lub high magia, rasy, itp ;)

Bonifacy 28-04-2017 22:13

No 3 osoby na tak. To już coś. Jak macie lepszy pomysł od garnizonu to piszcie śmiało.

A co do władzy to myślę, ze takie coś było, by odpowiednie:

Gracze się znają od jakiegoś czasu, pomimo, ze są rożnych zawodów. Nad wszystkim czuwa pułkownik (NPC) który ma już w dupie bo jest stary, ale powiesi każdego niekompetentnego człowieka.

Dhratlach 28-04-2017 22:15

Można, ale... wiązałoby się to z pintyliardem pracy dla MG, a jak wszyscy wiemy Młotek jest znany, lubiany i sprawdzony. Poza tym, chyba wszyscy znają pewne stare powiedzenie...
Nic na siłę, wszystko Młotkiem!

Raist2 28-04-2017 22:33

Garnizon wydaje się sensowny. Daje wiele możliwości, bo takiemu czemuś trzeba zapewnić zaopatrzenie, a skoro pobliska wioska ma kłopoty z bandą goblinów od północy, zwierzoludzi od zachodu i bandytami od wschodu, to jakże będzie wdzięczna za pozbycie się ich. Oczywiście też drogi wymagają naprawy bo koń wystawi tylko na nie kopyto i już złamana noga. Jakieś inne eventy że kowal potrzebny a akurat ostatni po pijaku w rękę trafił młotem to trzeba było połatać, ale nie ma medyka więc trzeba znaleźć, a jak już się rękę wyleczy to nie będzie tak sprawna więc innego trzeba znaleźć. No i zwykłe szkolenia żołnierzy też jakieś organizować, i oddelegować teraz weteranów do szkolenia czy do zadań w terenie.... i tak dalej, i tym podobne :D

Autumm 30-04-2017 13:39

A czemu tak mało graczy?

Bonifacy 30-04-2017 14:23

Widocznie nie lubią simsow... :)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:47.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172