Wątek: Opisy walki
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 21-06-2009, 17:51   #14
Komtur
 
Komtur's Avatar
 
Reputacja: 1 Komtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputację
Cytat:
Najpierw myslisz potem robisz COKOLWIEK.
Wbrew pozorom w szermierce musisz mysleć bardziej niz w szachach.
Cała zabawa ze sztukami walki polega na tym, żeby etap myślenia wyeliminować.
To co we wschodnich sztukach walki nazywa się "pustym umysłem" w rzeczywistości jest to zwykły odruch. Reakcja na ruch przeciwnika jest automatyczna, wyuczona poprzez wielomilionowe powtarzanie danej techniki. Myślenie jest niepożądane bo rodzi wątpliwości i przede wszystkim jest zbyt wolne.

Co do kwestii opisów w grze to można podzielić ja na dwa rodzaje:
1. Zwykły opis powiązany z mechaniką danego systemu. Nie mamy tu wielkiego pola manewru bo ograniczają nas zasady.
2. Opis storrytelingowy. W zasadzie pełna dowolność w opisie, choć musimy sobie zdawać sprawę z realności działań naszej postaci.

Ja osobiście jestem zwolennikiem krótkich opisów, bez wynurzeń natury filozoficznej i stronicowych opisów otoczenia. Chociaż są pewne sytuacje gdzie jest to dla mnie dopuszczalne np. pojedynek iai-jutsu.
 
__________________
"Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind
W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead."

Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017.
Komtur jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem