lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Warhammer Fantasy Role Play (http://lastinn.info/warhammer-fantasy-role-play/)
-   -   Warhammer 4 edycja (http://lastinn.info/warhammer-fantasy-role-play/17620-warhammer-4-edycja.html)

Warlock 07-08-2018 02:22

Jeśli Fate Pointsy działają tak samo jak w poprzednich edycjach, to powiem nawet, że człowiek dużo lepiej wypada od nich... Przynajmniej w teorii ma kilka żyć. ;)

PanDwarf 07-08-2018 02:56

Ktos zrobi warsztaty z 4ed? Jak juz ogarnie system. Dobry poligon i dla graczy i dla mg.

Campo Viejo 07-08-2018 03:16

Warlock, Fate Points działaja podobnie jak kiedyś.
Ilość Fate points = Ilosc Fortune Points

Fate wydaje sie permamentnie jak dawne Punkty Przeznaczenia z czym w można dobie wybrać czy chce się obudzić z guzem w niewoli lub w rowie czy po prostu walczyć/działać dalej (wtedy cudownie unika się zagrożenia i kontynuuje akcje mogąc teoretycznie w jednej rundzie wydawać więcej niż jeden).

Fortune points to po prostu szczęście czyli można użyć do rerola, zmiany inicjatywy etc. Te punkty odbudowują się do poziomu Fate Points po kazdej sesji.


Ciekawe też są Resilience i Resolve points.
Ilość Resilience Points = Resolve Points

Bonusy Resolve wydawane są na pokonywanie mniejszych przeszkód w imię wewnętrznego spięcia pośladów lub eliminowania warunków np. Przez rundę jestem odporny na coś, lub nie działa na mnie mechanicznie skutek odniesionej rany etc.

A Resilience wydaje się do skutków bardziej niebezpiecznych i mniej zależnych np. do uniknięcia mutacji lub pokonania raka bez onkologii ;-)

Resilience można odbudowywać przez osiąganie celów z Motywacji, czyli jakby osiąganie celów życiowych przez pokonywanie przeszkód, rozwój osobowościowy, duchowy, etc.

Wszystkie efy suck w tych bonusach a na dodatek maja ograniczony dostęp do profesji (leśne drastycznie), o ile gracz nie uprosi prowadzącego, co jest dopuszczalne przy kreatywnym przedstawieniu pomysłu na postać.

EDIT: PanDwarf, ja na warsztaty czasu pewnie mieć nie będę, ale jakaś sesje pewnie kiedyś w tej edycji poprowadzę.

PanDwarf 07-08-2018 07:07

sensownie to brzmi.
Czyli jak dotychczas są PPki i Psy a do tego odpowiedniki by wykonać jakąs heroiczną akcje np gdy ktoś cię nadzieje na miecz i złapać go za gardziel i zmiażdżyć krtań tak obrazowo, a drugi do uniknięcia np efektu mutacji.

Rasy powinny się różnić diametralnie, nie tylko sposobem odgrywania, więc dla mnie to na plus. Że jakaś rasa jest OP w ogóle mi nie przeszkadza. Kraś może mieć bonusy goblina,a i tak będę nim grać^^

Avdima 07-08-2018 09:33

Cytat:

Krytyka, że coś jest złe bo jest inne niż...sorry, ale to nie jest nawet konstruktywne.
JAK jest inne. Nieudolnie wygląda próba jednoczesnego lawirowania wokół starego i lubianego systemu a czegoś nowego. Tutaj nie upiecze się dwóch pieczeni na jednym ogniu, albo chcą zrobić zupełnie nowy system, albo niech dadzą stary i sprawdzony. Byle nie takiego potworka.

Od profesjonalnej firmy wydającej systemy rpg oczekują czegoś schludnego i profesjonalnie wyglądającego. Ten wpis o klasach pokazywał coś zgoła innego, bałagan i zagubienie we własnym systemie.

Cytat:

Poziomy sukcesu zyskały ważną rolę, opisując dokładnie efekty testów, jak widać na poniższym obrazku:
Jest coś oprócz tej tabeli? Bo to nic specjalnego moim zdaniem. W 2ed jest opis jak wyciągać poziomu sukcesu i porażki oraz przykłady zastosowania można znaleźć w przykładowej przygodzie.

"Zwykle jednak nie jest to potrzebne do opisu sytuacji" - to cytat z Warhammera 2ed, na samym końcy wspomnianego wpisu. Podoba mi się.

Cytat:

Dzięki temu nawet naukowiec, dzięki skutecznemu testowi nauki (geologia) i obserwacji terenu, może wykorzystać orientację w otoczeniu do zwiększenia szans na trafienie przeciwnika.
To są elementy które mnie najbardziej interesują w nowym systemie walki. Nigdy nie była to mocna strona Warhammera, może nowa edycja trochę walkę rozrusza i doda indywidualności postaciom innej, niż "wojownik A jest lepszy od B, bo ma więcej WW".

Cytat:

wracamy bowiem do absurdalnie potężnych elfów (i w mniejszym stopniu krasnoludów) z pierwszej edycji. Elfy są 2375 PD przed ludźmi bodajże
Muszę to przeczytać po prostu, brzmi okropnie :)

Nie jestem zwolennikiem balansu na siłę, ale taka rozbieżność to ostra przesada.

Cytat:

Balansem jest to, że jest 89% szansy na to, że gracz będzie grał człowiekiem. 5% że niziołkiem, 4% krasnoludem, i po 1% że Leśnym lub Wysokim Elfem
Nie będę się wtrącał do tematu balansu, ale ogólnie to nie jest żaden balans, jeżeli losowość permanentnie nas ustawia lepiej lub gorzej. Jeżeli różnice w rasach są takie, jak 2375 PD, to ktoś się powinien puknąć, a potem przeliczyć wartości każdej rasy w systemie ala RP z Pathfindera (albo PD z Warhammera 4ed).

Cytat:

Ciekawe też są Resilience i Resolve points.
Ilość Resilience Points = Resolve Points
Ten system brzmi bardzo fajnie. Zgaduję, że krasnolud ma tego najwięcej na start?

Cytat:

Resilience można odbudowywać przez osiąganie celów z Motywacji, czyli jakby osiąganie celów życiowych przez pokonywanie przeszkód, rozwój osobowościowy, duchowy, etc.
A ten zaś nie wygląda fajnie. Bleeeeee... Jak ja nie lubię takich mechanik. Powinno się odnawiać po odpoczynku i tyle. Człowiek wyspany i wypoczęty więcej zniesie.

Jedynymi akceptowalnymi przeze mnie nagrodami za odgrywanie postaci są doświadczenie i fabuła (słowo klucz: odgrywanie postaci, a nie szablonu czy słówek kluczy z karty postaci). Szczególnie nie znoszę tych wszystkich systemów motywacji i szufladkowania charakteru, które dają premie mechaniczne.

Warlock 07-08-2018 09:51

Uważam, że świetną alternatywą dla WFRP jest Zweihander, który jest WFRP tylko bez praw autorskich, dlatego pewne elementy zostały delikatnie zmienione. Ten retroklon jest najlepiej sprzedającym się od lat systemem na DriveThruRPG. Otrzymał nagrodę najlepszego systemu roku 2017 nie tak dawno temu i niedługo zostanie wydany jego pierwszy dodatek - Mein Gauche. Wpiszcie sobie w YouTube Zweihander Mein Gauche i obejrzyjcie trailer. Porównajcie arty z podręcznika do czwartoedycyjnego WFRP i odpowiedzcie sobie szczerze gdzie jest więcej Warhammera. Zasady też są genialnie skonstruowane, bowiem odpowiedzialni są za to weterani WFRP, którzy poświęcili temu systemowi cztery lata pracy i tysiące godzin publicznych beta testów. Zweihander to po prostu WFRP done right i jego jedyną wadą jest fakt, że nie mają praw autorskich od Games Workshop. System jednak jest bardzo profesjonalnie wykonany i w o wiele prostszy sposób podszedł do rozwiązywania charakterystycznych dla mechaniki WFRP problemów. Może kiedyś zrobię z tego warsztaty. Sam bym chętnie pograł, bo kusi mnie gra ogrem z Dogs of War. :p

Edit:
Taka ciekawostka. Wiele z rozwiązań Zweihandera znalazły się w WFRP 4 edycji (m.in. możliwość awansu w obrębie jednej profesji). Twórca Zweihandera wysłał C7 podręcznik za darmo, chcąc zapoznać ich z rozwiązaniami, które on i społeczność WFRP wprowadziła do tego systemu. W podzięce dostał kilka banów (najpierw na forum), później jeszcze gdzieś indziej, a jest to osoba, która od samego początku starała się wspierać powstawanie tej edycji dla dobra warhammerowej społeczności.

archiwumX 07-08-2018 10:21

Cytat:

Napisał Campo Viejo (Post 800381)
Kto powiedział że świat ma być sprawiedliwy i każdy równy? To utopia w naszym świecie, tym bardziej w fantastycznym gdzie z założenia stare rasy są od ludzi potężniejsze.

To dlaczego postulujesz, żeby rasa najsłabszych zdominowała całą resztę? Rasa która:
- przegrywa bitwy
- ma wolniejszy rozwój naukowo-technologiczny
- ma gorszy zwiad i wywiad
?

Cytat:

Napisał Campo Viejo (Post 800406)
A jeśli jest to obawa przed nadużyciami powergamingu, to właśnie od tego jest prowadzący, aby umieć takim burdelem zarządzać.

To w mechanice WRFP są do wykręcenia jakieś comba?

Warlock 07-08-2018 10:29

Cytat:

To dlaczego postulujesz, żeby rasa najsłabszych zdominowała całą resztę? Rasa która:
- przegrywa bitwy
- ma wolniejszy rozwój naukowo-technologiczny
- ma gorszy zwiad i wywiad
?
Z tego samego powodu, dla którego skaveny zdominowały cały świat podczas End Times - po prostu szybciej się rozmnaża od konkurencji. ;)

Cytat:

To w mechanice WRFP są do wykręcenia jakieś comba?
Patrz naked dwarf syndrom z WFRP 1 edycji. Co prawda wykręcanie comba, to trochę za dużo powiedziane, ale to wciąż dobry przykład potężnej postaci.

archiwumX 07-08-2018 10:42

Cytat:

Napisał Warlock (Post 800443)
Z tego samego powodu, dla którego skaveny zdominowały cały świat podczas End Times - po prostu szybciej się rozmnaża od konkurencji. :wink:

Między ludżmi, a skavenami w tej konkurencji są gobliny... a startują ze sporym poziomem liczebności.

Cytat:

Napisał Warlock (Post 800443)
Patrz naked dwarf syndrom z WFRP 1 edycji. Co prawda wykręcanie comba, to trochę za dużo powiedziane, ale to wciąż dobry przykład potężnej postaci.

Nie znam systemu, więc muszę zgadywać co to jest ten naked dwarf syndrom... robienie tępego mięśniaka?

Lord Cluttermonkey 07-08-2018 10:43

Balansowanie korzyści mechanicznych fabularnymi wadami było już krytykowane za czasów TSRu. Complete Book of Elves w AD&D 2 też był krytykowany za niemal boskich elfów. Tak się gier po prostu nie robi, niezależnie czy grają w nie dobrzy czy słabi MG i myślałem, że tą epokę RPG ma już dawno za sobą. WFRP niestety zawsze kilka kroków za konkurencją.

Dobrze, że jest Zweihander i drudycja. :)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:27.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172