lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Warhammer Fantasy Role Play (http://lastinn.info/warhammer-fantasy-role-play/)
-   -   Pytania o klasy postaci w Warhammerze. (http://lastinn.info/warhammer-fantasy-role-play/7153-pytania-o-klasy-postaci-w-warhammerze.html)

Macharius 26-02-2010 15:22

Kowal runów nie jest kapłanem jeśli o to ci chodzi. W "Królestwie Magii" czarno na białym stoi czym jest.

Tadeus 26-02-2010 16:32

W dodatku o religii do 2Ed już wyraźnie napisano, że funkcję kapłanów pełnią mędrcy (pewnie podobni do tych opisanych w 1Ed, w Księdze Wiedzy Tajemnej). W każdym razie zajmują się ogólnie rozumianą posługą w społeczeństwie - narodziny, śluby, święta, przechowywanie wiedzy o przodkach/bogach i starożytnej kulturze. Zdecydowanie nie czarują.

A Karak Azgal to porażka na maksa. Krasnale pozwalający innym rasom łupić skarby swoich przodków, biorąc z tego tylko podatek? I do tego tysiące poszukiwaczy przygód, chcących przebijać się przez pustkowia poza cywilizowanymi krainami, by ładować się do jakichś przeklętych ruin? I całe miasto żyjące tylko ze ściąganych z nich podatków? Ten dodatek leci Forgotten Realmsami na kilometr, do czego zresztą twórcy się przyznają. Już Kamienie Zagłady lepiej do Warhammera pasowały.

W każdym razie, tak brzmi oficjalna wersja:

Dwarfs, of course, have their own perspective on the matter of
religion. As they cannot work magic of any kind, excepting their
mastery of runes of course, Dwarfs do not become priests in the
conventional sense. Certainly, there are plenty of Dwarfs, called
Lorekeepers, who bless the babies, recount the tales of their
ancestors, and advise their leaders in times of war, but the very idea
that Dwarfs can channel the power of the Gods directly is utter
nonsense (despite heretical claims to the contrary). It is important
to remember that the Dwarfs view their ancestors as divine entities.
They receive insight from the deeds and actions of those who came
before, which is why it is so vital to Dwarfs to record the heroic acts
that bring them glory and the treacherous betrayals that lay them
low, for it is in these events that the divine speaks.

Kurczak Joe 25-09-2010 22:57

Pytanie o profesje
 
Cześć wszystkim. Mam zamiar Sobie sklecić, postać krasnoluda, który jest inżynierem i posługuję się bronią palną, ale nie wiem czy jest sens, i czy coś takiego jest możliwe. Proszę o pomoc.

Tadeus 25-09-2010 23:29

Jasne że jest sens.

Robisz krasnoluda rzemieślnika i awansujesz go na zaawansowaną profesję inżyniera. Ta ma broń palną wśród zdolności.

Krasnoludzka Gildia Inżynierów z Zhufbar jest chyba najbardziej znaną instytucją tego typu.

W krasnoludzie inżynierze/wynalazcy nie ma nic dziwnego - powiedziałbym nawet, że jest to jedna z bardziej sztampowych i naturalnych kombinacji :)

Aschaar 25-09-2010 23:49

Mogłeś do pełni szczęścia odesłać kolegę do wątku:
W kwestii pomocy w skleceniu


Ale rozumiem, że nie chciałeś autoreklamy wprowadzać...

Kurczak Joe 26-09-2010 11:25

A czy da się takim gościem walczyć?

Sekal 26-09-2010 11:31

Każda profesja potrafi walczyć, tylko, że jedna lepiej, druga gorzej. Za skuteczność w walce odpowiadają głównie statystyki: walka wręcz (jeśli to walka na bliskim dystansie), umiejętności strzeleckie (jeśli na długim), ilość ataków oraz pośrednio: siła oraz wytrzymałość. WW oraz US mniej więcej od 50 oznaczają niezłą walczącą postać, ataki od 2, siła i wytrzymałość 3-4, najlepiej to drugie. Wiadomo, że inżynier czy wcześniej rzemieślnik wojownikami nie są, nie da się tego połączyć - wyjściem jest oczywiście wzięcie jeszcze kolejnej profesji, np. najemnika, który zwiększy odpowiednie statystyki.

Ale to długi rozwój, a postaci tworzy się zwykle początkujące. Dlatego wcześniej powinieneś jeszcze napisać, ile punktów doświadczenia masz do wydania na starcie, ponieważ jeśli to ma być postać początkująca, to będziesz musiał się uzbroić w cierpliwość. :)

Kurczak Joe 26-09-2010 19:03

OK, to według was, jaka najlepsza profesja do walki?

Sekal 26-09-2010 19:41

Zależy jakiej walki.
Do walki "standardowej" z mieczem w dłoni: najemnik lub żołnierz.

W ogóle temat o profesjach już jest, chyba go scalę z tym...

radogost 03-10-2010 10:27

Cytat:

Napisał Kurczak Joe (Post 263818)
OK, to według was, jaka najlepsza profesja do walki?

zależy ile pd ma sie na początku i jakie podręczniki sa dopuszczone
ale ogólnie w walce wręcz najlepsi sa rycerz bretońscy z dodatku rycerze grala, głównie ze względu na swoje chęchy specjalne (błogosławieństwa)
jeśli podstawka to ja osobiście jestem za następującą ścieżką rozwoju wojownik ciężkozbrojny "tank"
giermek->rycerz->rycerz zakonny (białego wilka)

jeśli chcesz być strzelcem to
wojownik klanowy->zwiadowca>->leśny duch ale to jest dostępne dla elfów

ewentualnie można jeszcze wziąć lekkozbrojnego wojownika
rzezimieszek->zwadźca-.> skrytobójca

natomiast jesli chcesz grac krasnalem to chyba najlepsza ejst ścieżka kolejnych zabójców, ale to akurat najgorsze rozwiązanie moim zdaniem bo spotkanie z kolejnymi wyzwaniami raczej skończy się śmiercią
zabójca trolli -> zabójca olbrzymów -> zabójca demonów
oceniam marnie szanse na zabicie samemu olbrzyma bez bardzo mocnych magicznych przedmiotów


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:32.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172