Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 09-04-2012, 21:41   #46
Komtur
 
Komtur's Avatar
 
Reputacja: 1 Komtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputację
Cytat:
Pamiętaj też, że szaleństwo Malkaviana nie zamyka się na schorzeniu, które zostało wybrane w procesie kreacji postaci. On jest ogólnie obłąkany, a wybranie konkretnej degeneracji ma jedynie nadać każdemu z obłędów poszczególnych Malkavianów odpowiedniego smaczku, pozornej indywidualności i systemowych konsekwencji.
A kto tak napisał i gdzie?

Cytat:
I, jak wspomniałeś, postać powinna być nieprzywidywalna. Czyli jak gra w piłkę rzeczywiście może pomyśleć o swojej ukochanej, przez jakieś bliżej nieodgadnione skojarzenie, które właśnie powstało w jej umyśle.
Cytat:
I według Ciebie ta postać jest "nieprzewidywalna"? o.O
Nie pisałem że postać ma być nieprzewidywalna, tylko że klan jest nieprzewidywalny.

Cytat:
Nie możesz jako gracz przecież oczekiwać, że nigdy nie napotkasz szczura, bo Twoja ucieczka przed nim wyglądałaby komicznie. Dlaczego? Bo na przestrzeni sesji taka sytuacja zostawiłoby Cię z brakiem schorzenia w ogóle.

MG może wykorzystać kiedy i jak tylko będzie chciał określoną słabość czy wadę Twojej postaci. Nie on odpowiada za to, jaką postać stworzyłeś, z jakimi właściwościami i czy w użyciu są one śmieszne, czy nie.

Przykładowo: jeśli gracz stworzy postać, która chodzi z dzwoneczkiem zawieszonym na szyi jak u krowy, to gdy ta postać wejdzie do kościoła wypełnionego medytującymi kapłanami, przerwie ich trans i rozłości charakterystycznym dzwonieniem, jest to oczywiście wina MG, że tak się stało, prawda? W końcu mógł zapomnieć o ich istnieniu, i to jego wina, że oni się tam wtedy zebrali, nie?

Zresztą ja nie mówię, że nie możesz sobie wybrać tego schorzenia, tylko informuję, że niesie ono za sobą pewne niebezpieczeństwa. Jeśli postać ma fobię przed szczurami, w końcu ucieknie przed szczurem, a bez względu na okoliczności, to będzie śmieszne.
Nie rozumiem co chciałeś udowodnić tym twierdzeniem, czy chodziło ci o to że każde irracjonalne zachowanie jest śmieszne? Powiedzmy gdy Toreador stanie jak wryty z rozdziawioną japą przed jakąś rzeźbą?

Cytat:
"Gram Malkavianem, bo chcę uosabiać podświadomy lęk wampirów przed szaleństwem" lol
Co w tym śmiesznego?

Cytat:
Co do pierwszego punktu: w Wampirze wszyscy są wciągani w intrygi, a "słabi" są jedynie pionkami w rękach mocniejszych. Skąd Ci się wzięło w ogóle, że Malkavianie są słabi? WoD nie jest jedną z tych gier, w których "pure combat power" decyduje o tym, czy postać jest "słaba", czy "silna".
Choć faktycznie inne klany mogą postrzagać ich za słabych, nie oznacza to, że faktycznie tacy są.
Chwila to ty post wcześniej pisałeś jacy Malkavianie są słabi w walce i dziedzinach społecznych, a poza tym Pamcia tak pisze. Nie pamiętam na której stronie, ale mogę znaleźć.

Cytat:
A, i nie wiem czy droga eliminacji to dobry sposób na wybranie klanu. Przecież nie musisz wybierać "najmniejszego zła" - Malkaviana, skoro możesz zagrać Pariasem. Lub Toreadorem, który nie jest dupkiem, Nosferatu, który ma Maskę Tysiąca Twarzy, czy Gangrelem, który nie lubi lasu. Nie musisz grać czystym stereotypem swojego klanowca.
A kto ci dał prawo oceniać moje kryteria wyboru? Mam taki kaprys i basta!

Cytat:
Myślałem, że dyskutujemy dlaczego ten klan jest trudny do odgrywania, a nie czy wolno nim grać, czy nie. No bo oczywiście, że wolno i chyba nikt tego nie będzie kwestionował, jeśli MG nie wyda wyraźnego zakazu.

I czekaj, czyli jednak mówisz, że jest trudno? Skoro tak, to nie ma sensu żebym dalej pisał, bo jaki sens ma przekonywanie Cię do czegoś, do czego już jesteś przekonany?
Przyznaję że źle się wyraziłem. Niektórym osobom rzeczywiście ciężko gra się tym klanem, mnie osobiście nie sprawia to żadnych trudności, bo niby w czym granie faceta z obsesją na punkcie znaczków jest trudniejsze od grania facetem, który przy byle obeldze wpada w szał, lub facetem, który większość (nie)życia spędza w kanałach?
 
__________________
"Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind
W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead."

Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017.
Komtur jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem