lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Sondy rekrutacyjne (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/)
-   -   Sesja kryminalno - gangsterska z elementami okultystyczno - fantastycznymi (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/19111-sesja-kryminalno-gangsterska-z-elementami-okultystyczno-fantastycznymi.html)

Campo Viejo 15-01-2021 17:59

Cytat:

Napisał GreK (Post 903045)
Lubię prowadzić sesję głębsze. Z drugim dnem. Tak przynajmniej o nich myślę.
Widzę jednak, że jest awersja do storytellingów. Mam to rozumieć w ten sposób, że wolicie jednolinijkowce, szybkie sesje z mechaniką i podejmowaniem decyzji niż rozbudowane fabularnie?

Greku, rozbudowanie fabularne nie stoi w sprzeczności z mechaniką. Czysty storytelling to już nie gra jest fabularna. Raczej wspólne opowiadanie. W grze potrzebne są zasady i element mniejszej/większej losowości, który przejmuje rolę przeznaczenia nad chciejstwo piszącego.

GreK 15-01-2021 19:03

@Campo
Nawet zbierałem się do tego żeby napisać do Ciebie PW jak zagłosowałeś, że nie lubisz storrytella, a przecież czytałem Twoją postać w np sesji Armiela, horror s-f (wybacz ale tytułu nie pamiętam). Dla mnie to był właśnie storytell z elementami mechaniki, która wprowadza pewną losowość. Storytell, bo jednak nacisk był położony na jakość postów, na odgrywanie postaci, na fabułę. To nie były tylko i wyłącznie decyzje czysto teoretyczne i oparcie sesji o mechanikę. Tam było mięso, były emocje. To się przyjemnie czytało.

Armiel z resztą jest dla mnie niedoścignionym wzorem jeśli chodzi o prowadzenie sesji.

Więc tak. Storytell z elementami mechaniki, która jest w tle i nie absorbuje gracza (chyba o tej mechanice w pierwszym poście wspomniałem, może nie dość wyraziście). Tak jak to było u Armiela.

Campo Viejo 15-01-2021 19:37

Może to kwestia różnych definicji. :-) a sesje Armiela, w których ja grałem miały silnik mechaniczny. Na rozliczone deklaracje wyło wrzucane mięso. Dopuszczanie jakiegoś tam poziomu światotworzenia w kwestii świata nie jest przecież niedopuszczalne.
Nie tylko jednolinijkowce lub akapitowce są mechaniczne. Wszystkie sesje Młotka i Śródziemia, które prowadziłem lub prowadzę są mechaniczne, a fabuła, świat i posty są jak najbardziej rozbudowane z dowolnością odrywania postaci głęboko lub płyciej, jak się graczom podoba.
Kiedy napisałeś, że sesja ma być storytellingowa i poparłeś to w sondzie, to zabrzmiało to jak wspólne pisanie, ale z pominięciem jakiejkolwiek mechaniki, rozliczeń, która jest zastąpiona przez wybory prowadzącego i/lub współtworzących posty. Dla mnie wtedy mniej to gra, a bardziej ćwiczenie wyobraźni i warsztatu grafomańskiego :-)

GreK 15-01-2021 19:53

Rozumiem. Jakakolwiek mechanika ma być, żeby było odzwierciedlenie współczynników przydzielanych postaci i jej umiejek, oraz żeby rezultaty działan postaci nie były zależne tylko od kaprysu MG.
Będzie to jednak coś prostego, nie wymagającego od gracza zaangażowania.

Dziękuję za wyoślenie. Będę następnym razem ostrożniejszy nim nazwę sesję storytell em


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:10.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172