Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Warhammer Fantasy Role Play
Zarejestruj się Użytkownicy

Warhammer Fantasy Role Play Warhammer Fantasy Role Play


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 02-09-2010, 22:45   #1
 
Tadeus's Avatar
 
Reputacja: 583 Tadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemu
Jak zrobić postać do Warhammera (Druga edycja)

Krótki i prosty kurs korzystania z jednego z najfajniejszych narzędzi skrytych w odmętach internetu.

Nie potrzeba żadnych podręczników, znajomości angielskiego, ani samego systemu. Od wieków do wszystkich młotkowych sesji z tego korzystam, więc się wreszcie podzielę

1. Wchodzimy na stronę www.malleus.dk
2. Na górze po lewej wybieramy "Go to Malleus WHFRP"
3. Klikamy na listwę "Character Generator"
4. Na górze wybieramy polską flagę
5. Rejestrujemy sobie konto (bezpłatne i bez reklam, potrzebne, by postać została zapisana na później). Jak nie chcemy się rejestrować, to postać zostanie zapisana tylko do zamknięcia strony, co czasem starcza.
6. Po zarejestrowaniu logujemy się na swoje konto.



7. Na samym dole strony możemy zaznaczyć, z których dodatków chcemy korzystać przy tworzeniu postaci. Warto wcześniej zapytać o to MG. Gdy nie wybierzemy żadnego, wyświetli nam tylko profesje z podręcznika podstawowego - czyli te najmniej udziwnione.
8. By zacząć tworzyć postać wybieramy jedną z pięciu dostępnych ras (prawie nigdy nie można grać ostatnią - Skavenami) i klikamy na boczną kulkę reprezentującą płeć postaci, którą chcemy stworzyć.
9. Otwiera nam się docelowa karta postaci.


Podzielona jest na trzy ramki (na screenie widać tylko dwie górne). Ramki to kolejno:
- Ogólne informacje o postaci plus startowe cechy i startowy przydział zdolności i umiejętności (zależnych od rasy)
- Rozwinięcia cech, umiejętności i zdolności zależne od wybranej profesji
- Ekwipunek
Zajmujemy się nimi po kolei.

10. Dajemy "Edit" w pierwszej ramce od góry.


I znowu mamy trzy ramki.
- W pierwszej możemy sobie wszystko sami uzupełnić albo dać reroll, by nam rzucił.
- W drugiej mamy startowe cechy. Tu znowu możemy dać reroll, by komputer rzucił za nas. Jeśli znamy system i wiemy jakie wartości możliwe są u poszczególnych ras możemy sobie też wypełnić manualnie (jeśli MG pozwala).
- W trzeciej ramce mamy zdolności, które dostajemy na starcie w zależności od wybranej rasy. Tam gdzie jest "must select all" wybieramy wszystkie, tam gdzie "must select 2" dwie dowolne itp.

Na dole mamy jeszcze pola "dodatkowe zdolności" i "dodatkowe umiejętności", ale tych zazwyczaj nie ruszamy. Służą one do modyfikacji dodatkowych, niezgodnych ze standardowym tworzeniem postaci.

Gdy wybierzemy już wszystko, co trzeba, dajemy na dole (albo na górze) Accept (przy zielonym symbolu) i wracamy do strony głównej karty postaci.



11. Teraz pora na wybór profesji. Klikamy na listę profesji (tam gdzie jest akolita) i wybieramy pasującą nam propozycję. Potwierdzamy wybór zielonym ptaszkiem obok.

12. Następnie trzeba będzie wybrać niektóre z umiejętności i zdolności wybranej przez nas profesji. By to uczynić klikamy na jej fioletową nazwę (koło "0xp"). Tym samym przechodzimy na stronę profesji.



Tutaj ekran podzielony jest na dwie części. W jednej mamy tabelkę cech (z okienkami +0), w drugiej listę zdolności i umiejętności.

Jeśli MG w rekrutacji napisał, że na starcie mamy jakieś dodatkowe punkty doświadczenia, to możemy je tutaj od razu wydać. Jedno "+5" albo "+1" kosztuje 100pd. Jeśli nawet MG nic o tym nie wspomniał, to jedno takie rozwinięcie mamy w standardzie za darmo.

Druga część ekranu to umiejętności i zdolności. Widzimy tu już te, które zyskaliśmy na samym początku procesu z rasy, ale i nowe, które możemy dostać z profesji (pod "nowe umiejętności" i "nowe zdolności)". Tam gdzie jest required to complete musimy wybrać wszystkie dostępne. Jeśli jednak jest "x required to complete" to możemy wybrać tylko "x" z dostępnych. Jeśli mamy not required to complete, to wybieramy jedną z pozycji oddzielonych od innych poziomymi kreskami.

Gdy już wszystko tu zrobiliśmy, dajemy znowu Accept i wracamy na główną stronę karty postaci. Teraz koło nazwy profesji zobaczymy liczbę wydanego doświadczenia (xp). W standardzie powinno być 0xp. Bo jedno rozwinięcie, które wzięliśmy jest za darmo.

Jeśli robicie postać standardowo (bez dodatkowych xp od MG), a wyszło więcej niż 0xp, to pewnie popełniliście gdzieś błąd, wybierając za dużo zdolności, umiejętności albo rozwinięć.

UWAGA: W niektórych profesjach niestety jest błąd. Jeśli w danej profesji było na przykład 2 required to complete (albo więcej), to możecie wziąć dwa, ale niestety tylko jeden policzy wam jako darmowy, a za drugi doda już XP. W takich sytuacjach nie kierujemy się zasadą "0xp".



Na głównej stronie mamy teraz też kolumny Umiejętności/Zdolności i Nowe umiejętności/ Nowe zdolności. To pierwsze to to, co już ostatecznie postać ma, to drugie to to, co było do wyboru, ale wybraliście coś innego. Tego nie macie.

13. Na głównej stronie karty postaci mamy ostatnią, trzecią ramkę z ekwipunkiem. Tu już wszystko zależy od tego, czy MG pozwolił wam dobrać sobie dowolnie sprzęt, czy musi być taki, jaki przynależny jest profesji. Jeśli to drugie, to generator wam nie pomoże, bo tych danych tu akurat nie ma. Jeśli jednak wiecie co jest potrzebne, to możecie wszystko dodać do postaci, a generator podpowie wam odpowiednie statystyki sprzętu.

Gdy WSZYSTKO jest już gotowe. Dajecie ACCEPT na samym dole głównej strony karty postaci. Jeśli macie zarejestrowane konto, to ta postać zostanie zapisana na serwerze i logując się, będziecie mieli zawsze do niej dostęp.

W przyszłych odcinkach rozwój i awansowanie postaci. Jakby były jakieś pytania, to proszę pytać w temacie. Się zrobi FAQ
 

Ostatnio edytowane przez Tadeus : 10-09-2010 o 10:47.
Tadeus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03-09-2010, 22:46   #2
 
Tadeus's Avatar
 
Reputacja: 583 Tadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemu
Pora na następną część wesołego poradnika. Tym razem zajmiemy się Cechami i związanymi z nimi skrótami. W końcu wypadałoby wiedzieć, co znaczą wszystkie te tajemnicze oznaczenia w środkowej ramce, które można sobie rozwijać.

Pierwsza linijka

WW - Walka wręcz. Szansa na trafienie bronią białą, pięściami i innymi atakami niedystansowymi.

US - Umiejętności strzeleckie. Szansa na trafienie w czasie strzału (z kuszy, łuku, broni palnej), a także w czasie rzucania przedmiotami (np. nożem).

K - Krzepa. Siła, używana głównie do testów siły odbywających się poza walką.

Odp - Odporność. Wytrzymałość organizmu, głównie do testów poza walką (zmęczenia, mrozu, zatrucia itp.)

Zr - Zręczność. Ale i szybkość reakcji. Przydatna do unikania ciosów, otwierania zamków itp.

Int - Inteligencja. Tu działanie jest chyba jasne. Jeśli wybierzemy mało, to nie wypada nam odgrywać postaci wykształconej.

SW - Siła woli. Użyjemy by nie popaść w obłęd lub nie paść ofiarą wrogiej klątwy. Ogólna odporność psychiki. Przydaje się też czasem, gdy sami chcemy czarować.

Ogd - Ogłada. Używamy gdy chcemy kogoś przekonać/uwieść, bądź kimś dowodzić.

Druga linijka

A - Liczba ataków. W skrócie mówi nam ile razy możemy zaatakować wroga w czasie jednej tury. Wyszkoleni wojownicy mają zazwyczaj więcej niż jeden.

Żyw - Stare, dobre HP. Jak dostaniemy po głowie, a zbroja, ani nasza wytrzymałość nas nie ochronią, to trochę tu odejmiemy. Im mniej, tym bliżej końca

S - Siła. Prawie to samo co Krzepa z pierwszej linijki. Jednak tej używa się do obliczania obrażeń w walce wręcz. Oblicza się ją biorąc pierwszą cyfrę (dziesiątek) z wartości Krzepy.

Wt - To samo, co Siła, tylko w odniesieniu do Odporności, a nie Krzepy. Wytrzymałość na przyjmowane ciosy w walce.

Sz - Szybkość. Prędkość ruchu/biegu. Standardowa u krasnoludów 3, u ludzi i niziołków 4, a u elfów 5.

Mag - Magia. Najczęściej zero. Chyba, że jesteśmy magiem, wtedy od 1 do 4. Ogólny poziom mocy magicznej.

PO - Punkty Obłędu. Dostaje się za traumatyczne przeżycia postaci. Od 10 dostaje się chorobę psychiczną. Lepiej mieć jak najmniej. Chyba, że gramy wariatem. Na forum raczej namawia się graczy do samodzielnego odgrywania narastającego skrzywienia psychiki bez narzucania im konkretnych schorzeń.

PP - Punkty Przeznaczenia. Coś jak następne życia w grze komputerowej. Rzadko używane na forum. Teoretycznie pozwalają odmienić los, by postać przeżyła (niekoniecznie w dobrym stanie), wtedy kiedy powinna zginąć.

Rozwinięcia

Jak widać, pod skrótami Cech i podstawowymi wartościami, które rzucił nam generator, mamy następne wiersze z modyfikatorami.



1. Zdolności. Niektóre zdolności dają nam po prostu plusy do pewnych cech. Czasem w konkretnych okolicznościach. Przykładowy Bardzo silny daje proste +5 do Krzepy.

2. Rozwinięcia wykupione. Jeśli wydamy Punkty Doświadczenia na jakieś rozwinięcie, podnosząc daną cechę (+1/+5) to tutaj nam się to zapisze.

3. Obecna profesja. Każda profesja pozwala nam rozwijać się w konkretną stronę (wydając zdobyte w czasie przygody PD). U profesji wojowniczych będą to cechy związane z walką, u postaci wykształconych będą to cechy umysłowe, a u oszustów i innych kupców Ogłada. Wybierając daną profesję możemy zobaczyć, co pozwoli nam rozwinąć.

U przykładowego akolity(młodego kapłana) ze screena jest to +5 do US, WW, Odp i + 10 do Int, SW i Ogd. Czyli postać o dość uniwersalnym rozwoju. Choć widać, że do intelektualnych cech bonusy są zdecydowanie większe. Jest jeszcze rozwinięcie do Żyw, ale to mają prawie wszystkie profesje, więc o niczym nie świadczy.

Nie jest to więc to co macie, ale to co możecie mieć, gdy zapłacicie za to doświadczeniem.

4. Razem, to rzeczywisty, aktualny stan cech waszej postaci. Po dodaniu modyfikatorów ze zdolności i wykupionych rozwinięć. Z tego korzystam jako MG.
 

Ostatnio edytowane przez Tadeus : 04-09-2010 o 01:57.
Tadeus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09-09-2010, 10:38   #3
 
Tadeus's Avatar
 
Reputacja: 583 Tadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemu
I następna garść detali, które pomóc mogą w dobrym wyborze profesji i zrozumieniu wszystkich niuansów tworzenia postaci.

Oto podstawowe profesje, jakie można wybrać nie zaznaczając dodatków:

Akolita | Banita | Berserker z Norski | Chłop | Ciura Obozowa | Cyrkowiec | Cyrulik | Fanatyk | Flisak | Giermek | Gladiator | Goniec | Górnik | Guślarz | Hiena Cmentarna | Kanciarz | Kozak kislevski | Leśnik | Łowca | Łowca nagród | Mieszczanin | Mytnik | Najemnik | Ochotnik | Ochroniarz | Oprych | Paź | Podżegacz | Porywacz Zwłok | Posłaniec | Przemytnik | Przepatrywacz | Przewożnik | Rybak | Rzecznik Rodu | Rzemieślnik | Rzezimieszek | Skryba | Sługa | Strażnik | Strażnik dróg | Strażnik pól | Strażnik więzienny | Szczurołap | Szermierz estalijski | Szlachcic | Śmieciarz | Tarczownik | Uczeń czarodzieja | Węglarz | Włóczykij | Wojownik klanowy | Woźnica | Zabójca trolli | Zarządca | Złodziej | Żak | Żeglarz | Żołnierz | Żołnierz okrętowy
(źródło Fantasypedia)

Banita - Robin Hood. Skazali cię za jakieś przestępstwo na wygnanie, więc ukrywałeś się w pobliskim lesie i napadałeś na ludzi.

Berserker z Norski - to taki nordycki barbarzyńca z mroźnej północy, spoza Imperium. Wiking wpadający w szał.

Ciura obozowa - osoba włócząca się za wojskiem i zajmująca potrzebami żołnierzy. Wyrywanie zębów, gotowanie, szycie, a może więcej...

Cyrulik - medyk dla ubogich, znachor.

Fanatyk - Stracił wszystko w życiu i pozostała mu już tylko fanatyczna walka ku chwale jego boga. Prawie wariat. Nie jest duchownym.

Guślarz - wiejski, nielicencjonowany czarodziej. Mają zwyczaj płonąć na stosach.

Hiena Cmentarna - Tomb Raider. Tylko, że w Imperium za włamywanie się do cudzych grobowców wieszają na najbliższym drzewie.

Kozak Kislevski - Szabla do wynajęcia z ruskim akcentem i temperamentem, zza wschodniej granicy Imperium.

Łowca = myśliwy.

Porywacz Zwłok - podobnie jak hiena cmentarna, tylko zamiast błyskotek handluje samymi ciałami. Podobne konsekwencje, tylko klienci mają trochę mroczniejsze potrzeby.

Przepatrywacz = zwiadowca.

Przewoźnik - prawie to, co flisak. Zarabia pływając po jednej z wielu rzek Imperium.

Rzecznik Rodu - tylko dla elfów. Dyplomata jednego z elfich rodów.

Strażnik Dróg - Texas Ranger. Patroluje trakty, robiąc za mobilną policję na odludziach.

Strażnik pól - tylko dla hobbitów. Obrońca ich sielankowej krainy z zamiłowaniem do ciskania pociskami z procy.

Szermierz estalijski - Adept jednej z egzotycznych, zachodnich szkół wyrafinowanej walki rapierem. Dla ludzi w Imperium trochę dziwny, częściowo ze względu na modne ciuszki.

Tarczownik - Tylko dla krasnoludów. Wojownik specjalizujący się w obronie podziemnych grot i tuneli.

Wojownik klanowy - Tylko dla elfów. Taki tam uniwersalny leśny wojownik jednego z elfich klanów.

Woźnica - raczej nie z tych wożących ziemniaki na targ. Zaprawiony wyga przeprawiający się przez niebezpieczne imperialne trakty.

Zabójca Trolli - tylko dla krasnoludów. Zawiódł swoich rodaków i teraz pragnie już tylko chwalebnej śmierci. Będzie szukał jak najpotężniejszego przeciwnika, by w boju z nim zaznać wreszcie ukojenia.

Wymieniłem tylko nazwy mogące budzić wątpliwości. Jak widać, jest tu też pełno normalnych, codziennych zawodów. Jest to jak najbardziej zgodne z duchem systemu. Tutaj bohaterami zostają ludzie przypadkowi - kowale, rybacy, szczurołapy. Taki już jest Warhammer.

Warto zaznaczyć, że Imperium z kultury jest mocno germańskie, więc i wybrane przez was imiona ludzi powinny być z tym zgodne.

***

A jak to wygląda z innym krajami? W końcu nasza początkująca postać może posiadać o nich znaczną wiedzę, znać tamtejszy język, a nawet stamtąd pochodzić.

Kislev to Ukraina, Rosja i sarmacka Polska, wymieszane i odbite w krzywym zwierciadle. Mamy tu Kozaków, bezkresne stepy, carycę, husarię, wódkę i kvass, niedźwiedzie, a także ognisty słowiański temperament.

Norska to mroźna, mordercza Skandynawia, zamieszkiwana przez plemiona barbarzyńców-wikingów. Niektóre z nich czczą bogów Chaosu.

Bretonia to arturiańska Francja. Błędni rycerze, ballady o chwalebnych czynach i poszukiwanie Świętego Graala. Na honor! Niezłe tam są jazdy...

Księstwa Graniczne to szara strefa. Ziemia niczyja. Tutaj państewka powstają i upadają każdego dnia, a każde z nich może być zupełnie inne od ziem sąsiada.

Estalia to Hiszpania z modą na wyrafinowane szkoły fechtunku, piękne bufiaste stroje, makijaż i perfumy (dla kobiet i mężczyzn).

Jałowa Kraina. Bagienny nieciekawy teren, który kiedyś należał do Imperium. Teraz jest samodzielny. Jedyne co znajdziemy tam istotnego, to największy port Starego Świata - Marienburg. Niezależne miasto z kulturą podobną do holenderskiej.

Tilea to wiecznie skłócone włoskie państwa-miasta, bale maskowe, trucizny i skrytobójstwa. Teren mający olbrzymie zapotrzebowanie na zagranicznych najemników.

Imiona bohaterów pochodzących z tych krajów można wybrać takie, jakie znamy z ich prawdziwych odpowiedników.


***

I ostatnia rzecz - system monetarny. Jest pokręcony, bardzo niepraktyczny, ale... ma konkretny, historyczny klimat

Jedna złota korona = 20 srebrnych szylingów
Jeden srebrny szyling = 12 miedzianych pensów

Jedna złota korona = 240 miedzianych pensów

Proste, nie?
 

Ostatnio edytowane przez Tadeus : 10-09-2010 o 15:08.
Tadeus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-01-2011, 20:13   #4
 
Posan96's Avatar
 
Reputacja: 0 Posan96 nie jest za bardzo znany
Wszystko fajnie, ale mam jedno małe pytanie..

Jeśli MG karze nam wysłać KP na swojego maila , to jak to zrobić?? Trzeba kopiować do worda, czy jest jakiś inny sposób???
 
Posan96 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02-02-2011, 07:37   #5
 
Tadeus's Avatar
 
Reputacja: 583 Tadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemu
Ja robię zazwyczaj kopiuj i wklej list umiejętności i zdolności.
A cechy to już jak ci wygodniej. Ja robię screena, wycinam tabelkę i wklejam jako obrazek. Możesz je też po prostu spisać na zasadzie:

WW 45
US 22
K 28
itd.

I tak w karcie postaci w sesji, jeśli się dostaniesz, będziesz musiał jeszcze raz wypełnić pola.

Jeśli masz odpowiednio tolerancyjnego MG to możesz mu nawet dać tylko login i pass do swojego konta na malleusie, by zerknął, czy jest ok. Przy rekrutacji i tak tylko patrzy, czy postać jest nieprzegięta, a w czasie sesji korzysta już z karty postaci sesji.
 

Ostatnio edytowane przez Tadeus : 02-02-2011 o 07:40.
Tadeus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:25.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166