Cytat:
|
Ja też poza trójkę nie wyszedłem (poza tym, że słyszałem o zmianach w FR). A planarnych Żydo-Ormian pewnie nie brakuje, to raczej z klientami z Pierwszego licho. |
Pytanka Cześć. Ostatni zacząłem grać w gry fabularne razem z kolegami. Aktualnie korzystamy z ,,D&D - gra przygodowa", ale mam kupiony podręcznik gracza i bestiariusz w wersji 3.0. Jako pierwszy uczę się z podręcznika, jestem gdzieś na setnej stronie i problem w tym, że mało co rozumiem. Starałem się to jakoś pojąć i nie wiem co dalej. Próbowałem zrobić kartę postaci, możecie powiedzieć czy jest dobra ? http://oi44.tinypic.com/eu1qg2.jpg Jeszcze parę pytań: 1. Co odpowiada za test ataku na karcie ? 2. Czym się różni w broni suma premii do ataku, a obrażenia ? 3. Wszystko powinienem ogarnąć w miarę czytania ? 4. Po której sesji, będziemy mogli się uważać za graczy, którzy jakoś dają radę na sesji i prowadzą ją płynnie. 5. Potrzebny jest nam podręcznik mistrza podziemi ? 6. Jak to jest z przedmiotami ? Z tego co patrzyłem to nie ma aż tak dużo broni w książce. Mamy je wymyślać, czy są zapisanie gdzie indziej ? 7. Każdy gracz ma mieć komplet kości ? 8. Tą postacią wyżej, z początkowym, zalecanym ekwipunkiem, tak testo zabiłem 10 goblinów na raz bez straty PW. To normalne ? Jak na razie to tyle. Byłbym wdzięczny za odpowiedź na wszystkie pytania. |
Odpisuje z telefonu, więc tylko na niektóre pytania - nie otworzę karty np. 1. Za test ataku odpowiada rzut kością, do którego dolicza się modysifatory wynikające z używanej broni i to porównuje ze stopniem trudności określonym przez DM. 2. Suma premii do maksymalny bonus do ataku (doliczny do siły samej broni). Obrażenia są zawsze niższe ponieważ odejmuje się zbroję i modyfikatory przeciwnika. 3. Przydałoby się. Można jeździć samochodem nie znając znaków, ale nie jest to polecane ;) 4. To zależy od graczy. Nie ma reguły (i jest to średnio ważne, jeżeli gra sprawia wam radość). 5. Tak. Jest to podręcznik dla prowadzącego zawierający informacje, których nie ma w podręczniku gracza. 6. Są w innych podręcznikach (np. w podręczniku mistrza, w księdze broni i ekwipunku). Bronie można również tworzyć, ale nie polecam tego początkującym graczom. 7. Powinien. Nie jest to jakiś straszny wydatek, a przyspiesza to rozgrywkę. 8. Hmmm? A na pewno dobrze policzyłeś obrażenia? Walka jest - jak pamiętam dobrze rozpisana w podręczniku - tylko, ze nie dam głowy czy w gracza czy w DM... Jakby co to pisz. |
Z tymi testami ataku, chodziło mi co na karcie postaci odpowiada za test ataku. Tzn. bonusy do niego. Pancerz ma kolumnę KP, inicjatywa też. A bonus do testu ataku gdzie mogę znaleźć ? Co do 8, po prostu miałem 17 KP (z ekwipunkiem) i gobliny nie mogły się przez niego przebić. I nie wiem, czy po prostu coś źle zrobiłem w karcie, czy gobliny nie stanowią zagrożenia na 1 poziomie. Jeszcze z tym atakiem. Skąd wiem jaką mam premię do ataku i jak to działa w walce, jeżeli np. broń ma obrażenia 1k6, a premię do ataku +2. Ile wtedy zadaję obrażeń ? |
Cytat:
Ja akurat grałem w 3.5, a nie 3, ale to o czym mowa raczej się nie zmieniło. Pierwszy rzut oka na KP mówi: nie masz wypełnionych rzutów obronnych. Modyfikator z cechy zawsze się uwzględnia, więc do rzutu na refleks i wolę też masz plus. Co do testów ataku: Twój modyfikator do testu ataku składa się z bazowej premii do ataku, premii z siły (w przypadku dystansowych ze zręczności) i premii z broni. W Twoim przypadku masz bazową +1, z siły +3 i z broni +2. Razem +6. Rzucasz więc k20+6. Jeśli wynik wyrównał lub przekroczył KP przeciwnika - trafiłeś, jeśli nie - pudło. Jeśli trafiłeś, to zapominasz o tym co wyliczyłeś przed chwilą i ile wyrzuciłeś, a rzucasz na obrażenia. Tym razem uwzględniasz wyłącznie modyfikator z siły. Przy broni masz zapisane obrażenia 1k6, więc rzucasz k6 i dodajesz 3 (za siłę). To co wyszło dostaje przeciwnik. Gdyby broń miała przy obrażeniach napisane k10+2, to rzucałbyś k10 i dodawał 5 (+2 z broni, +3 z siły). Mogą się jeszcze pojawić modyfikatory i do ataku (test na trafienie) i do obrażen np. z atutów (np. skupienie na broni), ew. działających czarów, okoliczności i fafnaście innych. Ale wtedy masz wyraźnie napisane do czego plus i kiedy. Mam nadzieję, że da się zrozumieć to co napisałem. |
Może jeszcze tu zajrzysz pomimo, że moja odpowiedz pada dość późno. 1. Bazowy Atak + Premia z atrybutu (siła w walce wręcz i zręczność przy broni strzeleckiej) + rzut k20 2. Premię do ataku dodaje się do rzutu kością w celu ustalenia czy twój atak był skuteczny a obrażenia broni (+ ewentualny bonus z siły) określają jak silny był to atak. 3. W miarę czytanie, wątpię. Najlepiej rozegrać kilka przygód, wtedy zaczniesz rozumieć dokładnie zasady. Oczywiście najlepiej by było z kimś kto już je zna... ale jak się nie ma co się lubi... 4. Sami to zauważycie kiedy już się stanie. :mrgreen: 5.Na upartego można grać mając tylko podręcznik gracza, ale zdecydowanie łatwiej jest z pełnym zestawem podręczników. I mniej kłótni między graczami i mistrzem. 6. Odpowiedz na oba pytania brzmi, tak. Są w innych podręcznikach opisane ale nic nie stoi na przeszkodzie aby wymyślać własne. 7. Zależy czy jesteście przesądni. Z mojej praktyki wynika, że 1 komplet wystarczy na całą grupę. 8. O ile się nie mylę to krasnoludy przechodzą specjalne szkolenie bojowe w walce z miedzy innymi goblinami, więc mogło ci się to udać. Jeśli chcesz mogę rozpisać Ci przykładową walkę i wyjaśnić co skąd się bierze. |
To ja mam pytanko na szybko, bo - przyznam - nie mam czasu przebijać się przed podręcznik ani google. Tworząc postać na 1 poziomie, ale mając rasę z dostosowaniem - przykładowo drowa, bodaj +3 - to profesyjnie robię go na 1 lvlu, prawda? Ale jako postąc jest na 4 lvlu...? Czy więc coś z tego czwartego dostaje, czy mechanicznie to jest 1 lvl + bonusy rasowe? |
Pierwszy poziom i bonusy, uzyskuje doświadczenie jak postać 4. poziomu (przy zalozeniu dostosowania poziomu +3) W 3.5 niektóre takie rasy (szczególnie z księgi potworów) miewają dodatkowe kości wytrzymałości, premie do ataku i rzutów obronnych, ale jest to wymienione w cechach rasowych wtedy. Notabene trzeba uważać, bo często są niezbalansowane mimo dostosowania poziomu. |
To ja rozszerzę. Jeśli w rekrutacji jest "max. 1 lvl" to w takim razie mogę wziąć postać z rasą +1 LA ? Zaczyna ona wtedy na zerowym poziomie? Czy jak? |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:54. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0