lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Zrujnowana Twierdza (http://lastinn.info/zrujnowana-twierdza/)
-   -   Dedekowcy vs. Undedekowcy na arenie (http://lastinn.info/zrujnowana-twierdza/351-dedekowcy-vs-undedekowcy-na-arenie.html)

Kos(A) 27-02-2005 20:58

Dedekowcy vs. Undedekowcy na arenie
 
Tutaj okazja nastąpi do wykazania co mówi społeczeńśtwo.

Niechaj opowiedzą się dwie strony: zwolennicy i przeciwnicy systemu D&D.

Niech temat zasypie lawina argumentów.
Niech rozpęta się piekło :twisted:

[glow=red:e4de77e116]Kos(A)[/glow:e4de77e116]

Tordis 27-02-2005 21:19

Tak się składa, że należę raczej do zwolenników, niż przeciwników. Wprawdzie nie uważam, że D&D to jedyny słuszny system, ale też nie sarkam na niego i nie wieszam na nim psów, jak to robią niektórzy. Co ciekawe, większość z tych niektórych w D&D grała raz, może dwa, albo nie grała w ogóle. Pewnie, są i tacy, którzy potrafią podać konkretne argumenty przeciwko D&D, ale większość ogranicza się do stwierdzenia "Bo ten system jest be i już", a potem dodaje, że mechanika kiepska, że turlanie na okrągło, że to system dla munchkinów, a nie dla rasowych erpegowców.
Czyżby?
Po pierwsze, mechanika d20 wydaje mi się jedną z najprostszych, najszybszych i najwygodniejszych, z jakimi się spotkałam. Owszem, nie jest całkiem realistyczna. Ale jeśli ktoś chce realizmu, to po kiego diabła gra w RPG? Nie lepiej wyjść z domu - i szukać realizmu w życiu?
Po drugie, turlanie. W tej kwestii wszystko zależy od MG i od graczy. Chcą turlać? Proszę bardzo. Ale nic nie stoi na przeszkodzie, by niektóre rzeczy załatwiać narracją i odgrywaniem. Wystarczy się tylko umówić i ustalić sobie to i owo.
Munchkinizm? Zdarza się w każdym systemie. Nawet w tym ultramrocznym Wampirze, w którym rzecz idzie niby o walkę z wewnętrzną bestią, a tak naprawdę - o szóstą kropkę na akceleracji.
To na początek. Czekam na kontrę :)

Kos(A) 27-02-2005 21:44

W pierwszej salwie kontry nie będzie, będzie za to poparcie i aprobata.

Niepodważalnym faktem jest to, że przyswajalność oraz "fajność" każdego systemu zależy w wielkiej od MG oraz od graczy. Jednak D&D jest zdecydowaniem dodatkowym filarem dla obu stron. Pozwala bowiem wszelkie niedogdności roztrzygnąć za pomocą mechaniki, a graczom pozostawić czyste pole do imaginacji. Im bardziej wprawieni gracze oraz prowadzący, tym mniej pola pozostawią mechanicy tworząc tym samym nowe pole dla fabuły, w tej kwestii nie ma wątpliwości i osoby, które jako argument przeciw D&D używają nadmiar mechaniki w tym punkcie pozosawieni zostają sami sobie oraz swemu doświadczeniu w kontaktach z RPG.
Wyczekujemy dalej... :lol:

fleischman 27-02-2005 22:55

W sumie każdy gra w to co lubi.
Ja grałem w DnD na początku ale jakoś się wypaliłem.
Wolę konwencję non-heroic. Przerzuciłem się na L5K i na Deadlands.
No ale nie o tym.
Każdy gra w to co mu pasuje. Ktoś lubi Fantasy i heroicki? Nie znajdzie lepszego systemu niż DnD, który na dodatek jest bardzo elastyczny i ma mnogość światów (Planescape, Ravenloft, dla każdego coś miłego).
Nie lubisz fantasy i heroic? To nie graj w DnD tylko zaszyj sie tym co lubisz.
Naprawde grałem w DnD i mucha nie siada na systemie, tylko jakoś zacząłem grać w coś innego :D

Kos(A) 02-03-2005 15:31

Jednak cos jest przyczyna tak czestego zrywania z jednym z pierwszych i najlepszych systemów RPG. Pytanie które wam stawiam to: Co jest tą przyczyną :?:

Kos(A)

Klauth 02-03-2005 18:26

Według mnie przyczyną odchodzenia od systemu d20 , w tym przypadku DnD, jest to że jest to właśnie pierwszy, a co za tym idzie stary, system. Posiada on kilka błędów ( między innymi zbroja :) ) . Wyszło kilka dodatków np. "księga i krew". Mimo to nie usuwają one tych kilku błędów. Osobiście bardzo lubię ten system ponieważ jest to pierwszy system w jaki grałem.

Podzielam również teorie fleischmana, że system DnD jest wręcz idealny.

Moryc Żółw 02-03-2005 19:19

Bo chce się spróbować czegoś innego? Ja wolę Japońskie klimaty, więc od niedawna pogrywam w l5k. Wiem że dla takich jak ja zostało l5k przerobione na k20 (dodatek Krainy Wschodu, czy jakoś tak), ale wolałem przy okazji poznać nową mechanikę. Ja też sądzę, że DnD jest niemalże idealne.

maceq 02-03-2005 19:28

A ja w sumie nie wiem co amm napiusac... w sumie wpoisalem w ulubionym systemie DnD bo w to sie teraz bawie ale milo wspominam (i mam podejrzewam ze napewno do tego kiedys wroce) WoD (szczgulnie Wilkolaka i Wright'a) oraz starego i dobrego (na samym poczatku co prawda bo zasady sa kapke za proste) Warhamera... wiec nie zamierzam opowiedziec sie po zadnej ze stron...

Kos(A) 02-03-2005 19:29

Opinia niemal zgodna, DnD - idealny system, zrównoważony i dopracowany mechanicznie. Nie znalazł sie nikt kto podważyłby te opinię i właśnie tutaj uzyskaliśmy najprawdziwszy wizerunek DnD w świecie. Jednak co powiedziec można o fabule gry? Czy system ten ułatwia czy utrudnia prowadzenie mistrzowi? A może w jakiś sposób zakłóca pracę graczom? Jak prezentują się światy fantasty wydane pod Dungeons & Dragons? Oto wielka saga pytań D&D :lol:

Pozdrawiam, Kos(A)

fleischman 02-03-2005 20:10

Nie powiedziałem, że DnD jest systemem idealnym, tylko, że nie znajdzie lepszego systemu ktoś kto lubi heroic fantasy.
Nie mam mu nic do zarzucenia ponieważ poprostu na mnie nie działa... Nie dla mnie ten system.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:06.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172