| [komentarze] Skarb Viseny II Witam w kolejnych Opowieściach.
Proszę się również przywitać i potwierdzić udział
Trochę (dużo) technikaliów na początek. Panel sesji będzie dla mnie wyznacznikiem tego, co na daną chwilę posiadacie i co umiecie. Jeśli nie ma czegoś w panelu to nie istnieje - tyczy się to zwłaszcza ekwipunku i czarów. Prosiłabym uzupełnić panel w następującej formie, w okienka kolejno (oczywiście w zależności od profesji): - przedmioty magiczne (zwoje, różdżki, pierścienie,mikstury itd.)
- zdobycze
- czary wybrane na dzień (jeśli dotyczy), codzienne rytuały, zwyczaje
- czary znane (lub co Wam pasuje przy postaciach niemagicznych)
- broń, zbroje, zwierzęta
- reszta ekwipunku
Oczywiście jeśli ktoś ma własne preferencje to się czepiać nie będę - nie musicie uzupełniać mechaniki - nie korzystam z niej w panelu;
- Wszystkich, którzy robili karty w Myth Weaver proszę o udostępnienie mi ich w następujący sposób: "users" przy nazwie kp -> wpisać mój nick Sayane -> wybrać "can edit". Zarejestrujcie się też, wtedy mnie jako MG wyskoczą tam fajne opcje.
- Awatary - szerokość 150 px
Proszę w pierwszym poście w komentarzach opisać standardowy wygląd postaci. Miłym gestem z Waszej strony będzie zrobienie też małych biogramów postaci (takich jak te w materiałach), które będę mogła tam wrzucić. Oczywiście zawieracie w nich jedynie ogólnodostępne informacje. Prosiłabym Was o podanie swoich numerów GG. Nie jest to obowiązkowe, ale usprawni komunikację. Lista kontaktowa:- Sayane - GG 1715432; e-mail: sayane[at]o2.pl
- Kerm - GG 3930283; e-mail: mar_ker[at]op.pl
- Eillif - GG: 26478135;
- Jerdas - GG: 6818319;
- Lakatos - brak;
- Marek Rewik GG: 2967007;
- Aramin GG: 11921721;
- Sznycelek GG: 3445055
Posty:- Jeśli nie macie nic przeciwko spróbujemy bardziej energicznego tempa, czyli 5 dni dla Was i 2 dla mnie. Proszę starać się nie pisać na ostatnią chwilę. Graczy jest dużo, więc pisząc w ostatniej minucie ciężko skoordynować działania i plany (choć rozumiem, że czasem nie ma możliwości wcześniej). Mam nadzieję, że uda nam się ustalić stałe dni dla początku i końca tury. Jeśli takie tempo będzie za szybkie to zmienimy na 7/2.
- Nie wymagam długich postów - "na awatar" w zupełności wystarczy. Oczywiście jeśli ktoś ma ochotę się rozpisać albo dialogować z inną postacią to się nie obrażę również
Czy napiszecie w pierwszej czy w trzeciej osobie - obojętne. - Dialogi kursywą; myśli - tak, żeby było widać, że to myśl a nie wypowiedź; boldowanie imion jedynie okazjonalnie, żeby było widoczna zmiana interlokutora lub pojawienie się nowej postaci w poście.
- Ilustracje bardzo proszę dostosowywać rozmiarem do ustawień forum, podlinkowywać lub dawać w tag [media] - wtedy automatycznie zmniejszają się do okienka
- Jeśli ktoś nie może napisać posta to proszę zgłosić w komentarzach, żeby inny gracze niepotrzebnie nie czekali.
Jeśli ktoś nie odpisze do sesji w przepisowym terminie, sesja rusza dalej, a jeśli postać czegoś nie zrobiła, to jej strata. - Google doc. Na pewno okazjonalnie nam się przyda, ale przy tej ilości graczy zapewne koszmarnie wydłuży rozgrywkę, więc jego używanie będzie mocno opcjonalne. UWAGA! Żeby przeklejało wam się formatowanie postów z doców musicie w opcjach w panelu użytkownika (na samym dole) mieć ustawiony Interfejs edytora postów: Zaawansowany edytor WYSIWYG.
- Jeśli gracz zarobi 4 nieusprawiedliwione nieobecności zostanie usunięty z sesji, a postać uśmiercona. Nie trzymam się tego sztywno bo wiadomo, że jeśli ktoś wpadnie pod tramwaj to raczej nie napisze, że jest w szpitalu, ale nie lubię też olewania sesji bez słowa wyjaśnienia.
UWAGA: to, że piszcie regularnie nie gwarantuje, że postać przeżyje. Ryzyko śmierci jest wpisane w życie poszukiwacza przygód - w końcu robicie coś, czego wszyscy inni się boją. Poza tym, imo, bez ryzyka sesje są nudne.
Odgrywanie:
Postacie złe. Jest Was trochę, toteż bardzo oczekuję odgrywania charakterów. Niezależnie od tego nie mam nic przeciwko konfliktom w drużynie - to Wasza i tylko Wasza sprawa, nawet jeśli sami się zdziesiątkujecie lub wrócicie do wsi. MG to tylko narrator-obserwator.
Co do romansów - nie przepadam. Możecie jeśli macie ochotę, ale kwiatki, ptaszki i gżenie się w krzaczkach nie może mieć prymatu nad główną linią fabularną sesji. Bo skrócę o głowę (albo i coś innego ). Walka:
Akcje solowe lub parami oczywiście najłatwiej prowadzić w szybkich interakcjach z MG na gg lub docu. Co do walk zbiorowych sugeruję ciąg deklaracji na googlach (żeby każdy widział co robią inni i mógł się odnieść; poza tym zwykle dają mapkę), po 3-4 ruchy na raz, po czym ja to wszystko scalam i opisuje. Do tej pory nieźle to działało. Oczywiście jeśli ktoś ma chęć i fantazję szerzej rozpisywać swoje poczynania jestem jak najbardziej za - wiadomo, że walka budzi więcej emocji na żywo niż w retrospekcji. Leczenie: Podejście “chlup fiolkę i do walki” straszliwie mnie razi i odziera dla mnie sesję z realizmu, toteż u mnie magiczne leczenie jest jedynie przyśpieszeniem naturalnej regeneracji. Owszem, zamyka rany, ale nie uzupełni braku krwi, a energia i materia brana jest z ciała chorego. W ogniu walki pomaga (ach, ta adrenalina), natomiast potem należy odpocząć (a przynajmniej się nie forsować) by zregenerować siły, inaczej cięższe czynności będą odpowiednio trudniejsze, a w czasie walki będę stosować minusy do ataku. Toteż otrzymane podczas walki (w sumie) rany będę podawać nie liczbowo a następująco:- rany drobne - to draśnięcia, skaleczenia i organizm wraca do pełnej sprawności po przespanej nocy;
- rany lekkie to spadek do min. 75% PŻ i wymagają one 1 dnia odpoczynku;
- rany średnie - analogicznie 50% PŻ i 3 dni;
- rany poważne - 25% PŻ i 6 dni;
- rany krytyczne 5% PŻ i mniej - 9 dni*.
* pisząc “dni” nie mam na myśli leżenia plackiem całą dobę, bo wiadomo że rzadko zatrzymacie się na kilkudniowy popas; tylko maksymalne oszczędzanie sił Innymi słowy nie będziecie wiedzieć ile punktów życia Wam zostało i czy leżący na ziemi bohater jest nieprzytomny, czy martwy; również proszę o odpowiedni storytelling w wypadku otrzymywania kolejnych obrażeń. Nie radzę więc chojrakować . Oczywiście jeśli ktoś zajmuje się rannym wykorzystując umiejętność “Leczenie” i zestaw uzdrowiciela, ten wraca do zdrowia szybciej. Archiwum: Stara sesja: klik ([D&D] Opowieści z Królestwa Pięciu Miast. Skarb Viseny I [WL])
W pierwszym poście nowej sesji, w rozmowie we młynie starałam się zawrzeć wszystkie informacje jakie zyskały postacie z jedynki, ale coś mi mogło umknąć (choć nie powinno). Niemniej jednak zakładam, ze nowi bohaterowie mają wiedzę o wszystkich wydarzeniach od postu nr. 96 włącznie (10 strona sesji), z wyjątkiem sugestii jakie druidka wysuwała w stosunku do Fernasa w czasie ich prywatnego spotkania w nocy. Materiały: klik ([materiały] Opowieści z Królestwa Pięciu Miast) Rekrutacja: klik ([D&D 3.5] [Opowieści z Królestwa...] Skarb Viseny 2) Opisy i biogramy bohaterów Pomoce do gry:
Ostatnio edytowane przez Sayane : 06-05-2014 o 09:09.
|