Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 09-07-2011, 15:26   #1
Prabar_Hellimin
 
Reputacja: 1 Prabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znany
Mechanika Asist (nazwa robocza)

Witam.
Już kilka lat bajdurzę o swoim autorskim świecie Arthorins, tworząc jednocześnie mechanikę do niego. Opowiadania z fabułą osadzoną w Arthorins póki co chowam raczej do szuflady - znaczy te nowsze, stare badziewia gdzieś wiszą, nawet i na Lastinn chyba. Przede wszystkim pracuję nad kulejącą u mnie dawniej narracją, z czym ostatnio jest lepiej, więc może wkrótce opublikuję coś nowego.
Jednak nie o tym chciałem. Założony temat mam zamiar poświęcić tylko i wyłącznie mechanice, która być może będzie w stanie funkcjonować całkiem niezależnie. Stary temat (Arthorins) zostawię dla samego świata, mam nadzieję, że obsługa pozwoli mi na takie coś.

Na początek poproszę was o zerknięcie na szkic Planszy Statystyk, czyli połowy Karty Postaci.

Jak to coś ma funkcjonować? Otóż na planszy mamy 10 pól, w których gdzie będziemy mogli oznaczać wartości statystyk. Pierwsze, centralne pole, to poziom postaci, który jest sumą trzech statystyk głównych (Ciało, Umysł i Autorytet), z których każda jest sumą jej dwóch statystyk podrzędnych.

Najogólniejsza statystyka, czyli poziom, ma mieć zastosowanie w sytuacjach, w których ciężko stwierdzić która sfera postaci jest najbardziej istotna, oraz gdy mamy do czynienia z dużą ilością niegrywalnych postaci - MG nie musi się rozdrabniać i opisywać wszystkich statystyk pułkowi kawalerii lub hordzie goblinów, może po prostu ograniczyć wszystkie testy do statystyki poziomu, aby przyspieszyć rozgrywkę.

Statystyki główne symbolizują 3 elementy każdej istoty (tu mam silne powiązanie z realiami świata). Ciało to element materialny, ogół statystyk fizycznych - pełni również funkcję HP. Zerowa wartość tej statystyki oznacza, że dana istota jest niematerialna (na przykład duch lub bóstwo). Umysł to pierwszy element niematerialny, chociaż dla większości postaci (na przykład ludzi) jest nierozłączny z Ciałem i bez niego nie może funkcjonować. brak tej statystyki oznacza, że postać jest nieświadoma. Autorytet to drugi element niematerialny, wyrażający znaczenie danej postaci w całym społeczeństwie, jej kontakty i wpływy. W przeciwieństwie do Umysłu jest całkiem niezależny od Ciała, co oznacza, że może równie dobrze funkcjonować po śmierci postaci.

*Tu miał być opis podrzędnych statystyk, ale nie mam teraz czasu, a chyba nietrudno zrozumieć znaczenie większości z nich.

Zatem na koniec: wyrysowane na planszy kwadraty to miejsca, w których ma być oznaczana wartość statystyki - jeden punkt, to jedna kropka, każde pełne 6 punktów to jedna kość k6 do testów na daną cechę. Plansza ma tak wyglądać, gdyż wartość statystyki z założenia ma być czesto zmieniana tymczasowo, aby odzwierciedlać zmęczenie, obrażenia itp. Pomyślałem zatem, że wygodnym będzie zaznaczać te zmiany za pomocą kości. Dokładniej opiszę to później, gdy będę miał więcej czasu, teraz proszę tylko o ocenienie tej części mojego pomysłu i zwrócenie mi uwagi na ewentualne niedociągnięcia i buble, które mogły mi umknąć.

Pozdrawiam
Prabar Hellimin aka Orvudo
 
__________________
Zasadniczo chciałbym przeprosić za tę manierę, jeśli kogoś ona razi w oczy... ;P
Prabar_Hellimin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem