Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Pozostałe systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Pozostałe systemy RPG Wszystko o systemach nie wymienionych w pozostałych działach


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 17-05-2009, 00:25   #1
 
Macharius's Avatar
 
Reputacja: 116 Macharius wkrótce będzie znanyMacharius wkrótce będzie znanyMacharius wkrótce będzie znanyMacharius wkrótce będzie znanyMacharius wkrótce będzie znanyMacharius wkrótce będzie znanyMacharius wkrótce będzie znanyMacharius wkrótce będzie znanyMacharius wkrótce będzie znanyMacharius wkrótce będzie znanyMacharius wkrótce będzie znany
[Promocja systemu] Warhammer 40 000 Roleplay: Dark Heresy



Ponad sto wieków temu Imperator zasiadł
w bezruchu na Złotym Tronie Ziemi. To on,
z woli bogów jest mistrzem ludzkości i władcą
milionów światów dzięki potędze swych
nieprzeliczonych armii. Jest gnijącym trupem
zasilanym przez niewidoczną moc pochodzącą
z czasów Mrocznej Ery Technologii. Jest Umarłym Panem
Imperium któremu codziennie poświęcane
są tysiące dusz, dla którego krew jest pita
i mięso zjadane. Ludzka krew i ludzkie mięso -
ponieważ z nich stworzone jest Imperium.

Być człowiekiem w tych czasach to znaczy być
jednym z niepoliczalnych miliardów. To znaczy żyć
w najokrutniejszym i najkrwawszym reżimie jaki
można sobie wyobrazić. To jest wszechświat w którym
możesz zacząć żyć już dziś - jeśli się ośmielisz - ponieważ
jest to mroczna i straszna epoka, gdzie znajdziesz
niewiele wygody czy nadziei. Jeśli zamierzasz wziąć udział
w tej przygodzie, przygotuj się. Zapomnij o potędze technologii,
nauki i humaniźmie. Zapomnij obietnic postępu i zrozumienia,
ponieważ nie ma pokoju pomiędzy gwiazdami,
istnieje tylko wieczność mordu i rzezi i śmiech
spragnionych bogów.

Jednakże wszechświat jest wielkim miejscem i cokolwiek się stanie,
nie zostaniesz przegapiony.


[media]http://www.youtube.com/watch?v=JD80dDuQokA[/media]

"Wszechświat posiada wiele grozy którą może na nas rzucić. To nie jest koniec naszej walki. To jest dopiero naszej krucjaty która ma zbawić Ludzkość. Bądźcie wierni! Bądźcie silni! Bądźcie czujni!" - słowa przypisywane Imperatorowi

Ostatnimi czasy przeglądałem temat w którym ludzie zamieszczają nazwy systemów lub koncepty sesji w których chętnie by wzięli udział. Ba, sam nawet w tym temacie napisałem posta. Całkiem sporo osób chciało wziąć udział w sesji osadzonej w uniwersum Warhammera 40 000. Cóż, mogę wam obiecać że będziecie mieli okazję ale nie o tym chciałem teraz pisać. Postanowiłem wziąć przykład z Tadeusa i jego tematu o Gasnących Słońcach i opowiedzieć wam o czterdziestym millenium. Otóż świat przedstawiony w podręcznikach do tego systemu bitewnego oraz RPG jest moim ulubionym światem fantastycznym. Mroczny, gotycki, ponury, czasami także epicki i przepełniony chwalebnymi zwycięstwami oraz szlachetnymi uczynkami.

Świat Warhammera 40 000 został przedstawiony w podręczniku który nosił tytuł Warhammer 40 000: Rogue Trader, miał on premierę w 1987 roku i został napisany przez Ricka Priestleya. W samych swych początkach istnienia WH40K miał być tylko żartem Games Workshop, z okazji urodzin Warhammera Fantasy Battle postanowiono jako żart wydać parę figurek Kosmicznych Elfów, Kosmicznych Orków, wojowników kosmicznego Imperium i parę innych. Pomysł żartu w głowie Ricka przerodził się jednak w pomysł stworzenia całkowicie nowej gry, osadzonej w futurystycznym świecie który jednakże przypomina mroczne średniowiecze. Napisał on wyżej wspomniany podręcznik który był dawał nam okazję grać w coś będące połączeniem RPG i bitewniaka, jednakże żadnym z tych dwóch nie było w pełni.

Pomysł jakim był Warhammer 40 000 przyjął się wśród fanów gier tej firmy bardzo dobrze, szybko też zdobył nowych fanów. Powstawały kolejne podręczniki i edycje, dziś możemy doliczyć się już piątej edycji systemu bitewnego. Kiedy wydawano jego drugą edycje postanowiono odejść od pomysłu erpego-bitewniaka i zrobiono samego bitewniaka. I tak fanom kazano czekać na system RPG osadzony w tym świecie całe dwadzieścia lat.

Warhammer 40 000 miał potencjał, miał ciekawy świat i dobrze rozpisane zasady, szybko zdobył fanów, na dodatek zdobył ich więcej niż Warhammer Fantasy Battle, to w świecie Warhammera 40 000 osadzone były pierwsze powieści wydawnictwa Black Library (konkretnie była to książka Space Marine Iana Watsona).


"Otwarty umysł jest jak forteca której wrota są rozwarte i niechronione" - Kronikarz Isador Akios z zakonu Krwawych Kruków Adeptus Astartes.

W 2008 roku wydawnictwo Black Industries wydało system Warhammer 40 000 Roleplay: Dark Heresy oraz zapowiedziało kolejne dwa - Rogue Trader i Deathwatch. Wydawca ten zdążył wydać parę dodatków (Character's Folio, GM Kit, zbiór przygód Purge the Unclean oraz The Inquisitor's Handbook zawierający to co nie zmieściło się w podręczniku podstawowym). Potem jednak ze względów finansowych Black Industries powzięło decyzję o zamknięciu interesu. Cisza trwała jednak krótko, okazało się że interes wykupiło wydawnictwo Fantasy Flight Games znane z planszówek oraz paru erpegów na mechanice d20. Kiedy dyskusja o tym czy Warhammery mają być przekonwertowane na d20 ucichły (wydawnictwo zaprzeczyło zamiarom konwersji oraz szykowania kolejnych edycji) przez jakiś czas trwała cisza. Potem FFG ruszyło z machiną wydawniczą, zrobiono dodruk podstawki do Dark Heresy oraz paru dodatków już wydanych i wydano trzy nowe suplementy - opisujący wszelakie mroczne kulty, zapowiedziane jeszcze przez Black Industries Disciples of the Dark Gods, bestiariusz Creatures Anathema oraz Tattered Fates - pierwszą część przygód wchodzących w kampanię The Haarlock's Legecy.


"Chaos jest przebiegły, subtelny... to droga cieni." - Inkwizytor Silas Hand

Dark Heresy to system w którym nasi gracze wcielają się w tak zwanych Akolitów, są ludźmi zatrudnionymi przez jednego z Inkwizytorów Sektora Calixis w którym osadzona jest gra. Zadaniem Akolitów jest dokonywanie śledztw i badań którymi sam Inkwizytor nie może się zająć ponieważ ma zajęcia o większym znaczeniu, ważniejsze śledztwa do poprowadzenia. System zanim został wydany wielu okrzyknęło jako radosny wygrzew do heretyków i obcych. Dark Heresy jednak takie nie jest. Spotkałem się z opinią że DH to "Cthulhu w kosmosie" i to chyba najlepiej oddaje ideę systemu. Nasi gracze są śledczymi którzy mają badać tajemnice mogące nie tylko zniszczyć ich fizyczne postaci i wypaczyć umysły tak że staną się bełkoczącymi szaleńcami ale także zniszczyć lub pożreć ich dusze lub... kupić je. Nasi gracze mierzą się z grozą często znacznie starszą niż sama ludzkość, której plany i zamysły są całkowicie obce człowiekowi i nie możliwe do pojęcia.

A co z heretykami? Owszem strzela się do nich ale nie są to bezmyślni głupcy rzucający się ze sztyletami na ludzi z karabinami, często posiadają oni nieludzką potęgę którą zapewniają im plugawe urządzenia obcych, mroczne czarnoksięstwo czy ohydni, demoniczni patroni. Kultyści też nie siedzą po byle cmentarzach czy lochach, na drogę ciemności wstępuje też szlachta a komuś takiemu trudno udowodnić paranie się mroczną sztuką czy też utrzymywanie kontaktu z podłymi xenos.

Na wspomniany przeze mnie radosny wygrzew w tym systemie nie ma co liczyć, nasi gracze to zwykli ludzie a ich przeciwnicy często posiadają nadludzką siłę, wytrzymałość czy inteligencję, są o wiele potężniejsi. Podejrzewam że na ów wygrzew pozwoli nam dopiero Deathwatch choć i tam trzeba będzie strzec się co niektórych bestii.

Mechanika Dark Heresy to zmieniona i odświeżona mechanika drugiej edycji Warhammera, osobiście nie wiem czemu ale wiele osób zaczynało pałać niechęcią do DH kiedy tylko to słyszały. Mechanikę jak jednak wspomniałem odnowiono i odmieniono a nie skopiowano, dodano parę modułów które są nieobecne w Warhammerze a parę poprawiono dzięki czemu jest ona prosta, szybka i grywalna. Owszem posiada błędy jak i każda inna mechanika ale zdecydowanie nie ma co na nią psioczyć.

Ciekawą kwestią są podręczniki do Dark Heresy, wydano je pięknie, na kredowym papierze i w twardych okładkach, na olbrzymią pochwałe zasługują rysunki zamieszczone w tych podręcznikach. Są po prostu wspaniałe i świetnie oddają klimat systemu.

Tym postem chciałem was zaprosić o dyskusji o Dark Heresy, w następnej części mojej opowieści przybliżę świat Warhammera 40 000
 

Ostatnio edytowane przez Macharius : 22-05-2009 o 14:06.
Macharius jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17-05-2009, 08:15   #2
 
Rusty's Avatar
 
Reputacja: 17 Rusty nie jest za bardzo znanyRusty nie jest za bardzo znanyRusty nie jest za bardzo znanyRusty nie jest za bardzo znanyRusty nie jest za bardzo znanyRusty nie jest za bardzo znanyRusty nie jest za bardzo znany
Sporo grało się w 40tkę swego czasu i bardzo miło wspomina się ten czas. Wiadomo wszystko zaczęło się od armii w bitewniakach. Potem pojawiały się kolejne, w tym także do Battlefleet Gothic. Więc obcowanie z tym uniwersum to dla mnie kilka dobrych lat.
Fajnie, że ktoś chce go promować. Niestety dla większości Warhammer 40000 kojarzy się tylko z puszkowatymi żołnierzami, krojącymi piłami mechanicznymi wszystko co w ich zasięgu wzroku. No ale w sumie co się dziwić, skoro promocja była kładziona głównie na ten aspekt.
Tym bardziej cieszy fakt, że podręcznik do Dark Heresy ma właśnie taką formę i skupia się na tym, moim zdaniem, ciekawszym aspekcie.

A tak trochę na marginesie
Cytat:
To on,
z woli bogów jest mistrzem ludzkości i władcą
milionów światów dzięki potędze swych
nieprzeliczonych armii.
A jakich bogów mają ludzie poza imperatorem?
 
__________________
And the dance continuous.

Obecnie nieobecny.
Rusty jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18-05-2009, 14:12   #3
 
Tadeus's Avatar
 
Reputacja: 583 Tadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemu
Świetny temat

Przyznam, że nigdy nie byłem fanem Warhammera 40k. Nie podobał mi się pomysł, nie podobały figurki. Trochę poprawiła sytuację sama gra (pc), która miała naprawdę dobry klimat. No i później przez przypadek trafiłem u kumpla na podręcznik do Dark Heresy. Zaskoczył mnie świat, który był naprawdę kapitalnie pomyślany i na każdym kroku ociekał klimatem. Niestety, jak dla mnie, szczegółów, dotyczących tego fajnego świata było zdecydowanie za mało i najczęściej ograniczały się do informacji na temat broni, władzy i zagrożeń, czyli tylko tego, co pomagier Inkwizytora wiedzieć powinien. Ja póki co nadal widzę w świecie spory potencjał na przygody innego typu i mam nadzieję, że nadchodzący Rogue Trader go nareszcie odkryje

W mechanice podoba mi się system tworzenia postaci. Każdy wspina się tylko po swoim drzewku kariery i w ten sposób tworzy wyspecjalizowaną postać. Nie ma żadnych wszystkowiedzących, wszystkoumiących mieszańców i gracze muszą kombinować, by uzupełniać się swoimi umiejętnościami.
 

Ostatnio edytowane przez Tadeus : 18-05-2009 o 14:17.
Tadeus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19-05-2009, 15:49   #4
 
Macharius's Avatar
 
Reputacja: 116 Macharius wkrótce będzie znanyMacharius wkrótce będzie znanyMacharius wkrótce będzie znanyMacharius wkrótce będzie znanyMacharius wkrótce będzie znanyMacharius wkrótce będzie znanyMacharius wkrótce będzie znanyMacharius wkrótce będzie znanyMacharius wkrótce będzie znanyMacharius wkrótce będzie znanyMacharius wkrótce będzie znany
Warhammer 40 000 od drugiej edycji bitewniaka był pisany z pozycji widzenia żołnierzy, wszędzie była wojna i wielkie armie, ciągle gdzieś toczyły się bitwy a galaktyka nie znała spokoju. Inne spojrzenie na świat dały powieści Black Library, prekursorem tego była trylogia Inquisition War Iana Watsona która pokazała inne aspekty tego bogatego świata, całkiem odległe od pól bitew. Potem wydano Necromundę i Inquisitora i one też całkowicie olały aspekt wojen, pokazywały świat od innej strony, widziany oczami gangerów oraz Inkwizytorów, to spowodowało prawdziwy wysyp powieści Black Library nie powiązanych z wojnami, najlepszym chyba przykładem będzie trylogia Eisenhorna.

Tak więc co prawda spojrzenie które prezentuje sobą Dark Heresy nie jest nowe, bo wcześniej prezentowały je co niektóre powieści oraz Inquisitor to jednak spełnia je znacznie lepiej ponieważ jest to system RPG

Cytat:
Napisał Rusty Zobacz post
A jakich bogów mają ludzie poza imperatorem?
- Boga Maszynę . Ale nie o niego chodzi w tym tekście, który tu przetłumaczyłem i dałem na początek artykułu. Właściwie to nie wiadomo o jakich bogów chodzi, toczyła się kiedyś na ten temat dyskusja na forum Black Library i nic nie ustalono. Najprawdopodobniej dodano ten fragment o bogach żeby fajnie brzmiało albo żeby podkreślić wagę Imperatora dla galaktyki.

Cytat:
Napisał Tadeus Zobacz post
Świetny temat Niestety, jak dla mnie, szczegółów, dotyczących tego fajnego świata było zdecydowanie za mało
- racja, największym minusem Warhammera 40 000 jest to że różne ciekawe informacje na temat świata są porozrzucane po podręcznikach do bitewniaka i powieściach.

Cytat:
Napisał Tadeus Zobacz post
Ja póki co nadal widzę w świecie spory potencjał na przygody innego typu i mam nadzieję, że nadchodzący Rogue Trader go nareszcie odkryje
- Ja też, a o RT założę osobny temat jak już system wyjdzie


Cytat:
Napisał Tadeus Zobacz post
W mechanice podoba mi się system tworzenia postaci. Każdy wspina się tylko po swoim drzewku kariery i w ten sposób tworzy wyspecjalizowaną postać. Nie ma żadnych wszystkowiedzących, wszystkoumiących mieszańców i gracze muszą kombinować, by uzupełniać się swoimi umiejętnościami.
- o dla mnie system drzewek rozwoju jest plusem, chociaż sporo osób na niego jęczało bo przypominał im levelowanie znane z D&D (tylko że co w tym złego to ja nie wiem).
 
Macharius jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19-05-2009, 19:46   #5
 
Storm Vermin's Avatar
 
Reputacja: 65 Storm Vermin wkrótce będzie znanyStorm Vermin wkrótce będzie znanyStorm Vermin wkrótce będzie znanyStorm Vermin wkrótce będzie znanyStorm Vermin wkrótce będzie znanyStorm Vermin wkrótce będzie znanyStorm Vermin wkrótce będzie znanyStorm Vermin wkrótce będzie znanyStorm Vermin wkrótce będzie znanyStorm Vermin wkrótce będzie znanyStorm Vermin wkrótce będzie znany
Co prawda nie miałem jeszcze kontaktu z Dark Heresy, jednak teraz zastanawiam się nad nabyciem podręcznika... Obawiałem się, czy nie będzie to radosna rozwałka w kosmosie, jednak chyba udało się zachować tą Warhammerową atmosferę.
A co do bogów, ludzie z zachodniego kręgu kulturowego, będący albo monoteistami, albo niewierzącymi, czasem mówią coś w stylu "Bogowie się do nas/ciebie uśmiechają" etc. Tu chyba chodzi po prostu o los, fortunę, szeroko pojęte szczęście i czynniki losowe, które warto mieć po swojej stronie.
A poza tym, jeśli dodamy do tekstu "z woli bogów" to brzmi dużo fajniej niż "z woli własnej i z racji tego, ze miał naprawdę wielką armię."
 
Storm Vermin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19-05-2009, 20:06   #6
 
Macharius's Avatar
 
Reputacja: 116 Macharius wkrótce będzie znanyMacharius wkrótce będzie znanyMacharius wkrótce będzie znanyMacharius wkrótce będzie znanyMacharius wkrótce będzie znanyMacharius wkrótce będzie znanyMacharius wkrótce będzie znanyMacharius wkrótce będzie znanyMacharius wkrótce będzie znanyMacharius wkrótce będzie znanyMacharius wkrótce będzie znany
Dark Heresy to jeden z najładniej wydanych podręczników jakie widziałem, rysunki są naprawdę świetne i wszystko jest ułożone wyjątkowo przejrzyście. Zdecydowanie nie jest to system nastawiony na radosną rozwałkę (przeciwnicy są po prostu zbyt potężni jak już pisałem) i atmosferę pełnego grozy kosmosu udało sie zachować a nawet wzmocnić sugestywnymi opisami i grafikami.

Niektórzy mogą odrzucać Dark Heresy dlatego że jest skoncentrowane na Inkwizycji ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby naszych graczy przerobić na agentów wywiadu Floty Imperialnej, członków Sabatu Diagnostycznego Adeptus Mechanicus czy też zwykłych żołnierzy. Mając Dark Heresy możemy bez żadnych problemów rozegrać kampanię dla ludzi zaciągniętych do Gwardii Imperialnej, profesje na to spokojnie pozwolą i nie trzeba będzie nic zmieniać mechaniki, tylko założenia fabularne.
 
Macharius jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16-06-2009, 01:23   #7
 
Tadeus's Avatar
 
Reputacja: 583 Tadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemu
Właśnie pochłonąłem "Malleusa". Faktycznie książki z WH 40k pod względem opisu świata są dużo lepsze od podręczników. Na pewno kupie też inne tytuły. Póki co pomysły przydadzą się w GSach

Swoją drogą. Co z drugą częścią promocji? Bo już podobno prawie gotowa była
 
Tadeus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22-06-2009, 21:56   #8
 
Tadeus's Avatar
 
Reputacja: 583 Tadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemuTadeus to imię znane każdemu
Obecnie nie ma za bardzo kontaktu z autorem tematu, więc w ramach promocji wątków promocyjnych, pozwolę sobie go zastąpić

Fantasy Flight Games - twórcy obecnych RPGów ze świata W40k, właśnie kończą swoje następne dziecko - Rogue Trader. System, w którym wcielać się będziemy w załogę ogromnych statków handlowo-eksploracyjnych. Głównym atutem systemu ma być ogromna ilość dostępnych graczom opcji rozgrywania przygody. Od bombardowania z orbity, po podbój militarny, czy ekonomiczny.

A czemu piszę to akurat teraz? FFG właśnie wypuściło wprowadzenie do świata z pierwszą przykładową przygodą. Można sobie to ściągnąć tutaj:

Fantasy Flight Games [News] - Leading publisher of board, card, and roleplaying games.

Zapraszam do dyskusji

EDIT po lekturze: Mnie najbardziej oczarowały dwa pierwsze krążowniki i prom szturmowy. Ot i główna zaleta systemów bazujących na figurkach - mają kasę na najlepszych rysowników
 

Ostatnio edytowane przez Tadeus : 22-06-2009 o 23:27.
Tadeus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01-07-2009, 20:49   #9
Banned
 
Reputacja: 0 darlar nie jest za bardzo znany
Cytat:
Fantasy Flight Games - twórcy obecnych RPGów ze świata W40k, właśnie kończą swoje następne dziecko - Rogue Trader. System, w którym wcielać się będziemy w załogę ogromnych statków handlowo-eksploracyjnych. Głównym atutem systemu ma być ogromna ilość dostępnych graczom opcji rozgrywania przygody. Od bombardowania z orbity, po podbój militarny, czy ekonomiczny.
I rozumiem, że to będzie kompatybilne mechanicznie z Dark Heresy jako drugi setting tego samego systemu?


Jeżeli natomiast chodzi o tych bogów we wstępie. Eldarzy w swojej sztuce i kulturze wykorzystują symbole związane z ich starymi bóstwami. Pomimo tego,że zaprzysięgli wierność temu całemu demonowi wojny Kainowi to logiem jednego ze Statkoświatów (Ulthwé) jest łzawiące oko bogini Shaliiy'i, która płacze nad swymi dziećmi, tej samej bogini, która w Warhammer Fantasy była elfią boginią płodności czy czegoś takiego. Tak więc prawdopodobnie ci tajemniczy bogowie to warhamerowski panteon ludzkich bogów plus jacyś inni. Zanim powstał imperator i zanim wziął za mordę wszystkie niepodległe narody, w galaktyce istniało wiele ludzkich religii. Bogowie Chaośni też są ci sami co w starym młotku więc taka odpowiedź wydaje się być logiczna.

Religia Imperialna nie twierdzi przecież, że Imperator stworzył świat i tak dalej. On pełni raczej funkcję mesjasza. Człowieka o boskiej mocy, który zbawił świat...

 

Ostatnio edytowane przez darlar : 01-07-2009 o 21:23.
darlar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06-07-2009, 02:30   #10
 
Macharius's Avatar
 
Reputacja: 116 Macharius wkrótce będzie znanyMacharius wkrótce będzie znanyMacharius wkrótce będzie znanyMacharius wkrótce będzie znanyMacharius wkrótce będzie znanyMacharius wkrótce będzie znanyMacharius wkrótce będzie znanyMacharius wkrótce będzie znanyMacharius wkrótce będzie znanyMacharius wkrótce będzie znanyMacharius wkrótce będzie znany
Darlar, ja cię proszę. Nie pisz głupot.

Games Workshop jasno stwierdziło że są to odrębne światy wiec doszukiwanie się połączenia na siłę jest cholernie denerwujące ale ty zachowujesz się jeszcze gorzej bo zwyczajnie kłamiesz. Znakiem Ulthwé jest Oko Ishy a nie Shallyi. Ci tajemniczy bogowie nie są żadnym Warhammerowskim panteonem.
 
Macharius jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:16.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166