Cytat:
Mechanika jest zła. Po prostu zła. Robiona na kolanie, co boleśnie widać. Nie wiem czy twórcy ją w ogóle testowali, ale nie sprawia takiego wrażenia. Raczej sprawia wrażenie, jakby twórcy stwierdzili 'hej, rzucamy tylko trzema kostkami i mamy suwak; ale fajnie' po czym rzucili mechanikę w kąt i nigdy do niej nie wrócili.
|
Ja się nie zgadzam, mechanika nie jest może zbytnio idealna, ale jest grywalna, a jeśli odrzucić część zasad dodatkowych to jest i całkiem prosta.
Cytat:
Świat się po prostu nie klei. Wrzucono do niego wszystkie pomysły jakie się dało, a co za dużo, to zwyczajnie nie zdrowo. Maszyny, mutanci, rośliny, psionika, technika, mistyka, wiara i diabli wiedzą co jeszcze. Wojna atomowa, biologiczna, chemiczna, cybernetyczna. Dla mnie to się nie trzyma kupy.
|
Zwierzoludzie, wampiry, skaveny, gobliny, tajne kulty, choroby w tym psychiczne, czyli wojna totalna, a to tylko Warhammer jeden z najpopularniejszych systemów rpg na świecie. Podobnie D&D, galaretowate sześcianki no śmiechu warte, a jednak jakie popularne. Zapominasz Zapatashura, że w tym wszystkim chodzi o dobrą zabawę, a przesada jej służy. Dla tych którzy nie lubią przesady, to radzę dobrze przeczytać podręcznik do NS, wszystko jest tam napisane tak, że mistrz gry może to uznać za zwykłe plotki i wyssane z palca domysły. Ktoś tam znał kogoś, kto widział Nestugowa, komuś kumpel mówił o neodżungli bo słyszał to od innego kolesia. Jak ktoś chce to może poprowadzić NS bez zbytniej przesady.
Według mnie ten przesyt w NS to jedna z zalet, bo daje kupę możliwości na rozgrywanie różnych przygód. Druga z zalet to względna taniość produktów tej linii. Trzecia zaleta to napakowane informacjami i pomysłami dodatki, przez co nie ma się nigdy wrażenia że wyrzuciło się pieniądze w błoto.