lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Sondy rekrutacyjne (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/)
-   -   ["Specjalista" - system autorski] Wyprawa do biblioteki w jądrze świata (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/17095-specjalista-system-autorski-wyprawa-do-biblioteki-w-jadrze-swiata.html)

Dhorr 26-06-2017 20:11

Brody, Twoja sugestia kickstartera zaskoczyła mnie.
Nie wiem jak to się je.
Ale zgłębię temat :)

brody 26-06-2017 20:22

Cytat:

Napisał Nami (Post 725466)
lub wypowiedzi nasycone negatywnie tak jak brody'ego, to będę usuwać posty. Przy czym nie planuję potem się z tego tłumaczyć, więc proszę ważyć słowa ;)

Ja przecież jestem szczerym, uczciwym i oddanym fanem tego systemu.
Jak tak można. Teraz będę musiał ważyć słowa. Piwo już warzę, to i słowa się nauczę.

Dhorr 26-06-2017 20:26

Cytat:

Napisał brody (Post 725434)
I na koniec pytanie do przyszłego MG i wydawcy tego cudnego dzieła. Czy można zagrać czymś takim
Czy to wpisuje się w twoją wizję ludzi?

Hmm. Tak. Ale nie kropka w kropkę ;) Tak z grubsza.

brody 26-06-2017 20:33

To jakie będą różnice? I jak będzie wyglądał system tworzenia postaci? Jakaś losowa pula genów, puzzle (dodawane do gry jako gadżet), czy jeszcze inne rozwiązanie?
Czy gracz będzie miał możliwość kreowania swojego specjalisty, czy będzie to tylko losowe jak w systemach staroszkolnych? Ponoć retro rpg są teraz w modzie, więc byś się idealnie wstrzelił w trend.

Dhorr 26-06-2017 21:14

Nie wiem jeszcze dokładnie. Trochę nie podoba mi się żółwia skorupa, bo zdaje się być trochę overpowered. Może będzie taka odmiana nie dla graczy, tak jak ze skrzydłami. Na pewno ma też za mało ludzkie rysy twarzy. Póki co w mojej ofercie jest twarda skóra i gruba skóra.
Nie ma raczej losowości przy tworzeniu postaci, chyba, że będziesz tej losowości chcieć. Najpierw wybierasz sobie swój fenotyp na podstawie tego, co rozpisałem kilka stron wcześniej. Możesz mieć maksymalnie 2 plusy lub 2 minusy w jednej cesze, z czynników naturalnych. Na przykład dając plusa do siły, wybierasz, czy chcesz mieć dodatkowe stawy, grube łapska, sprężynowe nadgarstki czy co tam jeszcze. Każdy plus musisz zbalansować minusem w innej cesze, np. cyklopim okiem obniżając Zmysły. Możesz nie dawać nigdzie żadnych plusów ani minusów i wówczas będziesz wyglądał dokładnie jak Ziemianin.
Po ustaleniu cech naturalnych, przechodzisz do kolumny z doświadczeniem i tam w związku z zerową Potęgą, dajesz swoje 4 plusy i 3 minusy pomiędzy cechy, przy czym do jednej cechy maksymalnie 3 plusy lub minusy. W sumie z naturalnymi, w jednej cesze na starcie możesz mieć 5 plusów lub minusów.

Wisienki 26-06-2017 21:14

Cytat:

Napisał brody (Post 725475)
To jakie będą różnice? I jak będzie wyglądał system tworzenia postaci? Jakaś losowa pula genów, puzzle (dodawane do gry jako gadżet), czy jeszcze inne rozwiązanie?
Czy gracz będzie miał możliwość kreowania swojego specjalisty, czy będzie to tylko losowe jak w systemach staroszkolnych? Ponoć retro rpg są teraz w modzie, więc byś się idealnie wstrzelił w trend.

Myślę, że logicznym byłoby przyjecie, że 20% cech jest stałych pozwalających na przeżycie na planecie (dostosowanie do grawitacji, minimalny, minimalna kondycja), 40% cech dziedziczone jest po rodzicach wprost i te powinno móc się wybrać zaś pozostałe 40% cech losowanie np. z tzw. "tabeli przodków".

Jeśli chodzi o świat przedstawiony to ja tu widzę utopię nie możliwą do osiągnięcia np. ryba ze skrzelami mając dziecię z płucami musi je oddać do adopcji dalszym krewnym, chyba że istnieje zaawansowana technologia pozwalająca na obejście problemu.

Dalej jak widzisz kwestię zdrowego rozwoju psychicznego syreny, wychowanej przez lądową istotę z fobią wody, przecież naturalne dla niej zachowania będą budzić przerażenie w rodzicach i dzieciak będzie uważać, że to z nim jest coś nie tak i trauma na całe życie gotowa.

Darr nie zrozum mnie źle pomysł jest fajny i naprawdę mi się podoba, ale zanim gra ruszy trzeba wiedzieć jakie są implikacje tego zjawiska. Nie można przełożyć ludzkiego świata i jego standardów do tego uniwersum.

Swoją drogą tak sobie myślę, że religie na tej planecie też muszą być ciekawe osobiście obstawiałabym że głównym bóstwem ludzi jest bóg chaosu i zmienności więc zmienność potomków może być uznana, za widzialny objaw boskiego błogosławieństwa i to chroniłoby niedostosowywanych w jakiejś mierze. Bo nie wmówisz, mi że w czasie wojen czy kryzysów ludzie pustyni nie uznają swego życia za dobro wyższe niż parę syren i ryboludzi i nie wyduldają zbiornika wody by nie umrzeć z pragnienia.

Powiem Wam, że się zainspirowałam i sama sobie wymyśliłam świat pod tą cechę :)

Dhorr 26-06-2017 21:38

Pisałem wcześniej, że nawet w podwodnych miastach są strefy powietrza. Tutaj raczej żaden człowiek nie ma fobii wody. No, może jakiś z bardzo rzadką mutacją.
Przez tysiąclecia ludzie przeżyli wiele różnych kryzysów i wypracowali swoje metody na radzenie sobie z nimi z najmniejszymi szkodami. Wodni ludzie nie są zagrożeni podczas susz, bo między innymi nawet w takich pustynnych miastach te zbiorniki nie są odłączone od świata zewnętrznego. Obok wszystkich większych dróg między miastami jest także kanał z wodą.

Wisienki 26-06-2017 21:40

Cytat:

Napisał Dhorr (Post 725481)
Pisałem wcześniej, że nawet w podwodnych miastach są strefy powietrza. Tutaj raczej żaden człowiek nie ma fobii wody. No, może jakiś z bardzo rzadką mutacją.
Przez tysiąclecia ludzie przeżyli wiele różnych kryzysów i wypracowali swoje metody na radzenie sobie z nimi z najmniejszymi szkodami. Wodni ludzie nie są zagrożeni podczas susz, bo nawet w takich pustynnych miastach te zbiorniki nie są odłączone od świata zewnętrznego. Obok wszystkich większych dróg między miastami jest także kanał z wodą.

Ok, ale jak to się stało, jakie to ma wytłumaczenie w budowie tego świata.

Dhorr 26-06-2017 21:43

Była potrzeba, pokazała się podaż. Inżynierowie i budowniczy to zrobili. Czasami z pomocą magów i innych specjalistów. Za pieniądze państwowe.

Wisienki 26-06-2017 21:48

Cytat:

Napisał Dhorr (Post 725484)
Była potrzeba, pokazała się podaż. Inżynierowie i budowniczy to zrobili. Czasami z pomocą magów i innych specjalistów. Za pieniądze państwowe.

jeśli chodzi o kanały to jasne a skąd się wzięły te niezależne ujęcia wody i punkty powietrzne pod wodą ? Jakie ma to uzasadnienie np. geologiczne? Chyba, że to również sprawa techniki, ale jeśli tak co skłoniło ludzi do łożenia na innych?

Skąd się wzięła tak daleko pojęta tolerancja ?


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:56.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172