Cytat:
Gracze nie zaczynają jako drużyna i cala kampanię mogą grać oddzielnie.
|
W zasadzie PBF daje nieograniczone możliwości pod tym względem. Przykład - scenariusz zakłada ograbienie świątyni, ale gracze nie są powiązani fabularnie, każdy ze złodziei działa na własną rękę. Inny przykład (tym razem Warhammer) rada jednego z kolegiów magii poszukuje starożytnego artefaktu, jednak nie są pewni jego lokalizacji, dlatego więc wybierają kilku najzdolniejszych adeptów i wysyłają w różne rejony Starego Świata na poszukiwania. Problem przestojów i odejścia graczy rozwiązuje się w zasadzie sam. I jeszcze inny przykład o którym w zasadzie wspomniał Behemot, a i była o tym mowa w dziale Systemów Autorskich. Gracze są oficerami dużej armii działającej na rozległym terytorium. Działania wojenne prowadzą oddzielnie od siebie, a jeżeli któryś gracz opóźnia rozgrywkę to zwalamy to na brak łączności (np: zwiadowcy wpadli w zasadzkę wroga, warunki atmosferyczne ograniczają kontakt).
Cytat:
Za to settingi Fantasy są moim zdaniem za malo rozbudowane spoleczno-ekonomicznie, by prowadzić aż tak zlożoną rozgrywkę.
|
Proponuję byś przejrzał ArsMagicę, system świetnie opracowany pod tym względem, a i inne systemy fantasy dają spore możliwości zwłaszcza gdy gracze wcielą się w wysoko postawione osoby. Przykład znów z Warhammera:
Część Imperium jest zagrożone jest przez atak Chaosu, więc Arcykapłan będzie próbował zebrać wiernych na krucjatę przeciwko zagrożeniu, gdy w tym samym czasie hrabia będzie odpierał ataki mutantów i niecierpliwie czekał na posiłki.