lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Sondy rekrutacyjne (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/)
-   -   Staroszkolne warsztatowanie #D&D #roguelike #sandbox #Role Gate (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/18928-staroszkolne-warsztatowanie-d-and-d-roguelike-sandbox-role-gate.html)

Lord Cluttermonkey 04-07-2020 17:12

Cytat:

Napisał Alex Tyler (Post 884857)
Dziękuję i przepraszam za mój brak orientacji :kropla: Jesteś w stanie podać kiedy, tak tylko orientacyjnie, zaczęlibyśmy konkretne przygotowania do gry?

Hmmmmmmmmmmm...

Zobaczymy, ilu będzie chętnych w sondzie i czy jeszcze jakieś dyskusje się wyklują, a jak nie to zrobimy taką pełnoprawną rekrutację albo tutaj dodam więcej informacji po prostu,
ale to dopiero myślę kolejny weekend.

e. Może lepiej po wakacjach zaczniemy, kiedy już wszyscy powracają z urlopów, itp.

archiwumX 04-07-2020 19:08

Cytat:

Napisał Clutterbane (Post 884797)
Chcesz zachować Karla z poprzednich warsztatów? Miałeś wtedy STR 10 DEX 18 CON 5 INT 8 WIS 12 CHA 10, klasowo freebootera, czyli takiego wojownika/złodzieja. Z uwagi na tak niską CON miałeś 2 HP, ale nieźle sobie radziłeś. :D Tylko musielibyśmy backstory dostosować do realiów gry, chociaż też bez żadnych rewolucji, bo wtedy był chyba jakimś pseudo Germanem, co i tutaj pasuje. Tylko pomyśl jakbyś chciał postać ze startową wioską powiązać.

Skoro Carl prawie, że jest idealny to wolę przy nim zostać... nawet przy poprzedniej profesji. Rozumiem, że ekwipunek to będzie ekwipunek startowy z tamtej sesji?


A powiązanie... to proponuję takie, że Carl zmierza do Wiśniowa, aby się przyjrzeć cmentarzowi i spalonemu dworowi, a nóż widelec trafi na trop jakiegoś bezpańskiego dobra?

Lord Cluttermonkey 04-07-2020 19:14

Cytat:

Napisał archiwumX (Post 884871)
Skoro Carl prawie, że jest idealny to wolę przy nim zostać... nawet przy poprzedniej profesji. Rozumiem, że ekwipunek to będzie ekwipunek startowy z tamtej sesji?


A powiązanie... to proponuję takie, że Carl zmierza do Wiśniowa, aby się przyjrzeć cmentarzowi i spalonemu dworowi, a nóż widelec trafi na trop jakiegoś bezpańskiego dobra?

Pasi.

Ogólne założenie jest takie, że jesteście z jednej baronii, może nawet z tej wioski i postanowiliście razem ekspić. To ma być bardzo lokalna kampania, przynajmniej na początku.

Lord Cluttermonkey 06-07-2020 13:19

Kolejny chętny :) Character #4 i jedziesz z wojownikiem.

Your five(5) characters have the following abilities:

Character 1
-----------
Strength: 0
Dexterity: 0
Constitution: -1
Intelligence: -2
Wisdom: 0
Charisma: 0
Gold: 110

Character 2
-----------
Strength: +1
Dexterity: -1
Constitution: 0
Intelligence: 0
Wisdom: 0
Charisma: +1
Gold: 150

Character 3
-----------
Strength: 0
Dexterity: +2
Constitution: 0
Intelligence: 0
Wisdom: 0
Charisma: 0
Gold: 150

Character 4
-----------
Strength: +2
Dexterity: 0
Constitution: 0
Intelligence: 0
Wisdom: +1
Charisma: 0
Gold: 150

Character 5
-----------
Strength: 0
Dexterity: +1
Constitution: -1
Intelligence: 0
Wisdom: +2
Charisma: 0
Gold: 100



Taka lista grywalnych klas to (wraz z kluczowymi atrybutami):
1. Fighter (STR) - nie trzeba tłumaczyć.
2. Freebooter (DEX + jeden inny w zależności od specjalizacji) - rozbójnicy, miejskie łotry, zawodowe grotołazy. Coś pomiędzy wojownikiem a złodziejem.
3. Thief (DEX) - złodziej tudzież łotrzyk.
4. Assassin (STR i DEX) - zabójca.
5. Ecclesiastic (WIS) - kapłan Jedynego, ale nie taki w płytówce i z buzdyganem, tylko bardziej miotający zaklęciami zakonnik w habicie.
6. Explorer (STR, i DEX) - odkrywca, taki tropiciel, tyle że bez zaklęć.
7. Loremaster (INT i WIS) - Wiedzący, najbliższy odpowiednik dedekowego czarodzieja.
8. Venturer (CHA) - przedsiębiorczy awanturnik, skupiony na organizowaniu wypraw handlowych, negocjacjach, kontaktach.
9. Priestess (WIS i CHA) - pacyfistyczna kapłanka.
10. Shaman (WIS) - pogański kapłan, druid.
11. Witch (WIS i CHA) - guślarki i wiedźmy.
12. Paladin & anti-paladin (STR i CHA) - rycerze stojący po stronie Prawa czy Chaosu.
13. Bard (DEX i CHA) - bardowie, bez zaklęć.
14. Occultist (INT, WIS) - kultysta ciemnych sił.
15. Chosen (konieczne +3 w dowolnym atrybucie) - boski wybraniec.

Klasy są w sumie uszeregowane od najczęściej do najrzadziej spotykanych.

Im więcej atrybutów wymienionych przy danej klasie, tym trudniej ją awansować na kolejny poziom, jeśli nie ma się plusów we wszystkich wskazanych cechach.

Ważne, że wiele klas jest o wiele mniej magicznych, np. bard czy tropiciel nie mają w ogóle zaklęć, paladyni chyba też nie. Żadnych eldritch knightów, arcane tricksterów i innych dziwactw.

Magia jest wredna - nie ma co prawda komórek zaklęć tylko rzuty czy się udało jak w WFRP, przy rzucaniu zaklęć może wydarzyć się magiczna katastrofa, która może pogrążyć całą drużynę (przypadkowe przywołanie wrogich demonów, itp.), rzucanie zaklęć magii czarnej czy nierozważne rzucanie magii szarej powoduje punkty obłędu przekładające się na mutacje fizyczne i szaleństwo, magię trudniej zastosować w walce, bo żeby rzucić zaklęcie bez kar potrzeba minimum dziesięciu minut, brakuje kul ognia, magicznych pocisków i innych durnowatych zaklęć, początkowe zaklęcia są losowane, a w trakcie awansów postacie otrzymują je od mistrzów, bogów, itp. więc również gracze sami nie wybierają czarów. Chyba że znajdą jakieś zwoje, itp. w trakcie przygód lub zaczną tworzyć swoje własne zaklęcia, ale to dopiero na wysokich poziomach, czyli w warunkach PBF pewnie nigdy. Żeby było jeszcze bardziej pod górę list zaklęć czy ich mechanicznego opisu też nie uświadczycie. Magia tajemna jest. :)

99% warsztatowiczów powinno dlatego wybrać którąś z pierwszych ośmiu klas, najlepiej niemagiczną. Akurat w tej grze drużyna samych wojowników radzi sobie równie dobrze a może nawet lepiej niż klasyczne wojownik-kapłan-złodziej-czarodziej. Kolejny raz trochę jak w WFRP, gdzie nie w każdej drużynie musi być czarodziej i kapłan.

Chociaż dokładny party composition nie ma za dużego znaczenia, jak w drużynie brakuje najemników, przybocznych, popleczników, zwierzaków, itp. Zostawiam Was z tym cytatem: :)

Cytat:

How large is your group, and how many characters do they enter the dungeon with? ACKS assumes old-school sized parties of about 6 PCs accompanied by henchmen. My play group here in my home campaign rolls into dungeons with about 12 characters plus a couple war dogs, with another set of mercenaries up top to guard the pack animals and watch over the treasure as its hauled to the surface.
W sesjach stołowych mieliśmy rekord chyba 30 postaci w jednej wyprawie. :D

W świecie gry żeby ułatwić Wam sandboxowanie, zdobywanie kontaktów, zaciąganie rąk do pracy, szukanie questów, zastępstwa, itp. myślę o istnieniu oficjalnej gildii czy kompanii, której będziecie członkami. Jeszcze pracuję nad rozwiązaniami mechanicznymi (żeby organizacja jako całość awansowała z Wami i dawała jakieś dodatkowe benefity), ale motywem fabularnym będzie że zadaliście sobie trud by wyruszyć i poznać losy członków gildii, od których dawno nie było żadnych wieści.

Lord Cluttermonkey 08-07-2020 15:14

To kolejna moja sonda, z której sesja nie wykiełkuje. Chyba się starzeję, bo nie chce mi się odpalać nowych sesji czy kampanii. Tylko sondy lubię sobie popisać. :) Temat do zamknięcia.

Lord Melkor 08-07-2020 15:57

O, a własnie chciałem napisać że jestem wstępnie zainteresowany.;)

Lord Cluttermonkey 08-07-2020 16:03

Cytat:

Napisał Lord Melkor (Post 885197)
O, a własnie chciałem napisać że jestem wstępnie zainteresowany.;)

My to sobie przy stole lub przez roll20 w ACKS pogramy. :)

archiwumX 08-07-2020 16:08

Jeśli się da to chętnie dopiszę się do tego roll20.

Lord Cluttermonkey 08-07-2020 16:13

Mamy pełen skład, ale będę pamiętać.

Lord Cluttermonkey 13-08-2020 18:55

Cytat:

Napisał archiwumX (Post 885200)
Jeśli się da to chętnie dopiszę się do tego roll20.

To teraz zapraszam, chętnie rozkręciłbym drugą drużynę na roll20 w tym samym świecie.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:25.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172