lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Sondy rekrutacyjne (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/)
-   -   Feudalna telenowela (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/19251-feudalna-telenowela.html)

Asmodian 16-06-2021 17:36

Da się to poprowadzić w każdym "settingu", ale faktycznie, jest ważny i jakiś musi być. Chociażby aby gdzieś umiejscowić możny ród, i jego możliwości wpływania na otoczenie - najpewniej jakieś będą i wiele postaci będzie mogło spokojnie wymuszać pewne działania otoczenia, a w szczególności NPCów tylko dlatego, że tymi dziećmi/rodziną margrabiego są. Mechanika to rozgrywania mogłaby być pomocna - inaczej może być problem z nadużywaniem mocy.

Zagrałbym bękartem jakby co, ale bez rekruty i jakichś wytycznych odnośnie świata, wytycznych samej sesji, ciężko decydować. Koncept ciekawy i warty przemyślenia.

Z problemów odnośnie sesji i jej rozgrywania widziałbym podobnie jak przedmówcy. Sesja może rozbić się na kilka mniejszych i nie każdy MG to uniesie, szczególnie, że telenowela kojarzy się z pisaniem, i to w sporej ilości. Tempo musiałoby być na tyle spokojne, by móc podogrywać wszelkie dialogi i interakcje między postaciami/NPCami.

Bardiel 16-06-2021 18:16

Dziękuję wszystkim za opinie. Zainteresowanie jest większe niż sądziłem. :)
Oczywiście nie traktuję deklaracji w tej ankiecie jako wiążących. Wiadomo, że jest to tylko taka sonda, służąca do wybadania popytu. Między nią, a konkretną rekrutacją (o ile ta powstanie) może jeszcze wiele się wydarzyć. Myślę, że możemy bezpiecznie założyć, że jest jakieś zapotrzebowanie na tego typu sesje. Jeśli mnie ostatecznie nie uda się nic założyć, to zachęcam innych by korzystać z tego motywu. ;)


Cytat:

Napisał Mike (Post 918702)
Pomysł wygląda fajnie. Grałem w czymś podobnym i mała uwaga, musisz dać solidne zagrożenia zewnętrzne, żeby gracze nie pożarli się za bardzo ze sobą. Cały czas musi być bat nad postaciami by nie doszło przedwcześnie do fali tajemniczych zgonów wśród domowników :)

Cytat:

Napisał Lord Melkor (Post 918760)
Tak, ma to sens, PVP na początku sesji jest dość kontrowersyjne, widziałem już takie rzeczy.:faja:

Osobiście mam nadzieję, że nie tylko zagrożenia zewnętrzne będą trzymać graczy z dala od swoich gardeł. Koniec końców morderstwo na pewno będzie ścigane prawnie, a samo podejrzenie morderstwa na pewno spotka się ze stosowną reakcją otoczenia. Poza tym zakładałem, że postaci będą ambitne - nie jest to równoznaczne z byciem psychopatycznym mordercą, który morduje krewnych (co w większości kultur uważane jest za bardzo ciężką zbrodnię). Jeśli trafi się rodzina psychopatów, oznaczać to będzie że bardzo źle dobrałem graczy do sesji... :rotfl3:

Niemniej rozumiem o co chodzi. Rzeczywiście jest taka opcja, że niektórym PvP wejdzie za mocno.



Cytat:

Napisał Gladin (Post 918744)
Potwierdzam, że brzmi ciekawie. Natomiast wątpię, abym znalazł czas :D

Grałem kiedyś na żywo w system House of the Blooded. Jeżeli masz czas i go nie znasz, to możesz do niego sięgnąć i przeczytać. Może coś ciekawego/przydatnego do takiej sesji tam znajdziesz.

Czytałem skróty i recenzje tego systemu. Nie jestem pewny czy byłby dobrze dostosowany do moich potrzeb, ale może to jeszcze przemyślę. Tak czy inaczej, dziękuję za polecenie.



Cytat:

Napisał Ombrose (Post 918765)
Edit: właśnie przeczytałem resztę komentarzy i zdziwiłem się, że aż dwóch zakładników. A myślałem, że będę taki inny, wybierając coś z końca XD

Zakładnik to atrakcyjna opcja, nie winię Cię. ^^



Cytat:

Napisał Icarius (Post 918807)
1) Da się to poprowadzić w realiach gry o tron na zasadach ASOIAF tak jak była zrobiona tamta sesja. Miałbyś i bardzo klimatyczny świat który wiele osób lubi (w tym ja) no i zasady. Bo póki co nie oparliśmy tego o żadne uniwersum. Mg też nie znał jakoś super reali i nam to nie przeszkadzało. Wystarczy zawęzić miejsce akcji i trochę doczytać o tym konkretnym rejonie.

2) Drużyna w systemie ASOIAF punktami np docie w porozumieniu i naradzie tworzy ród. Co jest i fajne i jednoczące.

3) Mike ma rację jak dasz spiskować graczom w walce o władzę w rodzie to nie będzie "Feudalna telenowela" tylko bardziej spiskowa i krwawa "Gra o Tron" musisz ich solidnie scalić dać zagrożenia z zewnątrz itd... Ewentualnie pogodzić się, że szybko z 6 graczy zostanie ci 2.

4) W zaklinowanej sesji jakoś się dogadaliśmy i obeszło się bez rękoczynów choć i tam ich cień gdzieś majaczył. Mg dał nam jednak pełen luz jeśli chodzi o poczynania postaci... No i jakoś szybko był zszokowany, że na 3 postaci jedna pojechała do Królewskiej Przystani, druga do Reach a trzecia szykowała się do konfliktu zbrojnego na miejscu. To co mnie tam zdziwiło to fakt, że najpierw nie protestował gdy te plany były omawiane fabularnie w sesji a potem wyskoczył z uroczym "Kurde 3 singlowe sesje mi teraz z tego wyjdą?! Nie dam rady dziękuję, kurtyna" Wydawało mi się to wtedy lekko żenujące. Teraz jestem stary i bardziej wyrozumiały ;)

Jest to jakaś możliwość, ale obawiam się że jestem taką osobą, że nie potrafię się nie przejmować własną słabą znajomością realiów. :rotfl3: Niemniej martwię się, że korzystanie z tych realiów uwierałoby mnie w jakiś sposób. Gdybym umiejscowił akcję gdzieś w przeszłości lub w trakcie wydarzeń z książki - gracze wiedzieliby co będzie dalej. Żeby nie wiedzieli, musiałbym umiejscowić akcję PO wydarzeniach z Pieśni Lodu i Ognia. I tu mamy dwa problemy:
- książki niedokończone
- serialowe zakończone kretyńskie
Chyba musiałbym rozejrzeć się za jakimś dobrym fanfickiem kończącym tę sagę i uznać go za "kanon" w świetle sesji.



Cytat:

Napisał Asmodian (Post 918813)
Z problemów odnośnie sesji i jej rozgrywania widziałbym podobnie jak przedmówcy. Sesja może rozbić się na kilka mniejszych i nie każdy MG to uniesie, szczególnie, że telenowela kojarzy się z pisaniem, i to w sporej ilości. Tempo musiałoby być na tyle spokojne, by móc podogrywać wszelkie dialogi i interakcje między postaciami/NPCami.

Nie traktowałbym słowa "telenowela" w tytule tego tematu zbyt wiążąco. To raczej taki click-bait. ;)
Niemniej rzeczywiście interakcje i dialogi byłyby czymś bardzo istotnym w świetle takiej sesji. Tutaj widzę inny problem: że wręcz będę musiał każdemu graczowi stworzyć indywidualny kanał do pisania, który nie będzie publikowany na forum - na wypadek gdyby chciał robić coś, co powinno być poza wiedzą innych postaci i graczy.

Ombrose 16-06-2021 18:46

Cytat:

Gdybym umiejscowił akcję gdzieś w przeszłości lub w trakcie wydarzeń z książki - gracze wiedzieliby co będzie dalej. Żeby nie wiedzieli, musiałbym umiejscowić akcję PO wydarzeniach z Pieśni Lodu i Ognia.
Tak, to największa zagwozdka. Mógłbyś też - jeśli chodzi o linię czasu - prowadzić w chwili rozpoczęcia GOT, przy usunięciu wszystkich członków obecnych rodów i wprowadzenia swoich własnych odpowiedników z zupełnie innymi, własnymi powiązaniami. To wymagałoby jednak trochę pracy po Twojej stronie. Choć mogłoby być w tym również trochę zabawy. Usunęłoby to również historię najnowszą (rebelię Roberta), ale mógłbyś stworzyć swój własny, nowy powód usunięcia Targaryenów. Albo i nadal mogliby panować. Znaczy taki tylko luźny pomysł. Prowadzenie sesji w przeszłości ma ten minus, że trzeba tę historię poznać i dostosować się do niej. A w przyszłości - usuwa to White Walkerów i na dobrą sprawę smoki. Chyba że mówimy o przyszłości "za 5 tysięcy lat".

Gladin 16-06-2021 22:22

Cytat:

Napisał Bardiel (Post 918818)
Czytałem skróty i recenzje tego systemu. Nie jestem pewny czy byłby dobrze dostosowany do moich potrzeb, ale może to jeszcze przemyślę. Tak czy inaczej, dziękuję za polecenie.

Pomyślałem o nim, bo - przynajmniej tak, jak myśmy w to grali - każdy gracz był swego rodzaju magnatem, jednak wszyscy podlegali swojemu seniorowi. Każdemu zależało na pozyskaniu swoich celów, ale nie można było tego robić wbrew narzuconym poleceniom.

Do tego mechanika była podzielona na samo RPG oraz akcje sezonowe - każdy miał ileś akcji do wykonania w sezonie (różna ilość, w zależności od atrybutów) na budowanie, szpiegowanie, rekrutację, plony itd. itp.

Znam to od strony gracza a nie MG i trochę czasu upłynęło, więc nie kreuję się na eksperta. „Mechanika" też była mocno storytellingowa bo gracze tworzyli świat razem z MG (mechanika opisywała ile rzeczy mogą gracze dodać). Tego w sumie najmniej pamiętam, jak to było :)

Generalnie miło wspominam, choć raptem kilka sesji graliśmy. Ale tak jak pisałem - jeżeli masz czas i ochotę. Nie gwarantuję, że cokolwiek przydatnego się znajdzie :)

Luc du Lac 16-06-2021 23:20

ciekawy pomysł - zbliżony do mojego [sonda bardzo przedwstępna]
aczkolwiek, mocno niesprecyzowany ;)

Slan 17-06-2021 17:23

Bardzo ważne może być wspólne tworzenie rodu. To nie dość, że pozwoli się wczuć graczom, to ułatwi życie mg.
Nie jestem pewien, czy got jest idealny. To jednak nie jest do końca seting o intrygach.
Sugeruje się zainteresować się fate 3ed w kwesti mechaniki.

Asmodian 17-06-2021 21:24

Cytat:

zbliżony do mojego
No...niespecjalnie. W każdym razie różnice są dosyć wyraźne. Ty masz w swoim zamyśle coś w rodzaju strategii/RPG/PBF z jakąś mechaniką w której każdy gracz gra jakby do siebie i startują z jednego pułapu. On ma swoistego rodzaju opowieść, pisaną przez wielu graczy którzy w pewien sposób pracują wspólnie, choć każdy może mieć różny na to pomysł, środki i punkt wyjścia.

Cytat:

Nie jestem pewien, czy got jest idealny.
Bardiel wspomniał, że niespecjalnie dobrze zna ten setting. IMO powinien pójść własną drogą i olać setting w którym czuje się źle.

Luc du Lac 17-06-2021 21:35

No to mówię że zbliżony :), aczkolwiek strasznie jestem ciekawy mechaniki pvp.

Setting jest ważny - bo będzie stymulował tło akcji, chyba że MG chce wszytko sam ;)
Można nawet użyć historii Polski ;)

Slan 02-07-2021 19:40

A może ja poprowadzę Birthrighta na 5ed, jest nakładka?

Luc du Lac 03-07-2021 00:01

jakaś tam konwersja jest- ale szczerze to odradzam.
Mechanika gry jest przeujowa :)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:37.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172