MającyKamienia, pozwól, że wyjaśnię Ci to zrozumiale. Bo koledzy zagmatwali (no sorry panowie, ale taka prawa. Zagmatwaliście :P )
Po pierwsze, podręcznik główny, strona 29 i tam masz "Zmiana profesji".
A po drugie, tutaj moje wyjaśnienie:
Tworząc postać, losujesz cechy, z którymi zaczniesz zabawę. Nazwijmy to cechami pierwotnymi. Profesja udostępnia ci rozwinięcia, i zawsze są to rozwinięcia względem wartości cech pierwotnych. Czyli:
pierwotnie wylosowałeś WW=34. Pierwsza profesja daje ci rozwinięcie WW +10. Podróżujesz, przygodujesz, expisz, i rozwijasz WW o te 10, czyli do 44. Potem zmieniasz profesję na taką, która daje ci rozwinięcie do WW+15. Znaczy to, że zamiast rozwinięcia +10 które miałeś z poprzedniej profesji (i wykorzystałeś) masz teraz rozwinięcie +15. Czyli maksymalnie możesz rozwinąć WW do 49. Dlaczego? Ponieważ jest to +15 liczone od wartości cechy pierwotnej. Czyli, jeśli druga profesja miałaby nie +15 a +10, znaczy to, że nie możesz podnieść WW w obrębie tej profesji, jesteś na tym samym poziomie rozwoju.
Dlatego zawsze trzeba zachować wartości cech pierwotnych na karcie postaci - żeby wiedzieć, ile nowych rozwinięć da ci nowa profesja.
Jak zwykle dużo mi słów wyszło, ale mam nadzieję, że rozumiesz już cały mechanizm rozwoju cech.
Tabelkę kosztów rozwoju masz na tej samej stronie (29), jak i warunki do spełnienia aby profesję zmienić, i co faktycznie dostajesz wraz z taką zmianą. |