Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 15-09-2014, 18:00   #1
Baird
 
Baird's Avatar
 
Reputacja: 1 Baird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputację
[Materiały] - The Elder Scolls

 Geografia i polityka


 Wstęp

[MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=d0Od2lbw9N4&index=1&list=PL7pGJQV-jlzCPBUy9uAXQUXZ4UBaDLKS5[/MEDIA]

Nirn – planeta, na której dzieją się wydarzenia z gier z serii The Elder Scrolls. Planeta znajduje się w wielkiej próżni zwanej Otchłanią. Nirn okrążają dwa księżyce: Masser i Secunda. Głównym kontynentem na planecie jest Tamriel, pozostałe noszą nazwę: Atmora, Akavir, Pyandonea i Yokuda.

Tamriel jest głównym kontynentem na planecie Nirn i dzieli się na 9 prowincji. W 4 erze na kontynencie zaczynają się różnorakie przewroty polityczne, powstają nowe odrębne państwa oraz dawne Cesarstwo Tamriel traci sprzymierzeńców.


 TAMRIEL ROKU 217 ERY 4


 Podział polityczny IV Era

Cesarstwo Tamriel
  • Wysoka Skała
  • 70% Cyrodiil
  • 2/8 Hammerfell
  • 1/3 Skyrim
Gromowładni
  • 2/3 Skyrim
Argonia
  • połowa Morrowind
  • Czarne Mokradła
  • 10% Cyrodill
Hammerfell
  • 3/8 Hammerfell
Aldmerskie Dominium
  • Elsweyr
  • Puszcza Valen
  • Wyspy Summerset
  • 3/8 Hammerfell
  • 20% Cyrodill
Orsinium
  • Orsinium


 Rasy Graczy


 Cyrodill i Cesarscy

Cyrodiil – największa prowincja Tamriel i siedziba Cesarstwa. Kolebka polityki i kultury Tamriel, prowicja ta graniczy z wszystkimi innymi prócz Wysokiej Skały i Wysp Summerset. Jej rdzenni mieszkańcy to Cesarscy oraz wymarła już elficka rasa Ayleidów.



Mapa Cyrodill




Cesarski (Imperial) – rdzenni mieszkańcy prowincji Cyrodiil. Posiadają wysokie umiejętności perswazji, a przy tym są zwykle dobrze wykształceni, znani są jako najlepsi dyplomaci i bardzo dobrzy handlarze. Przez wieki ugruntowali sobie opinię ludzi honorowych oraz sprawiedliwych, szanujących prawo i odznaczających się nadzwyczajnym zdyscyplinowaniem. Wielu z nich służyło, bądź służy w Legionie Cesarskim.

Umiejętność Wrodzona
  • Cesarskie Szczęście – Cesarscy zawsze znajdują trochę więcej złota niż inni.
  • Głos Imperatora – Pozwala na uspokojenie każdego wroga w zasięgu głosu.

Skille
  • Przywracanie +10
  • Blokowanie, Broń Jednoręczna, Ciężki Pancerz, Zaklinanie, Zniszczenie +5

Przykładowi Cesarcy
Cesarscy mają dosyć ciemną skórę, ciemne oczy i włosy. Tak jak Bretoni, Nordowie i Redgardzi wliczani są do ras ludzkich.



[MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=eIV-lz5SdbE&index=16&list=PL7pGJQV-jlzCPBUy9uAXQUXZ4UBaDLKS5[/MEDIA]


 Skyrim i Nordowie

Skyrim – górzysta, malownicza kraina, położona na północy kontynentu Tamriel. Skyrim jest podzielone na dziewięć włości, stolicą Skyrim jest Wichrowy Tron, a najwyższą górą Gardło Świata, której szczyt nie jest otwarty dla każdego, ponieważ blokuje je klasztor Siwobrodych, Wysoki Hrothgar. Sześć włości Skyrim stało się niepodległym państwem po Wojnie Domowej z 201 roku, obecnie niepodległym Skyrim rządzi rada Jarlów.



Mapa Skyrim


Nord – ludzie zamieszkujący Skyrim, pierwotnie zamieszkiwali kontynent Atmora. Przywykli oni do zimnego klimatu i wspaniale znoszą mróz. Słyną z hodowania krów górskich. Popularne wśród nich jest posiadanie psa.

Umiejętność Wrodzona
  • Odporność Na Zimno – Posiadają wrodzoną odporność na mróz.
  • Okrzyk Bojowy – Wróg ucieka przerażony rykiem nordów.

Skille
  • Broń Dwuręczna +10
  • Blokowanie, Broń Jednoręczna, Kowalstwo, Lekki Pancerz, Retoryka +5

Przykładowi Nordowie
Mają oni jasną cerę. Ich włosy przybierają najczęściej kolor rudy lub blond. Oczy zwykle mają koloru niebieskiego lub rzadziej spotykanego zielonego.



[MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=7qx3JIVDMWM&index=14&list=PL7pGJQV-jlzCPBUy9uAXQUXZ4UBaDLKS5[/MEDIA]


 Hammerfell i Redgardzi

Hammerfell – wielka pustynna prowincja na zachodzie Tamriel. Jest to ojczyzna Redgardów, najlepszych szermierzy w Tamriel, a jej stolicą jest Sentinel. Panuje tam ciepły klimat dlatego rasa zamieszkująca tę prowincję jest ciemnoskóra. Początkowo Redgardzi zamieszkiwali wyspę Yokuda, lecz postanowili się przenieść gdy wyspę tę spotkał kataklizm. Prowincja ta graniczy z Cyrodiil, Skyrim i Wysoką Skałą.



Mapa Hammerfell


Redgard – dzielni, silni i honorowi mieszkańcy pustynnego Hammerfell. Rzadko widuje się ich w wojennych barwach z powodu ich indywidualizmu (co powoduje, że są dobrymi najemnikami).

Umiejętność Wrodzona
  • Odporność Na Trucizny – Hammerfell roi się od jadowitych skorpionów i węży więc ludzie ci wykształcili naturalną odporność.
  • Przypływ Adrenaliny – skok adrenaliny zwiększa wytrzymałość na krótki okres czasu.

Skille
  • Broń Jednoręczne +10
  • Blokowanie, Kowalstwo, Łucznictwo, Przemiana, Zniszczenie +5

Przykładowi Redgardzi

Charakteryzują się ciemną (niemalże czarną) skórą, oraz bardzo ciemnymi włosami.


[MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=isabR1KTb-Q&index=20&list=PL7pGJQV-jlzCPBUy9uAXQUXZ4UBaDLKS5[/MEDIA]


 Wysoka Skała i Bretoni

Wysoka Skała (Highrock) – Jedna z prowincji należących do Tamriel . Jej stolicą jest Daggerfall. Ojczyzna Bretonów. Bretoni to jedni z najlepszych magów w cesarstwie. Wysoka Skała graniczy z Skyrim oraz Hammerfell. Wysoka Skała tworzy kilka małych królestw które cały czas ze sobą rywalizują.



Mapa Wysokiej Skały


Breton – przez wiele lat żyli pod Altmerskim naciskiem, co obecnie przyniosło korzystne efekty, ponieważ Bretoni są bardziej utalentowanymi magami ze wszystkich ras ludzkich. Oprócz tego są naturalnie odporni na magię.

Umiejętność Wrodzona
  • Odporność Na Magię – Bretoni cechują się niezwykłą, naturalną odpornością na czary i ich efekty.
  • Smocza Skóra – Umiejętność ta pozwala absorbować połowę magii z wrogiego czaru.

Skille
  • Przywoływanie +10
  • Alchemia, Iluzja, Przemiana, Przywracanie, Retoryka +5

Przykładowi Bretoni
Rasa ta charakteryzuje się drobną i szczupłą budową ciała, a także niskim wzrostem. Najczęściej mają brązowe włosy, jednak nie jest to reguła, gdyż sporo Bretonów ma również inny odcień włosów.

[img]http://files.elderscrollsonline.com/uploads/wallpapers/57d0f7fb471a2054d4.jpg?_ga=1.1761139.335366932.141 3140779/[img]

[MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=zT-es3IscWw&index=18&list=PL7pGJQV-jlzCPBUy9uAXQUXZ4UBaDLKS5[/MEDIA]


 Czarne Mokradła i Argonianie

Czarne Mokradła (Black Marsh) – ojczyzna Argonian i główne państwo królestwa Argonii. Dawniej Czarne Mokradła były prowincją Cesarstwa Tamriel, jednak obecnie są oddzielnym państwem. Jego obecną stolicą najprawdopodobniej jest Helstrom, lecz za czasów Cesarstwa rolę tę odgrywało miasto Lilmoth. Na początku Czwartej Ery Argonianie powiększyli swe terytoria atakując Morrowind i przyłączając tą prowincję do swojego królestwa.



Mapa Czarnych Mokradeł


Argonianin – lub Saxhleel, w ich rodzimym języku, to rasa jaszczuropodobnych humanoidów. Długie lata obrony przed najeźdźcami, wrodzona zwinność i intelekt, połączone z biegłością w magii iluzji, uczyniły z nich mistrzów w sztuce walki partyzanckiej, równie dobrze czujących się na lądzie, jak i w wodzie. Przedstawiciele tej rasy, jako jedni z niewielu, nie są bezpośrednio spokrewnieni z ludźmi ani merami. Argonian łączy silna więź z Histami, gatunkiem drzew, występujących jedynie na terenach Czarnych Mokradeł.

Umiejętność Wrodzona
  • Oddychanie Pod Wodą – Jednymi z charakterystycznych cech tej rasy są skrzela, umożliwiające oddychanie pod wodą, jak również długie ogony ułatwiające pływanie.
  • Odporność Na Choroby – Trudne warunki panujące na Czarnych Mokradłach, sprawiły, że wykształcili naturalną odporność na choroby i trucizny.

Skille
  • Otwieranie Zamków +10
  • Kradzież, Lekka Zbroja, Przemiana, Przywracanie, Skradanie +5

Przykładowi Argonianie
Argonianie swoim wyglądem przypominają gady. Ich ciała pokrywa łuska, przybierająca barwy od jasnej zieleni, poprzez brąz i czerwień, aż po czerń. Zazwyczaj osiągają wzrost przeciętnego człowieka, a ich podłużne głowy zdobią różnego rodzaju rogi, kolce, pióra i grzebienie. Argonianie mają ostre kły i pazury, które mogą im posłużyć w razie konieczności do obrony. Mimo, iż gady ani płazy nie wytwarzają mleka, samice Argonian posiadają piersi.



[MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=STEVxApPmKM&list=PL7pGJQV-jlzCPBUy9uAXQUXZ4UBaDLKS5&index=10[/MEDIA]


 Elsweyr i Khajiitci

Elsweyr – jedna z prowincji leżących na Tamriel. Jej stolicą jest Torval. Jest to ojczyzna Khajiitów, rasy zwierzęcej z wyglądu przypominającej koty. Graniczy z Cyrodiil i Valenwood. Obecnie jest pod panowaniem Aldmerskiego Dominium.



Mapa Elsweyr


Khajiit – (Ta'Agra: Khaj - piasek, pustynia; iit - chodzić) - kotowata rasa humanoidalna pochodząca z prowincji Elsweyr. Znani są z wrodzonej zręczności i inteligencji, w Tamriel zdobyli sławę uzdolnionych złodziei i atletów. Są także niestroniącymi od bijatyk awanturnikami, którzy do walki wręcz umiejętnie wykorzystują swoje ostre pazury.

Umiejętność Wrodzona
  • Oko Nocy – pozwala na widzenie w ciemności.
  • Pazury – zadają dodatkowe obrażenia podczas ataku bez broni.

Skille
  • Skradanie +10
  • Alchemia, Broń Jednoręczna, Kradzież, Łucznictwo, Otwieranie Zamków, +5

Przykładowi Khajiitci
Khajiitci mają ludzką posturę, ale bardziej przypominają koty ze względu na pokrywające ich ciało futro, kocie pazury i charakterystyczne dla kotowatych głowy. Jako istoty kotopodobne, posiadają podstawowe cechy humanoidów, a jednocześnie uzupełniają je swoimi cechami specyficznymi. Dzięki ogonom łatwiej zachowują równowagę, pazury wykorzystują do walki, a poprzez futro utrzymują temperaturę ciała. Przemieszczają się lekko i zwinnie, co czyni ich wybitnymi akrobatami.



[MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=MteinMPdHP8&index=22&list=PL7pGJQV-jlzCPBUy9uAXQUXZ4UBaDLKS5[/MEDIA]


 Orsinium i Orsimerowie

Orsinium – (elf. Przeklęte Miasto) zwane też Nowym Orsinium to orkowe miasto-prowincja. Mimo, że znajdowało się pod panowaniem Cesarstwa, w przeszłości jej prowincjonalny status nie był akceptowany przez inne prowincje Tamriel. Jednak w 3E 399 cesarz Uriel Septim VII chciał polepszyć relacje z Orsinum poprzez dyplomację i zwiększenie wymiany handlowej. Orsinium jest ulokowane wewnątrz bretońskiej prowincji Wysokiej Skały w zachodnim Tamriel. Orkowie żyją tu razem z Bretonami.



Mapa Orsinium


Orsimer – potocznie Ork, jedna z ras Merów występujących w Tamriel.

Umiejętność Wrodzona
  • Szał Berserkera – W szaleńczym ataku ork zadaje podwójne obrażenia samemu otrzymując pół.

Skille
  • Ciężki Pancerz +10
  • Blokowanie, Broń Dwuręczna, Broń Jednoręczna, Kowalstwo, Zaklinanie +5

Przykładowi Orkowie
Orkowie z reguły wyglądają dużo bardziej masywnie niż przeciętny człowiek. Posiadają silnie umięśnione ciało i są bardzo wyspecjalizowani w używaniu broni białej. Mają charakterystyczny zgryz.



[MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=dhC-m2QSL00&index=19&list=PL7pGJQV-jlzCPBUy9uAXQUXZ4UBaDLKS5[/MEDIA]


 Morrowind i Dunmerzy

Morrowind – dawniej zwane Dwemereth, Veloth, Resdayn i Dunmereth, to ojczyzna Dunmerów a wcześniej Chimerów i Dwemerów. Prowincja ta dzieli się na dwie części: Dużą wyspę Vvardenfell i resztę lądu oddzielonego od wyspy Morzem Wewnętrznym. Dawniej Morrowind było prowincją Cesarstwa Tamriel, jednak na początku czwartej ery zostało przyłączone do królestwa Argonii.



Mapa Morrowind


Dunmer (Mroczny Elf) – rdzenni mieszkańcy Morrowind, którzy osiedlili się w tym regionie po opuszczeniu Wysp Letnich, gdy zamiast Aedra postanowili wyznawać Daedra. Wcześniej rasa ta była Chimerami ale na skutek klątwy Azury, daedrycznej bogini zmierzchu i świtu zostali przemienieni w szaroskórych dunmerów. Mroczne Elfy dzielą się na sześć wielkich rodów. (NIE można grać rodami Tres i Dagoth)

Umiejętność Wrodzona
  • Gniew Przodków – dunmera otacza ognista aura, która zadaje obrażenia wszystkim przeciwnikom, którzy zbyt blisko podejdą.
  • Odporność Na Ogień – co to znaczy trochę ciepła gdy twoja skóra to popiół a w twych żyłach buzuje ogień. Mroczne elfy są odporne na połowę obrażeń od ognia.

Skille
  • Zniszczenia +10
  • Alchemia, Iluzja, Lekki Pancerz, Przemiana, Skradanie +5

Przykładowi Dunmerzy
Większość dunmerów ma czerwone, czarne lub białe oczy, a ich skóra przybiera odcień od ciemnej szarości po ciemną zieleń a nawet jasny niebieski.



[MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=oBnatzluzNE&index=11&list=PL7pGJQV-jlzCPBUy9uAXQUXZ4UBaDLKS5[/MEDIA]


 Puszcza Valen i Bosmerowie

Puszcza Valen – wielka dżungla w Tamriel, będąca ojczyzną Bosmerów, czyli leśnych elfów. Jej stolicą jest Elden Root. Dawniej była prowincją Cesarstwa Tamriel, lecz obecnie jest częścią Aldmerskiego Dominium.



Mapa Puszczy Valen


Bosmer (Leśny Elf) – członkowie klanu z zachodniej Puszczy Valen. Doskonale sprawdzają się w roli zwiadowców, złodziei i nie mają sobie równych w całym Tamriel jeśli chodzi o łucznictwo. Są również znani ze swojej zdolności wydawania poleceń zwierzętom.

Umiejętność Wrodzona
  • Kontrola nad zwierzętami – wieki życia w równowadze z naturą mają swoje plusy, Bosmerzy mogą przywołać dowolne zwierzę aby walczyło po ich stronie.
  • Odporność Choroby T trucizny – podobnie jak Redgardzi i Argonianie, również leśne elfy wykształciły odporność na śmiertelne wydzieliny puszczy.

Skille
  • Łucznictwo +10
  • Alchemia, Kradzież, Lekki Pancerz, Otwieranie Zamków, Skradanie +5

Przykładowi Bosmerzy
Bosmerzy są niewielkim ludem o niezwykłej zwinności. Ich wygląd zazwyczaj utrzymany jest w barwach ziemi, brązowawa skóra, brązowe lub czarne włosy oraz oczy od zieleni po bursztyn.



[MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=98_5vQn36ms&list=PL7pGJQV-jlzCPBUy9uAXQUXZ4UBaDLKS5&index=21[/MEDIA]


 Wyspy Letnie i Altmerzy

Wyspy Letnie – dwie wyspy położone na południowy zachód od Tamriel. Są one ojczyzną Altmerów, czyli elfów wysokiego rodu. Dawniej były prowincją Cesarstwa Tamriel, lecz obecnie są głównym państwem Aldmerskiego Dominium. Ich stolicą jest Alinor.



Mapa Wysp Letnich


Altmer (Elf wysokiego rodu) – rasa merów pochodząca z Wysp Summerset. Wysokie Elfy są z charakteru zarozumiałe i aroganckie lecz posiadają wielki talent magiczny. Egocentryzm ich wynika z wierzeń, jakoby mieli pochodzić bezpośrednio od bogów (Aedr) będąc ich potomkami a nie- według wierzeń Cesarstwa- być jedynie stworzeniami z ich umiłowania.

Umiejętność Wrodzona
  • Wielka Moc Wysoko Urodzonych – Naturalne umiejętności magiczne objawiają się u Altmerów tym, że szybciej niż u innych regeneruje im się magiczna moc.
  • Wysoko Urodzony – Naturalna zdolność do magii objawia się u elfów już w młodym wieku. Wszyscy Altmerzy rodzą się z większa niż reszta ras mocą magiczną.

Skille
  • Iluzja +10
  • Przemiana, Przywoływanie, Przywracanie, Zaklinanie, Zniszczenia +5

Przykładowi Altmerzy
Altmerzy są wyższego wzrostu niż pozostałe rasy zamieszkujące Tamriel, co jest ich cechą charakterystyczną. Posiadają także złotawy odcień skóry. Ich włosy naturalnie występują w takich samych kolorach jak włosy ludzi. Mają też lekko skośne oczy, które występują w kolorach: żółtym, żółto-zielonym i pomarańczowym. Jak wszystkie elfy posiadają także spiczaste uszy. Większość z nich jest lekkiej budowy.



[MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=vjSHw_4KeY8&list=PL7pGJQV-jlzCPBUy9uAXQUXZ4UBaDLKS5&index=23[/MEDIA]
 
__________________
Man-o'-War Część I

Ostatnio edytowane przez Baird : 25-10-2014 o 21:40.
Baird jest offline