Wioska w założeniu to będzie typowa rolnicza, czy byłoby miejsce na jakiegoś partacza piwowara, czy kowala? XD Tak to pomysł ciekawy. Jak będzie rekruta to się zgłoszę. |
Dziękuję wszystkim za opinie! Żeby uściślić parę spraw: 1) Warhammer 2 odpada z dwóch powodów. Pierwszy: nie mam kompletnie pojęcia o tym systemie poza tym, że są orkowie i ludzie i przypomina mi to Warcrafta 3. A sesji nie może prowadzić MG, który nie ma pojęcia o systemie, w którym gra. Drugi powód: wolę tworzyć własny, autorski świat. Nie lubię być ograniczany przez cudze światy. 2) Choć sesja opierałaby się na storytellingu, zapewne stworzę jakieś podstawy mechaniki i wprowadzę pewien element losowości. Niemniej rzucanie kośćmi "na wszystko" to zdecydowanie nie mój styl prowadzenia - jak ktoś jest fanem tego to lojalnie uprzedzam. 3) Cytat:
4) Cytat:
Dla kowala spokojnie miejsce się znajdzie. Czy piwowar? Przy takim rozwoju technologii raczej każda gospodyni jest w stanie uwarzyć piwo dla swojego chłopa, ale czemu nie? Jakaś karczma też się na pewno znajdzie w wiosce. Generalnie ostateczny kształt wioski rozrysowałbym wiedząc już jakimi postaciami chcą grać gracze. Nie ma sensu, żebym kogoś odgórnie, na sztywno zablokował - chodzi przecież o zabawę. Ogólnie widzę, że jakieś zainteresowanie jest, więc zacznę powoli pracować nad światem. Mam nadzieję, że ten brak Warhammera Was nie zniechęci. :) |
Cytat:
Co do storytellingu, czy rzutów w jakichś momentach, nie mam z tym problemu, tak jak pisałem wyżej. I mogę grać w wymyślonym świecie dark fantasy, nie musi to być Młotek. Jeśli chodzi o profesje, to wstępnie myślałem nad leśnikiem albo najlepiej poinformowanym człowiekiem w wiosce, czyli karczmarzem :D |
O fajnie, storytelling mnie cieszy :D Ja bym chętnie zagrała znachorką, która działanie ziół zna dzięki osobistym testom (nie tylko na zwierzętach) :) |
Cytat:
|
Wstępnie mi się podoba, ale będę musiał się wgryźć w świat. Duże też znaczenie ma intensywność odpisów i długości tur dla graczy. Będzie świat, będę wiedział kogo robić ;) |
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Świat nie będzie jakoś bardzo bogato opisany, z prostego powodu: będziecie wieśniakami gdzieś na kresach państwa. Nie będziecie sobie mogli wklepać w wikipedię nazwy królestwa, obczaić demografię, przemysł, siły militarne itp. Innymi słowy: będziecie wiedzieć tyle ile może wiedzieć wieśniak. Pewne klasy (np. bogaty chłop albo chłop, który był obowiązkowym rekrutem w armii) mogą mieć większe pojęcie o świecie, ale tę wiedzę dostarczę im na priv. |
Mechanika w stylu Duellum? Typy mocne strony i rzuty na szczęście przy działaniu? |
No to już wiem więcej, ale nadal za mało! :P Może ta mechanika? Jest prosta jak budowa cepa i nie skupia się tyle na cyferkach co na fabule ;) Myślę o nieślubnym synu proboszcza, który awansował po byciu grabarzem i teraz młody jest grabarzem opiekującym się niedaleko położoną nekropolią i pobliską większą kaplicą. Mieszkają na skraju wioski. Opiekują się zwłokami z różnych stron które przyjeżdżają do nich, by je pogrzebać? Z drugiej strony zajmują się też handlem z przyjezdnymi. Tacy pośrednicy wioski zawsze starający się uszczypnąć światowców jak się da w zamian za pobożną prowizję. :) EDIT: Jeśli powyższa mechanika przejdzie, lub zostanie opracowana/wybrana/ustalona inna, będę mógł siadać do postaci. Mam pomysła i chciałbym go zrealizować jak najszybciej póki ognik w tyle głowy świeci ;) |
Cytat:
Miodzio się zapowiada :) |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:54. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0