Cytat:
Oho, ale mam fajny wynik, dodam jeszcze +7 do siły i mam tego smoczka w garści, ahoj panowie ubiliśmy go czterema strzałami co za szczęście.
|
Zły przykład. Nie sprawdza się w każdym systemie. W sporej części RPGów nawet jak mamy dosyć mocno rozwinięte postacie to wiele potworów wciąż jest dla nas bardzo groźnych i nie da się założyć że sobie kulniemy, dodamy modyfikator i wygraliśmy.
Cytat:
W sesjach nie-online niektóre osoby zapominają o włączeniu opisu, gdyż za bardzo cieszą się wynikiem kostki.
|
Więc trzeba im przypomnieć. W końcu gramy przede wszystkim w gry role-playing
Cytat:
Tego nie powiedziałem. Człowieku....
To już było z innej beczki, po prostu skrytykowałem ludzi z nudów co nie chcą włączać historii swojej postaci a tworzą postacie tylko po to by mieć fajne bonusiki.
|
W takim razie przepraszam, źle zrozumiałem.
Ale było jakoś oddzielić tą wypowiedź.
Jeśli ktoś mi odstawia tak że porobi sobie statystyki a nie chce mu się/"nie ma czasu" stworzyć historii postaci i reszty zaplecza fabularnego to po prostu z tym kimś nie gram. Nie informuje go o najbliższej sesji i tyle. Może to brutalne ale skuteczne.
Jaki tam Pan
nie lubię jak tak się do mnie mówi
Cytat:
Nigdy nie byłem, nie jestem i nie będę PowerGammerem.
|
To teraz musimy rozróżnić co jest powergamingiem a co optymalizacją postaci. Moja osobista definicja jest taka że powergamer tworzy wymaksowaną postać a olewa tło fabularne. I to jest zło i tego nienawidzę. A optymalizuje ktoś jak sobie wymaksuje postać ale jeszcze dorobi fajną historię i resztę. I to jest dla mnie jak najbardziej w porządku, to jest normalne że ktoś chce grać dobrą postacią a nie łajzą która nic nie umie.
Cytat:
Sesja storytelling często mają miejsce nawet w jednej lokacji np. w zamtuzie, gdzie postacie zamiast walczyć rozmawiają.
|
Ale co tu przeszkadzają kostki? Wystarczy używać ich wtedy kiedy trzeba. Tylko w krytycznych sytuacjach kiedy coś ważnego się waży. Tak żeby nikogo nie dało się posądzić o stronniczość (zdarzało mi się grywać u MG którzy uparli się że oni nie dadzą się przekonać i nijak nie szło grać).
Cytat:
Dokładnie, pokula i pododaje bonusiki.
|
Ano nie, w walce trzeba jeszcze myśleć taktycznie. Trzeba tak obmyśleć wszystko żeby te bonusiki dostać.