Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 07-10-2010, 19:21   #50
Komtur
 
Komtur's Avatar
 
Reputacja: 1 Komtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputację
Cytat:
Ad 1.
Dobrze zrozumiałem, tylko trochę ironizowałem, a z tym wprowadzaniem prawa do jakiegoś kraju to ja widzę tu konflikt między dwoma systemami prawnymi. Oczywiście w wyniku tego konfliktu powstaje coś co można nazwać chaosem, ale jest to chaos rządzący się określonymi prawami (np. prawo wojny). Ludzie zazwyczaj wprowadzają prawo by nie robić sobie nawzajem krzywdy. Wszelka anarchia to ułuda, bo w każdej społeczności ludzkiej obowiązują określone zasady. Dziwię się że w D&D barbarzyńcy nie mogą mieć charakteru praworządnego, przecież prymitywne społeczności posiadają własne prawa, tradycje, tabu etc.

Cytat:
Ad 2.
Jeżeli taka moralność istnieje to w zasadzie ta dyskusja nie ma sensu. Chociaż chciałbym wiedzieć czym to wielkie koło jest (nie jestem fanem D&D i w tej kwestii wiedzy nie posiadam).


Cytat:
Ad 3.
Czekam na odpowiedź Anonima.

Cytat:
Praworządny Dobry - Dobry - Neutralny - Zły - Chaotyczny Zły
Wydaje mi się że ten układ jest lepszy od tego z trzeciej edycji. Osobę w pełni chaotyczną charakteryzuje całkowity brak poszanowania jakichkolwiek zasad i norm moralnych. Taka osoba działa impulsywnie, egoistycznie i psychopatycznie, więc przez większość społeczności zostanie uznana za złą.
 
__________________
"Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind
W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead."

Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017.
Komtur jest offline